adplus-dvertising

Surpriză imensă la salonul auto de la Paris: Constructorii europeni lansează ofensiva împotriva Chinei!

Surpriză imensă la salonul auto de la Paris: Constructorii europeni lansează ofensiva împotriva Chinei!

Puncte cheie:

  • Mai mulți dintre cei mai mari constructori auto europeni au prezentat vehicule electrice (EV) la preț redus la Salonul Auto de la Paris săptămâna aceasta, încercând să revigoreze o scădere a cererii și să recupereze o parte din cota de piață deținută de companiile auto din China.
  • Se speră că această expoziție bienală a industriei poate reprezenta un moment de cotitură pentru industria auto din Europa.
  • „Se simte că Europa luptă”, a declarat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și lanțuri de aprovizionare în mobilitate electrică la grupul de campanie Transport & Environment.

Paris, Franța — Mai mulți dintre cei mai mari constructori auto europeni au dezvăluit vehicule electrice (EV) la prețuri reduse la Salonul Auto de la Paris săptămâna aceasta, încercând să revigoreze o scădere a cererii și să recupereze o parte din cota de piață deținută acum de brandurile chinezești.

Se crede că această expoziție bienală ar putea reprezenta un punct de cotitură pentru industria auto din Europa.

„Se simte ca Europa contracarează”, a declarat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și lanțuri de aprovizionare în mobilitate electrică la grupul de campanie Transport & Environment, pentru CNBC la Salonul Auto de la Paris.

„Există atât de multe modele noi expuse, iar ceea ce este cu adevărat grozav este că sunt multe lansări ale unor modele care sunt mai accesibile. Așadar, Citroen, Peugeot și Renault, toate prezintă modele mai mici și mai accesibile”, a spus Poliscanova.

„Aceasta este exact ceea ce avem nevoie pentru piața de masă, pentru ca oamenii să cumpere aceste vehicule, iar acesta este și locul unde competiția din partea chinezilor este de asemenea cea mai acerbă”, a adăugat ea. Giganții auto europeni s-au confruntat cu o furtună perfectă de provocări pe drumul către electrificare totală, inclusiv lipsa de modele accesibile, desfășurarea mai lentă decât anticipată a infrastructurii de încărcare și o război comercial care se conturează cu China.

Presiunea asupra producătorilor auto europeni se preconizează că va crește și mai mult anul viitor, când vor intra în vigoare obiectivele de reducere a emisiilor, unii cerând măsuri urgente de ajutor pentru a evita perspectiva unor amenzi semnificative.

În acest context, constructorii auto, conștienți de necesitatea de a crește vânzările de vehicule electrice, au căutat să folosească Salonul Auto de la Paris ca o platformă pentru a lansa o gamă de modele la prețuri reduse.

De exemplu, constructorul auto francez Renault a prezentat public pentru prima dată prototipul electric Twingo E-Tech. Acesta afirmă că prețurile pentru mașina electrică vor începe de la mai puțin de 20.000 de euro (21.800 de dolari) când va ajunge pe piață în 2026.

Renault a dezvăluit de asemenea SUV-ul său electric mic, R4, și primește deja comenzi pentru modelul său electric R5. Marca grupului, Dacia, a prezentat modelul său Spring, lăudându-l ca fiind unul dintre cele mai accesibile EV-uri de pe piață – venind de asemenea cu un preț de sub 20.000 de euro.

Giantul auto Stellantis, între timp, a lansat noul Citroen C4 și C4 X compact, descriind modelele ca „exemple perfecte” ale răspunsului constructorului la provocările tranziției energetice.

„Mobilitate accesibilă”

„Povestea este că oamenii nu sunt interesați de mașinile electrice și că nu există cerere din partea consumatorilor, dar acest lucru nu este adevărat”, a spus Poliscanova de la Transport & Environment.

„Anul acesta în Europa, nu am avut modele accesibile, așa că oamenii nu cumpără acele vehicule premium supraevaluate. Totuși, de îndată ce vehiculele vor fi disponibile în intervalul de preț corect anul viitor… oamenii vor începe să le cumpere în masă.” Poliscanova a spus că lansarea mai multor EV-uri la prețuri reduse înseamnă că vânzările de mașini electrice ar putea reprezenta până la 24% din cota de piață anul viitor, în creștere de la 14% în acest an.

Vehiculele electrice fabricate în China costă de obicei mai puțin de jumătate din prețurile practicate în Europa și SUA anul trecut, conform unor date publicate de firma de date JATO, subliniind provocarea pentru constructorii auto occidentali de a ține pasul cu Beijingul.

Prețul mediu de retail al unei mașini electrice cu baterie în China a fost de aproximativ 31.000 de euro în prima jumătate a anului 2023, a spus JATO. În comparație, prețul mediu de retail al unei mașini electrice cu baterie în aceeași perioadă a fost de peste 66.000 de euro în Europa și 68.000 de euro în SUA. „Oamenii caută mobilitate accesibilă”, a declarat CEO-ul Dacia, Denis Le Vot la Salonul Auto de la Paris.

„Împrospătăm complet modelul Spring în acest moment… cu o nouă formă pentru ediția 2024, un motor nou, 64 de cai putere, un nou sistem de direcție, o nouă arhitectură electrică – pentru mai puțin de 20.000 de euro. Nu există atât de multe vehicule electrice complete în Europa la un preț mai mic de atât”, a adăugat el.

„Deci, din nou, chiar și în domeniul EV, Dacia joacă un rol în mobilitatea accesibilă”, a spus Le Vot, menționând că au fost vândute peste 150.000 de modele Spring în Europa.

„Niciodată o poveste de creștere liniară”

Pere Brugal, președintele și directorul general al GM Europa, a spus că provocările cu care se confruntă industria auto din Europa ar trebui să fie considerate o fază de tranziție – și nu o dovadă a unei crize.

„Adopția noilor tehnologii și comportamente nu este niciodată o poveste de creștere liniară, dar finalul este trecerea la vehicule complet electrice complete [EV]”, a declarat Brugal pentru CNBC la Salonul Auto de la Paris.

Unele dintre provocările industriei se reduc la necesitatea de a schimba comportamentele oamenilor, a spus Brugal, mai degrabă decât la obstacole fizice sau tehnice.

„Oferirea de investiții în infrastructura de încărcare publică va ajuta, dar, în realitate, există deja o rețea excelentă de încărcare care permite mobilitatea vehiculelor electrice în Europa chiar acum”, a adăugat el.

Îți recomandăm:

Prăbușirea gigantului Volkswagen în era electrică. Unii experți sugerează reducerea prețurilor mașinilor electrice

cuvinte cheie: salonul auto de la Paris

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate