Experiența în corporație
Dacă ești într-o corporație, deja știi că faci parte dintr-un motor uriaș din care tu ești doar o rotiță. Dacă cochetezi cu gândul de a fi corporatist, află că viața nu e așa gri pe cât se tot vehiculează. Hai să vedem la ce concluzii ajungem până la final!
Se întâmplă să fac 4 ani și câteva luni de când lucrez în corporații cunoscute și arhi-cunoscute în toată lumea. Anii în corporație pot fi mai concentrați decât de obicei. Cum asa? Gândește-te numai la resursele pe care le are o corporație, numărul de proiecte și campanii, numărul de ședințe și prezentări, discuții, brainstorming-uri, evenimente și la tot ce ești expus. În cazul în care îți place viața cu mai multă adrenalină, ți se va potrivi mănușă.
De curând, am tras linie și am făcut o listă al celor mai importante lucruri pe care le-am învățat:
1. „Sky is the limit” with a limit
Mediile corporatiste au tendința de a fi într-o continuă căutare spre mai bine și mai mult. Dacă managementul nu te încurajează să faci asta, stai fără griji! poți cădea singur în această capcană și intri intr-un carusel de to „do-uri” și vrei să urci mai sus, mai sus și să faci mai multe, mai bine. Partea bună este că evoluezi și crești nivelul de performanță, însă partea mai puțin bună este că te poate face mai dur, super perfecționist și chiar inabordabil. Setează-ți niște obiective profesionale clare, urmărește-le și vezi cât de multe realizezi. Faci mai multe decât crezi! „Build you’re own sky”, fără a fi într-un maraton nebun de activități, în toate direcțiile.
2. Gestionează presiunea
Brandul pentru care lucrezi îți poate aduce o extra presiune pe umeri. Globalizarea prin propagarea știrilor la nivel global și vizibilitatea locală a brandului, crește riscul de imagine. O gafă în Franța a unui brand, poate ajunge în România foarte rapid. Dacă includem în ecuație presiunea internă, KPI-uri, deadline-uri, plus teama de eșec, ajungi la un rezultat formidabil. În cadrul unei echipe, nu transmite fără filtru presiunea pe care o simți. Aici sunt binevenite filtrele. Filtrez-o, proceseaz-o astfel încât să fie mai light, să dai încredere și să motivezi echipa, evidențiind în același timp urgența sau greutatea situației. Ajută atitudinea „we can do it” sau pe românește „tragem împreună la aceeași căruță”.
3. Experiența nu se cântărește cantitativ, ci calitativ
Ca om de comunicare, adesea ne aflăm printre mezinii echipei la nivel de vârstă. Vestea bună este că lucrurile evoluează atât de repede, apar noi medii de comunicare, noi tehnologii și tendințe, încât nu cine are 20 de ani de muncă poate avea cea mai bună opinie. La masa discuțiilor, acum, experiența se măsoară altfel – în succesul coordonării unor campanii naționale/ multi-channel, în rezultatele unor proiecte inovative sau specializarea sau cunoașterea unei tehnologii, etc. Așa că nu îți fie teamă să îți susții punctul de vedere sau argumentele doar pentru că ai mai puțini ani de muncă.
4. Branding personal
La început menționam că ești o rotiță dintr-un motor uriaș, tu din sute sau mii de alți angajați. Dinferența o poate face fix imaginea pe care ți-o construiești în cadrul companiei. Fii vizibil prin reușitele, know how-ul pe care l-ai acumulat, prin lucrurile extra sau inovative, prin discuții cu oamenii cheie din companie, de la colegi la manageri. În timp, nu vei fi privit doar ca un simplu angajat, ci un consultant, un om la care se poate raporta sau chiar un lider de opinie.
Dacă ai ajuns până aici, felicitări! Ai deja un bagaj minim de tips aplicabile, indiferent dacă ești sau nu într-o corporație. Cum ți se pare? Lucrurile nu sunt nici ușoare, dar nici prea dificile. Ține minte, work smart, not necessarily hard!
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: corporație