adplus-dvertising

Cum să reduci anxietatea la noul loc de muncă. 12 sfaturi

Cum să reduci anxietatea la noul loc de muncă

Prima zi la noul loc de muncă se apropie și începi să simți anxietate și incertitudine. Te gândești cât de important este să faci o primă impresie bună noilor tăi colegi. De asemenea, vrei ca noul tău manager să te placă. Ajunge doar să te gândești la toate astea și te vei stresa.

Deși este natural să simțim anxietate și stres când suntem într-o situație nouă și necunoscută, asta nu înseamnă că aceste stări trebuie să persiste.

Anxietatea este sentimentul de neliniște care apare atunci când trecem prin schimbări sau experimentăm situații noi. Sunt multe aspecte legate de noul loc de muncă care pot produce anxietate. Poate e nevoie să te obișnuiești cu naveta, cu un nou climat și noi colegi. Poate ai îndoieli cu privire la capacitatea ta de a-ți îndeplini rolul în companie. Sau poate ești îngrijorat că noul tău loc de muncă te va epuiza sau că managementul toxic și leadershitul se ascund după colț.

Cum să reduci anxietatea. 12 sfaturi pentru reducerea anxietății la noul loc de muncă

Pentru a depăși aceste stări, este necesar să recunoști ce anume îți provoacă anxietate, stres sau îngrijorare. Iată 12 sfaturi care te vor ajuta să reduci anxietatea și stresul la noul loc de muncă.

1. Validează-ți punctele forte

Adu-ți aminte efortul depus pentru a obține acel job. Te poate ajuta să te concentrezi să depășești anxietatea și să te liniștești. Angajatorul te-a ales pentru că are încredere în abilitățile tale. A crede în tine și în punctele tale forte te poate ajuta să realizezi că ai un set unic de abilități care te vor ajuta să îndeplinești cu succes responsabilitățile noului rol.

2. Recunoaște că anxietatea este temporară

Este puțin probabil ca acest sentiment de anxietate și neliniște să dureze mai mult de câteva zile. Amintește-ți de ce ți-ai dorit acest nou loc de muncă. Acest rol poate fi o oportunitate de a lucra într-o organizație interesantă, de a crește, de a te dezvolta și de a lucra cu oameni empatici și creativi.

3. Vorbește cu cineva în care ai încredere

Vorbește despre ceea ce simți cu un prieten apropiat sau o rudă. Te va ajuta să te liniștești și să abordezi lucrurile care te neliniștesc. Acea persoană poate sugera soluții la unele dintre lucrurile care îți provoacă anxietate sau poate să-ți împărtășească ceva care a ajutat-o atunci când și-a schimbat locul de muncă.

4. Pregătește-te

Planificarea îți va spori încrederea și te va ajuta să reduci tensiunile. Încearcă să cercetezi noua companie cât mai mult posibil și gândește-te care sunt activitățile pe care le-ai putea face în primele zile. Alege o ținută potrivită pentru prima ta zi și află care este cel mai bun mod de a te deplasa la muncă.

5. Solicită informații prealabile

Poate fi util să-l întrebi pe noul tău angajator dacă poți pregăti ceva înainte, pentru a face prima zi mai ușoară. Acesta îți poate trimite unele documente utile și îndrumări sau îți poate trimite documentele necesare a fi completate de noii angajați. Acest lucru te va ajuta să te orientezi înainte de a ajunge la noul loc de muncă.

6. Studiază-ți noul rol

Așteptările clare și înțelegerea a ceea ce dorește angajatorul să faci pot ajuta la reducerea sentimentului de anxietate. Acordă-ți timp pentru a înțelege rolul și responsabilitățile și cere-i managerului să îți explice neclaritățile. S-ar putea să-ți faci un plan pentru a-ți organiza munca și pentru a te asigura că ai instrumentele necesare pentru a fi eficient.

7. Permite-ți o oarecare incertitudine

Dezvoltarea încrederii vine odată cu rezolvarea unor probleme sau provocări și asumarea noilor responsabilități. Nu poți ști totul imediat și nimeni nu se așteaptă să fii un expert din prima zi. Dacă cineva te întreabă lucruri pe care nu le cunoști, în primele zile, spune-i că tocmai ai început și că ai nevoie de puțin timp să te obișnuiești și vei reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.

8. Gândește pozitiv

În loc să te concentrezi asupra celui mai rău lucru care se poate întâmpla, încearcă să te focusezi pe cele mai bune aspecte ale noului tău job. Acest lucru te ajută să vezi noul rol într-o lumină mai pozitivă și să fii entuziasmat că începi.

9. Fă-ți contacte și caută resurse utile

Să știi că ai pe cineva la care să apelezi pentru ajutor poate fi o mare ușurare. Caută oameni din echipa de Resurse Umane și află care sunt resursele sau instrumentele de lucru care te pot ajuta în primele zile.

10. Împrietenește-te cu colegii

Crearea unor conexiuni și relații profesionale cu colegii te poate ajuta să te simți în largul tău în a discuta aspecte privind munca. S-ar putea să-ți faci griji cu privire la ceea ce cred ei despre tine pentru început, dar a avea o atitudine prietenoasă și deschisă te ajută să relaționezi cu ceilalți.

11. Acceptă feedback și pune întrebări

Primele zile într-un nou loc de muncă sunt dedicate cunoașterii rolului și învățării noilor procese și sisteme de lucru. Este de înțeles că nu poți ști totul imediat. Ai răbdare și pune întrebări atunci când nu înțelegi ceva. Cere ajutor colegilor și managerilor, te vor ajuta să fii la curent și să înțelegi mai bine modul de lucru.

12. Să ai așteptări realiste

S-ar putea să crezi că poți face o treabă nemaipomenită în scurt timp, dar este puțin probabil. Învățarea noilor responsabilităților, proceduri, instrumente și procese de lucru necesită timp. Unele aspecte ale muncii tale pot fi mai ușoare decât altele, iar pe măsură ce le vei învăța, asimila și însuși, vei putea dezvolta idei noi.

Nu uita, prea multă îngrijorare te poate împiedica să faci o treabă bună. Anxietatea vine la pachet cu oboseală fizică și psihică, creșterea ritmului cardiac, nesiguranță ridicată și sindromul impostorului.

Este firesc să simți asta. Fiecare dintre noi avem un ritm diferit de a învăța și a ne adapta. Schimbarea locului de muncă și integrarea într-o nouă organizație nu este un lucru atât de simplu. La urma urmei, trebuie să înțelegi o nouă cultură, să cunoști oamenii și modul lor de lucru și să te adaptezi la diferite stiluri de management. Acordă-ți timp și fii blând cu tine.

Îți recomandăm:

Munca peste program. Angajatorii trebuie să înțeleagă că totul are o limită

cuvinte cheie: cum să reduci anxietatea

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Doru Șupeală & Hacking Work
Doru Șupeală & Hacking Work
Doru Șupeală este consultant de marketing, management și business, Managing Director al SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili, CEO al companiei Playmaker Consulting, realizatorul podcastului ”HackingWork”, lector al modulului de marketing din cadrul programului Executive MBA al Transilvania Executive Education și autorul cărților ”Employer Branding 100%” (2021) și ”Experiența face diferența” (2017).

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate