adplus-dvertising

Un economist german acuză UE pentru problemele de la Volkswagen și alte mari companii: „Germania își distruge industria”

Industria germană se află într-o criză profundă, fără precedent în ultimele șase decenii. Reducerile masive de locuri de muncă și închiderea fabricilor devin din ce în ce mai frecvente în rândul marilor corporații și al companiilor mijlocii. Hans-Werner Sinn, fost președinte al Institutului Ifo din München, avertizează că „Germania își distruge propria industrie,” acuzând Uniunea Europeană (UE) pentru deteriorarea sectorului auto și a altor mari companii germane.

Într-un interviu acordat Neuer Zürcher Zeitung Deutschland, preluat de hotnews.ro, Sinn critică politicile de „dirigism” ale UE, în special interzicerea motoarelor cu ardere internă.

„Aceste reglementări nu se potrivesc economiei de piață și beneficiul pentru mediu este minim,” afirmă economistul. El consideră că „Taxonomia” UE, care stabilește ce este considerat sustenabil, este nerealistă și contribuie semnificativ la dezindustrializarea actuală.

Sinn subliniază că mașinile electrice nu sunt complet lipsite de emisii de CO2, deoarece producția de baterii și electricitatea utilizată provin adesea din surse poluante. „Interdicția motoarelor cu ardere și alte politici energetice au dus Germania spre o criză industrială profundă,” concluzionează el.

Industria germană este grav afectată. Problemele Volkswagen și ale altor mari companii

La Volkswagen, liderul industriei auto germane, situația este alarmantă. Compania anunță reduceri de locuri de muncă și închiderea unor fabrici din cauza vânzărilor mai slabe decât se aștepta. Deși marca Volkswagen a înregistrat vânzări de 3,5 miliarde de euro anul trecut, grupul are nevoie de 180 de miliarde de euro în următorii ani pentru modernizare și digitalizare, în contextul electrificării și al conducerii autonome. Cu structuri greoaie și procese învechite, Volkswagen se confruntă cu dificultăți în a-și menține competitivitatea față de rivalii săi, precum Toyota.

Problemele nu se limitează la Volkswagen. La ZF Friedrichshafen și Bosch, companiile se confruntă cu provocări similare. ZF a anunțat că va reduce 14.000 de locuri de muncă până la sfârșitul anului 2028, un semn clar al crizei în sectorul auto. De asemenea, Bosch va trebui să se reinventeze în contextul eliminării motorului cu ardere internă, cu peste 3.000 de locuri de muncă în pericol.

În sectorul chimic, BASF își închide unități de producție în Germania și se concentrează pe extinderea în China, motivând că costurile ridicate ale energiei și birocrația din Germania îngreunează dezvoltarea sustenabilă. Bayer, pe de altă parte, încearcă să-și optimizeze structura organizațională, dar nu va începe reducerile de locuri de muncă până în 2026.

Industria grea este de asemenea afectată, cu Thyssenkrupp confruntându-se cu criza la filiala sa de oțel. În urma unor probleme de management, compania a concediat directori și încearcă să-și salveze activitatea prin vânzări planificate ale altor divizii.

În concluzie, criza industrială din Germania reflectă un context economic și politic complex, cu politici UE care sunt criticate de experți pentru impactul negativ asupra economiei germane. Răspunsul companiilor germane include reduceri de locuri de muncă și relocarea capacităților de producție, în timp ce viitorul industriei rămâne incert.

Politicile de mediu ale Uniunii Europene au avut un impact profund asupra sectorului auto european, provocând schimbări majore în modul în care se dezvoltă și se produce automobilele. Reglementările stricte privind emisiile de carbon și standardele de eficiență energetică au condus la o transformare accelerată a industriei, dar au generat și provocări semnificative.

Introducerea unor norme stricte, cum ar fi limitarea emisiilor de CO2 și promovarea vehiculelor electrice, a impus constructorilor auto să investească masiv în cercetare și dezvoltare pentru a se conforma acestor cerințe. Deși aceste măsuri sunt menite să reducă impactul asupra mediului, ele au dus la creșterea costurilor de producție și au pus presiune asupra companiilor

În plus, tranziția către vehicule electrice a fost accelerată de subvenții și stimulente, dar și de taxe mai mari pentru modelele cu combustie internă. Această schimbare bruscă poate pune în pericol locurile de muncă și poate duce la relocarea unor unități de producție în afara Europei, unde reglementările sunt mai puțin stricte. Astfel, în loc să sprijine dezvoltarea industriei auto europene, politicile de mediu riscă să provoace o decelerare economică și să afecteze competitivitatea globală a sectorului.

În concluzie, în timp ce obiectivele de mediu ale UE sunt esențiale pentru combaterea schimbărilor climatice, implementarea lor trebuie să fie echilibrată cu măsuri care să protejeze și să sprijine industria auto europeană în această perioadă de tranziție.

Îți recomandăm:

Industria auto europeană la răscruce: Criza mașinilor electrice amenință viitorul sectorului auto în Europa

cuvinte cheie: Industria germană

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate