Platformele online românești cu anunțuri auto sunt pline de autoturisme Dacia Spring second hand la vânzare. Lucru ciudat pentru un model care abia a apărut pe piață acum doi ani de zile. În plus, dacă ne gândim și la faptul că Dacia Spring este o mașină din noul val electric, cel care reprezintă viitorul, misterul anunțurilor în creștere ale modelului pe piața second hand din România se adâncește.
Numerosi posesori de Dacia Spring, mașina electrică, își comercializează mașinile obținând un profit consistent după doar doi ani de la achiziție. Modalitatea în care funcționează această afacere este explicat detaliat de Cristian Păun, profesor la ASE București:
„Sunt foarte multe Dacia Spring Second Hand la vânzare în piață. Mașini electrice făcute în China și subvenționate la greu de statul român. Din lucruri care nu s-au mai făcut, sau se fac cu întârziere.
Cu alte cuvinte, niște șmecheri, au luat Daciile astea electrice cu subvenție de la statul român, au dat pe ele 8.000 EUR, ele valorând cam 20.000 EUR (fără subvenție). Le-au ținut 2 ani, mai mult în garaj sau pe trotuar, nu au umblat cu ele, le-au șters de praf, de găinaț de porumbel, le-au spălat cu pet-ul de 5 litri…. Nu le-au uzat. Acum sunt gata de vânzare, că au trecut doi ani și pot fi vândute. Le pot vinde cu circa 11.500 – 13.500 EUR dacă au sub 5000 de km. Pot câștiga 2.500 – 3000 de euro minim din această speculație cu iz de șperț, dacă nu mai mult.
Este clar, programul și-a atins scopul:
– Avem mai multe mașini electrice în România;
– Avem importuri în creștere;
– Avem deficit bugetar în creștere;
– Avem datorie publică în creștere;
– Avem PIB în creștere;
– Unii români sunt mai bogați, făcând un mic șperț pe bani din datorie și deficit.”
Într-o articol publicat de G4Media, după o analiză carVertical sunt prezentate detalii despre modelul Dacia Spring:
Cu o baterie de 26,8 kW, Dacia Spring promite o autonomie de până la 230 de kilometri. Fiind o mașină aproape exclusiv de oraș, cifra este cel puțin rezonabilă. Doar că… veți putea scoate de la ea acei 230 de kilometri numai în anumite condiții. Cea mai slabă autonomie va fi vara și iarna, când distanța maximă posibilă scade dramatic până la 150-170 de kilometri, depinzând puternic de vreme. Imediat ce ați pornit aerul condiționat veți vedea cum autonomia scade cu 1 km pe minut.
De asemenea, la fel o problemă evidentă sunt calitatea și confortul interiorului:
- Pentru o mașină cu preț de listă de peste 20.000 de Euro, Dacia Spring vine cu plastice cărora nu le-am aduce nici o jignire dacă le-am cataloga, scurt, drept ”ordinare”.
- Spațiul pe bancheta din spate este aproape inexistent, orice pasager peste 1,75 metri va sta cu genunchii în spatele șoferului.
- Lipsesc comenzile pe volan, deși până și Dacia Logan le-a integrat de multă vreme.
- Volanul este fix, nu poate fi reglat, iar scaunul șoferului are reglaj doar față-spate, nu și pe înălțime, ceea ce va face neplăcută experiența de condus a persoanelor moderat înalte sau înalte. Lista poate continua, dar multe neajunsuri nu sunt detectabile la prima vedere.
Mai multe detalii despre Dacia Spring aveți în articolul G4Media.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Dacia Spring