Viitorul mașinilor electrice este la răscruce. Avertisment dur din partea furnizorului francez de echipamente auto, OPmobility: producătorii de vehicule electrice se pregătesc să se confrunte cu vremuri dificile. Motivul? Clienții sunt reticenți în fața modelelor electrice cu prețuri excesive, relevă un raport Bloomberg.
Marți, în cadrul unei conferințe de presă, directorul general Laurent Favre a adăugat un element de neliniște: “Mulți dintre clienții noștri suferă pierderi de cotă de piață sau înregistrează volume sub așteptări.”
Constructorii auto europeni sunt sub presiune, înregistrând costuri ridicate ale împrumuturilor, creștere economică anemică și subvenții în scădere, toate apăsând greu asupra cererii de vehicule electrice în piețe cheie precum Germania, Suedia și Italia. Într-o mișcare surprinzătoare, Tesla a tăiat prețurile în China, SUA și Germania în weekend, după ce vânzările din primul trimestru au fost sub așteptări. În același timp, mărcile auto chinezești își extind prezența pe piețele externe, aducând modele adesea mai accesibile decât competitorii lor locali.
Favre a descris discuțiile dintre furnizorii de componente auto și producători ca fiind “foarte tensionate”.
“Unii dintre clienții noștri sunt nevoiți să reducă prețul vehiculelor pentru că acestea sunt considerate prea scumpe. De asemenea, mulți dintre ei se confruntă cu întârzieri în producție.”
OPmobility, anterior cunoscută sub numele de Plastic Omnium, este un jucător-cheie în producția de echipamente auto, inclusiv bare de protecție, module frontale și sisteme de iluminare. Nu se limitează doar la automobile, ci furnizează și producătorilor de camionete, camioane, trenuri și avioane, oferind soluții tehnologice esențiale pentru o gamă diversificată de vehicule. Printre clienții săi se numără atât nume sonore din industria auto, precum Tesla, cât și producători din sectoarele de transport greu și aviație.
Directorul general al companiei a declarat că compania franceză va continua să își urmărească obiectivul de a obține prețuri mai mari pentru produsele sale în trimestrul curent și în viitorul apropiat, în încercarea de a contracara costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă. OPmobility a înregistrat un succes semnificativ în negocierile privind prețurile în primele trei luni ale acestui an.
În plus, OPmobility își propune să își dubleze veniturile în SUA în următorii cinci ani. Recent, a deschis o nouă fabrică în Austin, Texas, și are planuri de investiții într-o unitate de producție în Michigan, după ce a câștigat o importantă comandă de hidrogen în SUA. În același timp, compania construiește noi facilități în India și China, conform declarațiilor lui Favre.
Îți recomandăm:
Președintele Toyota spune că „majoritatea tăcută” nu este convinsă de viitorul vehiculelor electrice
cuvinte cheie: viitorul mașinilor electrice