Dacă vreți să faceți sex cu firma …
Orice îndrăgostit vrea să dea mult mai mult decât primește, și o și face teatral, cu pieptul înainte, cu voluptatea sacrificiului şi cu un zâmbet fericit pe față. Prin urmare, pare avantajos pentru o firmă să-i facă pe angajați să se îndrăgostească de ea. Și unele se pricep foarte bine să facă asta – mai ales multinaționalele, care au și cei mai buni oameni la marketing și la HR. Strategiile și programele lor de seducție sunt foarte (cinic) elaborate și puse în practică, și până de curând au funcționat conform proiectului. Mult mai puține, totuși, au și programe bine puse la punct de administrat relațiile cu cei care ajung să se simtă trădați în dragoste.
Nu vă închipuiți la câte drame sunt nevoit eu să asist în această meserie a mea de recrutor
Și cele mai multe dintre ele, de departe, sunt cele ale angajaților trădați în dragoste sau încornorați de către angajator. De către angajator ca firmă, nu de către manager, fiindcă aici e marea problemă! Cei mai mulți personifică firma angajatoare, îi atribuie trăsături umane, conștiință, sistem de valori şi memorie, raţiune şi empatie, sex appeal, şi, câteodată, unii sunt chiar convinși că detectează dinspre ea ceva sentimente în ceea ce-i privește, sau pentru alții. Or, de aici și până a te îndrăgosti de o asemenea făptură nu e decât un pas, mai ales dacă e senzuală și știe să o şi arate, pe de o parte, și tu ești în neurotic search for love mood, cum te descrie la rece Karen Horney.
Deși în discursurile managerilor, în articole, pe site și în newsletterurile interne firma vorbește în versuri frumos rimate și cu exces de epitete despre fericita familie corporatistă, despre viitor, ea e mult, mult mai materialistă decât omoloagele ei cu picioare adevărate și lungi și fustițe scurte
Oricât ați vrea să credeți altceva, firma nu tine minte sacrificiile pe care le-ați făcut pentru ea decât în măsura în care acestea sunt o premisă pentru alte, viitoare ofrande. Dacă nu, nu! Pentru firmă contează doar ce poți face de acum înainte pentru ea, nu şi ce ai făcut până acum. Fiindcă – și pe bună dreptate – pentru tot ce a fost până acum ai luat deja salarii bune, prime și destule altele.
Cei din posturile de conducere, angajați mai în vârstă, trecuți prin viață și mai versați, au învățat asta și întâlnesc foarte rar manageri de top care să își iubească firma, care să îi fie credincioși și să fie dispuși să facă pentru ea mai mult decât primesc în schimb
Pentru ei, relația cu compania este una contractuală, nu una afectivă, și așa și trebuie să fie. Dar pentru angajații tineri, în special, la început de drum, şi pentru cei cu mai multă vechime dar cu mai puțină minte, lucrurile stau altfel, şi nu e deloc de mirare că se simt trădați când avansurile lor rămân fără niciun răspuns.
Dar cei care știu bine, sau intuiesc corect cum se întâmplă lucrurile într-o mare „familie” corporatistă, pot folosi acest cinism sentimental în propriul folos, ca atunci când mimezi dragostea pentru a obține sex. Sigur, cu foarte, foarte puține excepții, angajatul e cel care trebuie să facă primul pas în acest joc al seducției, el trebuie să facă mai întâi mai mult decât i se cere în mod formal pentru a se remarca şi pentru a trece în fața altora. Fiindcă raportul de forțe nu e în favoarea lui, câtuși de puțin, firma are mulți curtezani și își permite întotdeauna să aleagă şi să aibă capricii. Însă dacă în câteva luni nu primești încurajări, ar fi cazul să-ţi iei gândul de la sex (bani) şi de la căsătorie din interes (carieră) şi să treci la planul B, sau chiar să începi să te uiți în jur. Ca în viață…
Şi încă ceva! Chiar dacă vă răspunde avansurilor, tot trebuie să fiți convinși că firmă vă înșală și vă va înșela întotdeauna cu managerii, adică cu cei cu bani. Pentru că firma știe bine cum să facă sex cu mai mulți deodată, adesea fără ca aceștia să știe unul de altul…
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: sex cu firma