adplus-dvertising

Olanda tremură: Investiții de peste 1 miliard de euro sunt anunțate în Portul Constanța

Se anunță investiții majore în portul Constanța. Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Memorandumul pentru realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, necesare dezvoltării de terminale specializate în portul Constanța Sud – Molurile IIIS și IVS.

Extinderea Portului Constanța cu dane de mare adâncime și terminale specializate, parte din Master Planul de Transport, va stimula semnificativ investițiile în zonă.

Proiectele pentru Molurile III S și IV S sunt incluse în investiția “Port Constanța Sud. Zona Liberă”. Conform Studiului de Prefezabilitate realizat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța în 2019, costurile și specificațiile tehnice sunt:

– Mol III S: 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime de -16,5 m)
– Mol IV S: 815 milioane euro; 110 ha platformă de operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (5 dane cu adâncimea de -16,5 m și 5 dane cu adâncimea de -19 m)

Valoarea totală estimată a lucrărilor pentru Molurile III S și IV S este de 1,12 miliarde euro.

Această investiție va permite operarea navelor de mare capacitate la cele 17 dane nou create, datorită adâncimilor mari ale apei din zona cheurilor recent construite, crescând astfel capacitatea de transport maritim și volumul schimburilor comerciale.

Executivul a decis ca obiectivul „Realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud – Molurile III S și IV S” să fie declarat obiectiv strategic de interes național. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA va elabora Studiul de Fezabilitate și Documentația necesară pentru acest proiect major.

Portul Constanța va trebui să întreprindă demersuri pentru creșterea cotei de piață a Portului la nivel regional, cu un accent deosebit pe segmentul mărfurilor containerizate, pentru a spori competitivitatea serviciilor oferite în comparație cu porturile regionale concurente.

În comparație cu alte porturi europene, unele au raportat creșteri substanțiale ale traficului de containere, cum ar fi Portul Zeebrugg din Belgia, Portul Pireu din Grecia, Portul Le Havre din Franța și Portul Antwerpen din Belgia. Portul Constanța trebuie să își ajusteze politica tarifară pentru a deveni mai atractiv și competitiv, fiind necesară o analiză a costurilor și a tarifelor aplicate.

Gradul de realizare a investițiilor în infrastructura Portului Constanța trebuie să crească pentru a moderniza și dezvolta infrastructura existentă.

După declanșarea războiului din Ucraina, traficul de mărfuri în Portul Constanța a crescut, evidențiind necesitatea modernizării căilor de comunicații rutiere și dezvoltării de noi obiective rutiere pentru a acoperi cererea de transport și a fluidiza traficul de marfă. Investițiile suplimentare în rețeaua de drumuri, căi ferate și căi navigabile interioare sunt esențiale pentru a crește atractivitatea și competitivitatea Portului Constanța.

Portul Constanța reprezintă una dintre cele mai semnificative infrastructuri maritime din România, având o istorie bogată și o importanță crucială în dezvoltarea economică și comercială a țării. Situat strategic la Marea Neagră, acest port este un veritabil nod de tranzit pentru mărfuri și conexiuni maritime către și dinspre Europa de Est, Asia Centrală și Orientul Mijlociu.

Unul dintre aspectele remarcabile ale Portului Constanța este dimensiunea sa impresionantă și capacitatea de a gestiona o varietate largă de mărfuri, inclusiv containere, produse vrac, mărfuri generale și produse petroliere. Este un hub vital pentru comerțul internațional, facilitând transportul eficient al mărfurilor prin intermediul unor infrastructuri moderne și tehnologii avansate.

Portul Constanța nu servește doar ca un punct de conexiune pentru transportul maritim, ci și ca un centru economic vital pentru întreaga regiune.

Activitatea sa generează locuri de muncă pentru zeci de mii de oameni și contribuie semnificativ la creșterea economică a României. De asemenea, promovează inovația și dezvoltarea în domeniul logistic și al transporturilor, fiind un exemplu de eficiență și adaptabilitate într-un mediu globalizat.

Un alt aspect important al Portului Constanța este implicarea sa activă în promovarea sustenabilității și a practicilor ecologice. Îmbunătățirea continuă a infrastructurii portuare pentru a minimiza impactul asupra mediului înconjurător este o prioritate constantă, reflectând angajamentul său față de conservarea resurselor naturale și responsabilitatea socială.

În concluzie, Portul Constanța este nu doar o poartă de acces către piețele internaționale, ci și o piatră de temelie în dezvoltarea economică și durabilă a României. Cu o infrastructură modernă, o echipă dedicată și o viziune orientată către viitor, acest port continuă să fie un pilon esențial al creșterii economice și al conectivității globale în regiunea Mării Negre.

Îți recomandăm:

Plouă cu bani peste Constanța, harta economică se schimbă radical. Sorin Grindeanu anunță investiții de peste 1 miliard de euro

cuvinte cheie: investiții în portul Constanța

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate