Toyota baterii auto
Firma japoneză crede că ar putea realiza o baterie cu stare solidă cu o autonomie de 1200 km, care se încarcă în 10 minute. Toyota spune că a realizat o descoperire tehnologică care îi va permite să reducă la jumătate greutatea, dimensiunea și costul bateriilor, ceea ce ar putea anunța un progres major pentru vehiculele electrice.
Al doilea mare producător de automobile din lume avea deja un plan de a lansa mașini cu baterii cu stare solidă avansate, care oferă beneficii în comparație cu bateriile pe bază de lichid, până în 2025.
Marți, compania japoneză a declarat că a simplificat producția de material folosit pentru noile baterii, realizând un salt înainte semnificativ care ar putea reduce drastic timpii de încărcare și ar putea crește autonomia de rulare a autovehiculelor.
„Atât pentru bateriile noastre lichide, cât și pentru cele cu stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situația în care bateriile actuale sunt prea mari, grele și scumpe”, a declarat Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului. „În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori.”
David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a spus că, dacă progresele Toyota ar fi fondate, acesta ar putea fi un moment de referință pentru viitorul mașinilor electrice
„Adesea există progrese în stadiul de prototip, dar apoi implementarera la scară largă este dificilă”, a spus el. „Dacă este o descoperire reală, ar putea fi o realizare majoră, un Sfânt Graal al vehiculelor electrice.”
Kaita a spus că Toyota a dezvoltat modalități de a face bateriile mai durabile și crede că acum ar putea crea o baterie cu stare solidă cu o autonomie de 1.200 km care se poate încărca în 10 minute sau mai puțin.
Compania se așteaptă să poată produce baterii în stare solidă pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027, potrivit Financial Times, care a raportat pentru prima dată despre pretinsa descoperire a Toyota.
Bateriile în stare solidă au fost considerate pe scară largă ca un potențial game changer pentru vehiculele electrice, promițând să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea și să reducă riscul de incendiu asociat bateriilor cu litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid.
Cu toate acestea, bateriile în stare solidă au fost de obicei mai greu și mai costisitoare de realizat, limitându-le aplicațiile comerciale.
Toyota a spus că crede că ar putea simplifica procesul de producție al bateriilor în stare solidă, pentru a fi mai ușor de produs decât cele cu litiu-ion.
Producătorul de mașini japonez a fost văzut ca fiind ceva în urmă în comparație cu rivalii de pe piața vehiculelor electrice. În iunie anul trecut, a rechemat 2.700 dintre primele sale vehicule electrice din cauza temerilor că roțile ar putea cădea.
Luna trecută, Advertising Standards Authority a interzis reclamele Toyota și Hyundai pentru că exagerau viteza cu care mașinile electrice puteau fi încărcate și induceau în eroare consumatorii cu privire la disponibilitatea punctelor de încărcare rapidă în Marea Britanie și Irlanda.
Îți recomandăm:
Președintele Toyota spune că „majoritatea tăcută” nu este convinsă de viitorul vehiculelor electrice
cuvinte cheie: Toyota baterii auto