În timp ce compania Volkswagen este lovită în vânzări, europenii se întorc la motoarele pe benzină. Misterul din spatele schimbării de direcție
Vânzările de vehicule electrice Volkswagen în Europa au scăzut cu aproape 25% în primele trei luni ale anului, pe măsură ce consumatorii s-au întors la mașinile pe benzină.
Compania a declarat în ultima actualizare financiară din 10 aprilie că vânzările tuturor vehiculelor electrice au scăzut cu 24% în Europa, în timp ce vânzările au crescut cu 91% în China, comparativ cu anul precedent.
Cu toate acestea, în total, compania a afirmat că și-a crescut livrările de vehicule cu 3% până la 2,10 milioane de vehicule, principalele piețe fiind China, America de Sud și America de Nord.
„Vehiculele cu motoare cu ardere internă au crescut cu 4% până la 1,97 milioane de unități, compensând ușor declinul de 3% la 136.400 de vehicule complet electrice. În acest segment, creșterea puternică din China (+91%) nu a compensat pe deplin declinul din Europa (-24%). “Cu toate acestea, comenzile pentru EV-uri în Europa de Vest au evoluat pozitiv de la ianuarie până în martie. Au fost comandate de peste două ori mai multe modele complet electrice decât în aceeași perioadă a anului trecut (+154%), astfel încât stocul de comenzi pentru EV-uri se situează în prezent la aproximativ 160.000 de vehicule,” se arată într-o declarație a companiei. Hildegard Wortmann de la Volkswagen, membru al Comitetului Executiv Extins pentru Vânzări al grupului, a comentat rezultatele recente.
„Într-un mediu de piață care rămâne provocator, Grupul Volkswagen a obținut o performanță solidă în ceea ce privește livrările în primul trimestru. Portofoliul nostru diversificat de produse ne oferă flexibilitatea necesară pentru a compensa fluctuațiile cererii în anumite segmente – cum ar fi cazul vehiculelor complet electrice – în altele.
„Creșterea comenzilor pentru modelele noastre complet electrice din Europa ne oferă încredere că ne vom extinde în acest segment atât în regiunea noastră de origine, cât și la nivel mondial pe parcursul întregului an. Lansarea a peste 30 de modele în toate tipurile de propulsie în acest an ne va da un impuls în lunile următoare.”
De ce se întorc europenii la mașinile pe benzină?
În februarie, Parlamentul European a votat pentru aprobarea unei noi legi care interzice vânzarea mașinilor pe benzină și motorină începând cu anul 2035.
Noua regulă – parte a unui efort mai amplu pentru combaterea schimbărilor climatice în UE – va accelera tranziția blocului către vehiculele electrice.
Cu toate acestea, vânzările de vehicule electrice au scăzut în Europa în primul trimestru al anului 2024, deoarece sectorul încă întâmpină provocări, cum ar fi costurile ridicate și lipsa infrastructurii de încărcare, așa cum a fost evidențiat și într-un raport recent al Forumului Economic Mondial.
“Un raport recent al Ernst & Young evidențiază efectele pozitive pe care reglementările, subvențiile și stimulentele le-au avut în ceea ce privește stimularea adoptării… dar chiar și cu subvenții, costul rămâne unul dintre cele mai mari obstacole în calea adoptării pe scară largă. În medie, vehiculele electrice costă peste un sfert mai mult decât modelele cu motoare cu ardere internă (cunoscute și sub numele de ICE). Cu toate acestea, pe termen lung, costul deținerii este mai mic – ceva de care cumpărătorii de mașini nu sunt pe deplin conștienți, subliniază EY,” a spus raportul Forumului Economic Mondial.
Forumul Economic Mondial a remarcat, de asemenea, cum întârzierea în construirea infrastructurii de încărcare continuă să afecteze piața.
„Ernst & Young prevăd că adoptarea va stagna fără rețele publice substanțiale de încărcare rapidă care să servească pe cei care nu pot încărca acasă sau au nevoie de reîncărcări în timpul călătoriilor mai lungi. Aceasta va necesita eliminarea birocrației, aprobări mai rapide din partea autorităților locale și conexiuni disponibile la rețelele de utilități,” mai spune raportul.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: vânzări Volkswagen