Vânzările de mașini electrice au scăzut în Europa. De ce se întorc europenii la benzină?
În primul trimestru al acestui an, vânzările de mașini electrice au înregistrat o scădere semnificativă în Europa, în pofida eforturilor Uniunii Europene de a promova tranziția către mașinile ecologice, subliniind provocările persistente cu care se confruntă acest sector, precum costurile ridicate și lipsa infrastructurii de încărcare.
Conform informațiilor prezentate de Euronews, vânzările de vehicule electrice Volkswagen în Europa au înregistrat o scădere alarmantă de 24% în primele trei luni ale anului, în timp ce în China au cunoscut o creștere spectaculoasă de 91% în aceeași perioadă. Acest contrast evident evidențiază preferința consumatorilor pentru mașinile cu motoare tradiționale.
Cu toate acestea, pe plan global, vânzările de automobile complet electrice și hibride plug-in au cunoscut o creștere modestă de 12% în martie, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, cu o creștere semnificativă înregistrată în America de Nord și China, care au compensat declinul de 9% din Europa, potrivit datelor furnizate de Reuters.
Aceste tendințe au loc într-un context în care Parlamentul European a adoptat anul trecut regulamentul care interzice vânzarea mașinilor cu motoare pe benzină și motorină începând din 2035, ca parte a efortului mai amplu de combatere a schimbărilor climatice în Uniunea Europeană.
Un raport recent al Ernst & Young subliniază efectele pozitive ale reglementărilor, subvențiilor și stimulentelor în promovarea adoptării masive a vehiculelor electrice. Cu toate acestea, costul rămâne un obstacol major, chiar și cu subvenții, deoarece vehiculele electrice au în medie un preț cu peste un sfert mai mare decât modelele cu motoare tradiționale. Cu toate acestea, costul deținerii lor pe termen lung este mai mic, un aspect care necesită o mai mare conștientizare din partea cumpărătorilor, conform raportului citat în presa de specialitate.
Un alt factor crucial care influențează piața este dezvoltarea lentă a infrastructurii de încărcare. Ernst & Young avertizează că adoptarea masivă a vehiculelor electrice va fi împiedicată fără investiții substanțiale în rețelele publice de încărcare rapidă, care să acopere nevoile celor care nu pot încărca acasă sau care au nevoie de reîncărcări pe distanțe lungi. Astfel, eliminarea birocrației, accelerarea aprobărilor din partea autorităților locale și asigurarea conexiunilor la rețelele de utilități devin imperative pentru a susține tranziția către vehiculele electrice.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: vânzările de mașini electrice în Europa