Criza mașinilor electrice amenință viitorul sectorului auto în Europa
Criza mașinilor electrice: O bombă în industrie
O furtună de proporții fără precedent lovește industria auto europeană, după ce eliminarea subvențiilor pentru mașinile electrice a provocat o prăbușire catastrofală a vânzărilor, afectând grav producția de vehicule clasice. Luca de Meo, șeful Renault și președintele Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), a avertizat că industria se află pe marginea unei prăpăstii financiare, cu amenzi colosale de până la 15 miliarde de euro, dacă nu se face o schimbare radicală.
De Meo a dezvăluit într-un interviu incendiar la Radio Inter din Franța că noile reglementări europene privind emisiile de carbon, care vor intra în vigoare din 2025, vor reduce limita acceptată de la 116 g/km la 94 g/km. Aceste reglementări drastic impun producătorilor auto să reducă ponderea vehiculelor pe benzină, iar pentru a evita amenzi de 95 de euro pentru fiecare vehicul vândut care depășește limita, industria trebuie să accelereze semnificativ tranziția către mașinile electrice.
„Vânzările de mașini electrice sunt acum la jumătate din ceea ce ar trebui să fie pentru a evita aceste amenzi devastatoare”, a declarat de Meo, subliniind impactul grav al reducerii subvențiilor. Producătorii europeni sunt confruntați cu o dilemă urgentă: trebuie să reducă producția de vehicule pe combustie cu 2,5 milioane de unități pe an, adică cu aproximativ 20%, pentru a se conforma noilor standarde.
Pe fundalul acestor turbulențe, gigantul auto Volkswagen se vede nevoit să reducă costurile cu 10 miliarde de euro anual, în contextul scăderii vânzărilor de vehicule electrice și a deciziilor recente ale Germaniei de a elimina subvențiile pentru aceste vehicule. După o perioadă de turbulență economică, guvernul german a reintrodus subvențiile pentru mașinile electrice, o mișcare care reflectă tensiunile interne și impactul economic asupra industriei.
Producătorii auto cer acum o amânare a implementării noilor praguri de poluare, argumentând că termenele limită stricte și amenzi fără flexibilitate ar putea avea consecințe devastatoare pentru întreaga industrie. „Avem nevoie de flexibilitate în aplicarea acestor reglementări. Stabilirea de termene limită rigide fără a oferi un răgaz este extrem de periculoasă”, a adăugat de Meo.
În Marea Britanie, legislația similară impune o limită de 78% pentru vânzările de vehicule pe benzină și motorină, forțând producătorii să ofere discounturi semnificative pentru mașinile electrice. Această măsură are rolul de a stimula vânzările de vehicule electrice, dar ridică întrebări asupra posibilei scumpiri a mașinilor cu motoare termice și impactul acestora asupra pieței second-hand.
Criza actuală a expus vulnerabilitățile profunde ale industriei auto europene și a pus în lumină necesitatea unei reglementări mai echilibrate și a unui sprijin constant pentru tranziția către un viitor mai verde. Viitorul industriei auto europeană stă acum în balans, în timp ce producătorii se luptă să navigheze printr-o furtună economică și legislativă fără precedent.
Viitorul Volkswagen este incert
Volkswagen se află în fața unei crize de proporții. Gigantul auto german se pregătește pentru un deznodământ devastator: tăierea a zeci de mii de locuri de muncă din cele aproape 120.000 existente în Germania. Destinul unor uzine este incert acum. Sunt amenințate atât fabricile de vehicule, dar și cele de componente auto. Întregul lanț de producție ar putea fi grav afectat de închiderea uzinelor Volkswagen. Sindicatele se pregătesc pentru o luptă necruțătoare împotriva planurilor de restructurare, denunțându-le drept o lovitură mortală pentru Volkswagen. “Aceste intenții sunt iresponsabile și zguduie fundațiile companiei”, au afirmat reprezentanții sindicatului IG Metall. Într-o eră în care orice eroare pare fatală, Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, roagă disperat compania să evite închiderea fabricilor, oferind ultima rază de speranță îpentru angajați. Închiderea unei unități în Germania ar fi o premieră sumbră în istoria gigantului auto european.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Criza mașinilor electrice