adplus-dvertising

Piața auto europeană la răscruce: Pentru prima dată în istorie mașinile hibride iau fața celor pe benzină!

Piața auto europeană la răscruce: Pentru prima dată în istorie mașinile hibride iau fața celor pe benzină!

În luna septembrie s-au vândut mai multe mașini hibride decât mașini pe benzină în Europa, o premieră!

Aceste vehicule reprezintă o treime din piață, caracterizată de o continuare a creșterii automobilelor electrice, după câteva luni de declin. Însă piața auto își continuă tranziția energetică. Vânzările de mașini hibride, care utilizează un motor pe benzină cu o baterie electrică de dimensiuni reduse, neconectabilă, au atins 32,8% din piața europeană în septembrie, depășind pentru prima dată cota deținută de mașinile pe benzină, care au ajuns la 29,8% (o scădere de 17,9%), conform datelor publicate de ACEA pe 22 octombrie.

Vânzările acestor modele hibride, care emit cu aproximativ 100% mai puține emisii poluante, comparativ cu motoarele termice, dar sunt considerabil mai accesibile decât cele electrice, au înregistrat o creștere de 12,5%, având un avans semnificativ în Franța și Spania.

Această expansiune a beneficiat în mod special grupul Toyota, recunoscut ca lider în tehnologia hibridă. În schimb, vânzările de mașini diesel au continuat să scadă drastic, cu o diminuare de 23,5%, iar această categorie reprezintă acum doar 10,4% din piață.

O altă veste pozitivă pentru ecologizarea parcului auto european este revenirea vânzărilor de mașini electrice, care au atins 17,3% din totalul vânzărilor de automobile noi în Europa (+9,8% față de anul precedent), comparativ cu 14,8% în septembrie 2023, deși rămân sub așteptările inițiale. Creșterea a fost notabilă în Germania, unde înregistrările au scăzut drastic după ce nemții au decis să nu mai acorde bonusuri pentru achiziția mașinilor electrice, la sfârșitul anului 2023, precum și în Belgia, Italia și Spania.

Cu toate acestea, câteva luni mai puțin favorabile au afectat tranziția electrică, așteptată cu mare interes de industrie: vânzările de vehicule electrice din primele nouă luni ale anului sunt cu 5,8% mai mici decât în aceeași perioadă a anului 2023.

„Rezultatele de astăzi demonstrează că suntem încă departe de o piață vibrantă a vehiculelor electrice, de care Europa are nevoie”, a comentat Sigrid de Vries, director general al ACEA, într-un comunicat de presă.

Sigrid de Vries, director general al ACEA (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile) a subliniat necesitatea unei creșteri constante și semnificative a vânzărilor, mai ales în acest moment crucial pentru dezvoltarea tehnologiei electrice. Totuși, ponderea mașinilor electrice în piață este cu aproape 1% mai mică decât anul trecut, iar volumele vânzărilor au scăzut cu aproape 6%.

Mai mulți producători au avertizat în septembrie că rezultatele lor anuale vor fi sub așteptări din cauza unei piețe europene slabe, într-un context economic complex, consumatorii ezitând să treacă la modele electrice, considerându-le încă prea costisitoare.

De asemenea, mulți producători riscă amenzi de 15 miliarde de euro dacă nu reușesc să reducă emisiile medii de CO2 per vehicul până la sfârșitul anului 2024 și, în special, în 2025, în principal prin creșterea vânzărilor de modele electrice. În acest context, mai multe companii din sector au solicitat Comisiei Europene o revizuire a obiectivelor pe termen scurt privind emisiile de CO2, pentru a putea continua comercializarea vehiculelor termice o perioadă mai lungă.

Per ansamblu, piața auto europeană a rămas slabă, înregistrând o scădere de 6,1% pe parcursul anului, în special din cauza performanțelor slabe ale piețelor din Germania, Franța și Italia. De la începutul anului, înmatriculările au rămas stabile, comparativ cu 2023 (+0,6%), dar la un nivel semnificativ mai scăzut comparativ cu anii anteriori pandemiei COVID-19, atingând aproape 8 milioane de vehicule.

În acest context, Volkswagen a înregistrat vănzări stabile în septembrie (+0,3%), în timp ce grupul Stellantis a raportat o scădere bruscă a vânzărilor (-27,1%, -5,9% de la începutul anului 2024). Grupul ce are cincisprezece mărci în portofoliu (inclusiv Peugeot, Fiat etc.) a declarat, într-un comunicat de presă, că, în ciuda „condițiilor dificile de piață”, a reușit să rămână rezistent și să se angajeze în strategia sa pe termen lung.

Îți recomandăm:

Luca de Meo, CEO Renault, declarații tranșante: „Reglementările actuale pun în pericol industria auto, ne vor forța să facem lucruri pe care nu ar trebui să le facem!”

cuvinte cheie: Piața auto europeană

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate