Vânzările de mașini electrice nu sunt satisfăcătoare. Directorul Renault susține că obiectivul din 2035 de a elimina complet automobilele noi pe benzină și motorină este nerealist. „Realitatea este că încă nu suntem pe calea potrivită pentru a atinge ținta de 100% automobile electrice până în 2035”, a declarat el.
Directorul general al Renault, Luca De Meo, și-a exprimat unele îndoieli privind termenul pentru tranziția la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să reducă costurile pentru a-și atinge obiectivele în acest domeniu, relatează Newsweek.ro, citând Reuters.
Tranziția la vehiculele electrice este esențială pentru reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care se va desfășura această tranziție va remodela industria auto.
Vânzările de mașini electrice nu merg așa cum se așteptau producătorii. Șeful Renault: Ținta 2035, nerealistă. Este necesară flexibilitate.
Cu ocazia recentelor alegeri europene, desfășurate într-un context de cerere scăzută pentru vehiculele electrice, au fost formulate tot mai multe apeluri pentru reconsiderarea deciziei UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie începând cu 2035, decizie ce urmează să fie revizuită în 2026.
“Avem nevoie de puțină mai multă flexibilitate în ceea ce privește calendarul. Totuși, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur și simplu obiectivul din cauza încetinirii actuale a pieței”, a declarat Luca De Meo în comentariile publicate luni, 22 iulie 2024, de cotidianul financiar Les Echos.
Întrebat despre ambiția Renault de a transforma 100% din producția sa europeană în vehicule electrice, în contextul unei piețe interne slabe, Luca De Meo a declarat: “Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Dacă clienții nu ne urmează, suntem cu toții responsabili. Trebuie să reducem costurile.”
Sectorul auto s-a confruntat cu diverse provocări, cum ar fi incertitudinea cadrului de reglementare și concurența din China, la care se adaugă criza costului vieții pe piețele interne, ceea ce a afectat tranziția către vehiculele electrice.
Vânzările globale de automobile electrice au crescut cu 35% în 2023, dar au scăzut în 2024. Cu toate acestea, în iunie anul acesta, vânzările de autoturisme noi în UE au crescut cu 4,3% față de anul anterior, atingând cel mai ridicat nivel din iulie 2019, în timp ce înmatriculările de automobile electrice au scăzut ușor.
Îți recomandăm:
Vânzările de mașini electrice au luat-o la vale în Europa. De ce se întorc europenii la benzină?
cuvinte cheie: Vânzările de mașini electrice