adplus-dvertising

Pareto Report. Românii sunt ultimii din UE la grija față de cei din jurul lor și primii la etalarea averii

Pareto Report

Rezultatele studiului Pareto scot în evidență o serie de tendințe pe care le observăm tot mai des în jurul nostru, dar care acum au în spate și o cercetare sociologică.

Din studiu a reieșit că dintre cetățenii UE, românii sunt cel mai puțin dornici a-i ajuta pe cei din jurul lor. De asemenea, sunt cei mai dornici să își etaleze averea prin cumpărarea de lucruri scumpe, arată Eurobarometrul ”Valori și Identități ale cetățenilor europeni”.
Astfel, Rethink România a realizat un studiu pe tema mentalității românilor.

Pareto
Grija față de ceilalți
Pareto
Etalarea averii

Analiza Rethink se concentrează pe românii activi, populație între 18 și 65 de ani și ”Populația Pareto”, mai exact top 20% din publicul comercial din punct de vedere al venitului lunar.

Cercetarea Rethink estimează populația Pareto la 1,9 milioane, aproximativ 10% din populația totală a României de 19,2 milioane de cetățeni rezidenți, în condițiile în care publicul comercial extins (18-65 de ani, utilizatori de internet) este estimat la 9,5 milioane cetățeni.

Pareto
Populația Pareto

Interpretările trebuie nuanțate

• De fapt românii tind să aprecieze cam aceleași valori ca restul europenilor
• In schimb ei tind sa fie mult mai puțin fermi in a se asocia cu un anumit gen de atitudine

În business, principiul Pareto spune că 80% din vânzări vin de la 20% din clienți

Populația Pareto este cea mai importantă pentru business:

• contribuție mult disproporționată în consum
• forța motrice a adopției de noi produse și servicii

Îți recomandăm:

Încrederea în economie și în condițiile de business T3 2021 (proiect BBS/Project-E.ro)

Raportul Pareto a investigat:

  • Diferențiatori socio-demografici
  • Valori, atitudini definitorii
  • Venituri și cheltuieli
  • Percepții în piețe-cheie
  • Percepții despre România (incluzând: calitateavietii, gradul de recomandare, percepții despre mentalitate, intenția de emigrare etc)
  • Early Adopters & Early Majority
  • Sub-tipuri motivaționale ale populatiei Pareto
Pareto
Dimensiuni sociodemografice-cheie în Populația Pareto vs. Publicul Extins

Congruența de sine:

Teoria este că avem o percepție înșelătoare despre sine (mai adesea “umflată”), care ne distorsionează felul cum ne raportăm la ceilalți și prin asta ne auto-sabotăm ca indivizi și ca
societate în ansamblu.

Pareto
Congrueța de sine

Atribuirea reușitelor și problemelor din viață

Pareto
Atribuirea reușitelor și problemelor din viață

Îți recomandăm:

Am refuzat o ofertă de job „de nerefuzat”: 4 condiții care m-au convins că firma nu caută un angajat, ci un sclav

 

Declarații întrajutorare

A avea la cine sa apelezi in caz de probleme se poate referi de un cerc mai apropiat decât observația despre oamenii din jur.

Pareto
Declarații întrajutorare

Întrajutorare – detalii pe categorii investigate

Nu sunt diferen țe mari după educație sau vârsta, în schimb se vede o corelație puternică cu nivelul de calitate percepută a vietii. Sa fie o legătură cauzală, sau poate se datorează ambele unui alt motiv?

Întrajutorare - detalii pe categorii investigate
Întrajutorare – detalii pe categorii investigate

Declarații Asumare + Inițiativă

Pareto
Declarații Asumare + inițiativă

Asumare + Inițiativă – detalii pe categorii investigate

Nici una din categoriile sociale analizate nu are sun scor mare la acest indicator.
Comparativ, rezultate mai bune înregostrează:

– Pareto, promotorii României, cei care nu doresc sa emigreze, cei cu viață foarte bună, tinerii din segmentul 16-24

Asumare + Inițiativă. Detalii pe categorii investigate
Asumare + Inițiativă. Detalii pe categorii investigate
Scor
Scor

Care crezi că sunt barierele care ne împiedică uneori să evoluăm, ca indivizi, comunitate și chiar ca țară?

Care crezi că sunt barierele care ne împiedică uneori să evoluăm, ca indivizi, comunitate și chiar ca țară?
Care crezi că sunt barierele care ne împiedică uneori să evoluăm, ca indivizi, comunitate și chiar ca țară?

Îți recomandăm:

Atenție la colectivismul corporatist. Individul ca atare a început să cadă în dizgrație

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate