adplus-dvertising

O „cursă pe viață și pe moarte” va transforma cu totul cea mai mare piață de mașini electrice din lume: „Nu toți jucătorii de azi vor ajunge la linia de sosire”

O „cursă pe viață și pe moarte” va transforma cu totul cea mai mare piață de mașini electrice din lume: „Nu toți jucătorii de azi vor ajunge la linia de sosire”. Producătorii chinezi se află într-o cursă contra cronometru, iar pentru mulți dintre aceștia viitorul pare sumbru, fără șanse de a ajunge la linia de sosire, relatează CNN.

Mulți producători chinezi de mașini electrice, sprijiniți de guvernul de la Beijing, au devenit rapid jucători globali.

Deși unii, precum BYD, rivalizează cu Tesla pentru dominanță, cei peste 200 de producători se confruntă cu surplus și scăderea interesului global pentru mașini electrice.

Cu toate acestea, cei peste 200 de producători din China se confruntă în prezent cu dificultăți semnificative din cauza excesului imens de oferte. Situația este complicată și de scăderea entuziasmului pentru mașinile electrice în alte piețe globale.

„Nu toți jucătorii de azi vor ajunge la linia de sosire”, a explicat Mark Rainford, un analist din industria automobilistică care trăiește în Shanghai.

Chiar și oficialii chinezi au recunoscut că urmează o perioadă extrem de dificilă pentru producătorii de mașini electrice în lunile următoare. Competiția în industria automobilelor cu motoare care utilizează noile surse de energie va fi deosebit de intensă în 2024. Conform statisticilor autorităților din China, mulți producători de autoturisme electrice au ieșit de pe piață anul trecut, inclusiv branduri care cândva erau populare, cum ar fi WM Motor, Byton, Aiways și Levdeo.

Alți producători globali au fost obligați să-și restructureze sau să-și închidă operațiunile. În octombrie, Mitsubishi Motors a anunțat că va suspenda producția de mașini în China, iar Honda, Hyundai și Ford au adoptat măsuri similare pentru a reduce costurile. Până în 2030, se estimează că a doua cea mai mare economie a lumii ar putea avea mai puțin de 5 jucători majori pe piața mașinilor electrice.

Până în 2030, China ar putea rămâne cu cel mult 5 producători majori pe piața mașinilor electrice.

În 2022, Tesla a inițiat un război al prețurilor prin reducerea cu până la 9% a prețurilor la Model 3 și Model Y în China. Trei luni mai târziu, a urmat o nouă reducere, declanșând o serie de ajustări de prețuri în toată industria auto a țării în 2023, afectând inclusiv producătorii de mașini cu motoare termice.

Săptămâna aceasta, Tesla a anunțat o nouă reducere de prețuri pentru patru dintre modelele sale vândute în China, cea mai importantă piață externă, cu 14.000 de yuani – echivalentul a 1.932 de dolari.

Xpeng și Li Auto, brandurile chineze cu cea mai rapidă creștere, au reacționat imediat prin oferirea de reduceri semnificative sau subvenții în valoare de zeci de milioane de dolari pentru a atrage cumpărători.

Ofertele disponibile pentru cumpărătorii din China sunt extrem de atrăgătoare în prezent, însă unele companii nu vor putea menține discounturile de preț pe termen nelimitat. O altă problemă este suprasaturarea pieței chineze cu noile modele de mașini electrice. Autoritățile chineze au avertizat că piața va rămâne într-o stare de surplus pentru o perioadă îndelungată.

Piața din China este suprasaturată de noile modele de mașini electrice, iar autoritățile chineze au anunțat că va persista un surplus pentru o perioadă semnificativă. Președintele BYD, Wang Chuanfu, a prezis o “rundă eliminatorie brutală”. Pe măsură ce industria se consolidează, se anticipează că tot mai multe companii mici și medii vor fi eliminate de pe piață.

Președintele Chery Auto, Yin Tongyue, a caracterizat situația drept o “cursă pe viață și pe moarte” pentru producătorii de mașini electrice. Compania sa intenționează să lanseze 39 de modele noi pur electrice și hibride în 2024 și 2025, în speranța de a ocupa prima poziție pe piață. Cu toate acestea, pentru cei care supraviețuiesc, perspectivele nu sunt întunecate în totalitate. Se estimează că, până în 2024, cota de piață a mașinilor electrice ar putea ajunge până la 45% în China.

Îți recomandăm:

Tesla în derivă, profitul a scăzut cu 55%. Elon Musk schimbă din nou strategia și încearcă să oprească prăbușirea companiei

cuvinte cheie: cea mai mare piață de mașini electrice

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate