Șeful Toyota, despre scăderea vânzărilor de mașini electrice: „Oamenii încep să deschidă ochii. Mașinile electrice nu reprezintă singura cale pentru viitorul industriei auto”
Toyota, unul dintre cei mai mari constructori auto din lume, a afirmat de mai mulți ani că mașinile electrice nu pot fi singura soluție în lupta cu emisiile. Cum vânzările de mașini electrice au început să scadă, Akio Toyoda a concluzionat că „Oamenii încep să deschidă ochii”, relatează Newsweek.ro
Șeful Toyota, Akio Toyoda, a declarat, în ziua deschiderii Salonului Auto de la Tokyo, că scăderea cererii de mașini electrice este demonstrația că BEV-urile nu reprezintă singura cale pentru viitorul industriei auto.
„În sfârșit, oamenii încep să deschidă ochii, să vadă lucrurile așa cum sunt”, a punctat Toyoda, care este aspru criticat de multă vreme pentru pozițiile sale puțin conciliante cu privire la tranziția electrică masivă și forțată care implică aproape toți producătorii de autovehicule, informează quattroruote.it.
Șeful Toyota s-a referit la scăderea cererii din Statele Unite (unde GM și Ford iau în considerare încetinirea producției de pick-up-uri electrice), pentru a sublinia că reticența sa față de mașinile alimentate cu baterii a fost și este justificată.
„Există multe moduri de a urca muntele neutralității CO2”, a spus Toyoda, la Salonul Auto de la Tokyo.
„Dacă regulile sunt scrise într-un mod ideologic, atunci consumatorii, oamenii normali sunt cei care suferă cel mai mult”, a punctat Akio Toyoda.
De asemenea, Toyoda a spus că mașinile și conceptele prezentate de Toyota la Salonul Auto de la Tokyo 2023 sunt rezultatul muncii unui producător auto care se mișcă potrivit cu vremurile.
Puterea industriei japoneze în sectorul mașinilor electrice „va veni din deceniile sale de experiență și din eșecurile din trecut”.
Între timp, merită subliniat faptul că cererea pentru mașini hibride este mai mare ca niciodată. Cu siguranță este o coincidență, a mai spus șeful Toyota.
Cum a evoluat piața mașinilor electrice în România
Înmatriculările locale de autoturisme electrice și hibrid au scăzut în luna septembrie, odată cu întreaga piață auto din România. Cauza este Programul Rabla, care a determinat amânarea tuturor livrărilor până la finalizarea dosarelor depuse de clienți. Piața de mașini electrificate, adică 100% electrice și cele cu propulsie hibridă, a scăzut în luna septembrie, în România, după cum arată datele APIA. Pe segmentul de mașini electrice, scăderea a fost una de două cifre, respectiv 1.140 de unități și un declin de 11%, relatează profit.ro
Chiar dacă există o tendință clară de scădere a cererii de astfel de automobile, scăderea din septembrie a fost cauzată de pauza creată de calendarul Programului Rabla. Practic, livrările de mașini cumpărate cu subvenție de la stat au fost amânate până la aprobarea dosarelor. Și pe segmentele de mașini full-hybrid s-au înregistrat scăderi, chiar dacă un procent mai mic, de 3,3%, cu 1044 unități înmatriculate. Singurul segment care a crescut a fost PHEV, cu 37,7%, însă aici volumele sunt destul de mici (446 unități).
Îți recomandăm:
Președintele Toyota spune că „majoritatea tăcută” nu este convinsă de viitorul vehiculelor electrice
cuvinte cheie: scăderea vânzărilor de mașini electrice