adplus-dvertising
Marea Demisioneală și cultura toxică. În 2021, în România, au fost peste 450.000 de demisii, 96% vin din mediul privat - Project-E
adplus-dvertising

Marea Demisioneală și cultura toxică. În 2021, în România, au fost peste 450.000 de demisii, 96% vin din mediul privat

Marea Demisioneală. În România, s-au înregistrat peste 450.000 de demisii, cu 60% mai multe decât în 2020. Din totalul demisiilor, 96% vin din mediul privat și doar 4% de la angajații de la stat.

Marea „demisioneală” postpandemică din 2021

„Marea Demisioneală” este un fenomen care descrie numărul record de oameni care își părăsesc locul de muncă pe măsură ce pandemia înaintează. Denumirea fenomenului este o idee propusă de profesorul Anthony Klotz de la Universitatea Texas A&M, care a prezis că un număr mare de oameni își vor părăsi locul de muncă după ce pandemia de COVID se termină și viața revine la „normal”.

Falia dintre angajat și angajator s-a adâncit în ultimul an

Este o poveste veche de când lumea, dar ultimele efecte par că zdruncină și mai puternic mediul de afaceri. Când acțiunile unei companii, planificate atent, cu resurse suficiente și oameni calificați implicați, eșuează, este mereu din cauza culturii organizaționale. Marea demisioneală, cel mai nou efect al unor probleme mai vechi. Marea demisioneală are ca principală cauză culturile toxice, conform unui studiu recent al MIT Sloan. Cel mai bun moment să convingi un angajat să nu demisioneze era acum șase luni. Al doilea cel mai bun moment, pentru a nu deveni un obicei în rândul angajaților tăi, este acum. Soluția este în transformarea culturii organizaționale.

Cultura nu este bună sau rea. Ci potrivită sau nepotrivită, într-un anumit context, în funcție de planurile pe care organizația ta le are

Nu vom reuși să definim o cultura bună și să o implementăm în cadrul tuturor companiilor din lume. Soluția este să analizăm și să înțelegem cultura organizațională proprie. Apoi să luam decizii plecând de la această informație, pentru a evita surprize ulterioare.

Îți recomandăm:

Cum îți dai seama dacă ai cultura inamic sau aliat? Cum poți explica unei organizații de ce ar fi o idee bună să înceapă să dea mai multă importanță subiectului?

Am realizat că pot folosi o analogie pentru a exprima mai plastic conceptul. Și mai ales sa începem să îl percepem ca parte integrantă de business. E nevoie să ne uităm la organizație ca la o orchestră simfonică. Iar cultura reprezintă partitura pe care fiecare dintre membrii formației o are în fată și care le va spune ce acțiuni au de făcut pentru a interpreta aria și a crea muzica. Ca să ai cultura aliat e nevoie ca partitura sa fie clara, ușor de înțeles și mai ales aceeași pentru fiecare dintre membrii formației. Când lucrurile nu sunt clare, apar blocaje. Când nu toată lumea are aceeași înțelegere a partiturii rezultatele sunt sub așteptări. Când liderul decide să ignore partitura creează confuzie. Iar în aceste cazuri tocmai ai creat un inamic.

Povestea trebuie sa înceapă cu persoana din fruntea companiei care, fie el antreprenorul, CEO sau echipa de top management, trebuie să înțeleagă că rolul pe care îl are este de dirijor. Cel care decide direcția, tempo-ul, accentele, viziunea asupra interpretării. Însă acțiunea este făcută de ceilalți membri ai orchestrei și este vital pentru organizație să ai încredere că sunt profesioniști și vor interpreta fiecare dintre ei rolul oferit. Liderul/dirijorul oferă viziune, nu merge să explice membrilor formației ce notă urmează si cat de tare să sufle in cornul francez.

Dacă vei interveni la fiecare pas, dacă le vei spune oamenilor mereu ce, cum si când să facă, atunci partitura devine irelevantă și cultura devine una bazata pe control

Una în care organizația așteaptă totul, pas cu pas, de la lider. Iar când compania creste și e nevoie ca si alți oameni să preia din greutate, din presiune, nu vei avea nici un angajat pregătit să intervină, pentru că nu mai știu, nu mai pot sau nu mai au încredere în forțele proprii. Dacă nu ai partitura potrivită, iar orchestra este obligată să se uite pentru orice acțiune către dirijor/lider atunci așteaptă-te sa ai mereu zeci de ochi ațintiți asupra ta, răspunderea va fi doar a omului cu bagheta în mană. Când avem o partitură clară, potrivita acțiunilor noastre, oamenii se uită la dirijor doar pentru mici intervenții de direcție nu pentru orice notă ce trebuie interpretată.

Îți recomandăm:

Oamenii din orchestră sunt acolo după ani, uneori zeci de ani de repetiție, studiu, sunt profesioniști în domeniile lor

Și mai ales, sunt aleși de către tine. Ai doar două opțiuni, să înțelegi și să accepți ca sunt niște virtuozi care știu ce au de făcut și doar să le oferi direcție și ritm. Sau să nu ai încredere în ei și să le explici tu pas cu pas ce să facă. Dar dacă te afli in situația a doua, poate ar fi o idee bună să schimbi orchestra, pentru că nu va ieși niciodată o capodoperă fără încredere. La fel se va întâmpla și invers. Dacă formația, echipa nu are încredere în lider, nu vor urma indicațiile și se va ajunge la haos. Fiecare va cânta în ritmul pe care ei îl consideră potrivit. Sau va apărea un lider informal, dintre ei, care va prelua conducerea. Dar nu va duce mereu organizația în direcția pe care patronul sau CEO-ul o propusese.

Ați auzit vreodată cum sună o orchestră înainte de concert, când își acordează fiecare instrumentele?

Nu există partitura. Nu lucrează împreună. Sunetul produs ne zgârie urechile. Așa îți poți da seama și dacă în organizația ta cultura este inamic. Dacă fiecare angajat face cum crede, nu există un lider care sa îi organizeze, rezultatele obținute nu vor fi cele dorite. Ba chiar vor produce mult zgomot neplăcut. Când dirijorul își preia rolul iar oamenii urmează partitura și viziunea liderului, atunci cultura devine aliat și sunetul devine plăcut.

În final rețineți că ai partitura perfectă, Simfonia a treia a lui Beethoven. Însă obiectivul tău este să se audă Cele patru Anotimpuri ale lui Vivaldi nu contează cât de mult planificați. Nu contează cât de mult va pregătiți și repetați, sau ce resurse ai la dispoziție. La final tot Beethoven se va auzi. Ar fi grozav să ne asigurăm că avem cultura potrivită, pentru a garanta că la final vom obține ce ne-am propus și nu un rezultat fortuit.

Îți recomandăm:

frază cheie: Marea Demisioneală 2021

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Mihai Chiratcu
Mihai Chiratcu
Mihai a început o cariera în vânzări acum 17 ani si a avut diferite responsabilități, Customer Care, Sales, Sales Management sau Business development. În 2013, decizia de a începe o noua provocare a venit natural si a devenit consultant de business, concentrându-se pe Transformation, Sales și Cultura Organizațională, împărtășind poveștile și experiențele adunate. A absolvit ASE, specializarea Afaceri Internaționale, modulul cu predare in engleză și a terminat un program postuniversitar în cadrul UPB, specializarea Change Management. Mihai se descrie ca fiind producător de oameni liberi pentru că poveștile sale oferă interlocutorilor încredere, curaj și momente informative. Proiectele pe care le construiește și implementează se concentrează pe client si pe călătoria acestuia, folosind co-crearea și oferind sfaturi si suport, astfel clientul își găsește răspunsurile proprii și nu unele ale consultantului.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate