Abuzurile angajatorilor: Micromanagement diabolic în IT – povestea lui Dorin
Continuăm seria de povești despre abuzurile pe care le practică angajatorii din diverse domenii de activitate ale României, cu o nouă mărturie dureroasă primită de la un angajat în IT, a cărui experiență relevă abuzuri grave din partea managerilor.
Identitatea specialistului a fost protejată cu ajutorul unui alt nume, însă mesajul lui a fost păstrat integral, în forma care ne-a fost trimis:
Managerii străini nu sunt imuni la boala micromanagementului
„Eu am avut un fost manager, din afară, adică fix din cei despre care se credea că sunt mai ok, dar a fost exact opusul.
Omul făcea micromanagement masiv, se uită la orele din platformă pe care lucram să vadă la ce intervale de timp îți faci treabă. Dacă aveai mai mult de o oră diferența între, te întreba cu lux de amănunte ce ai făcut în acea perioadă.
Nu mi-a permis să merg la Untold, deși aveam biletele cumpărate. Era într-o perioadă complet moartă, dar nu puteau lipsi mai mult de 2 din 8 membri ai echipei în același timp. Activitatea mea din acele zile? 6 tickete, cu timp de rezolvare de maxim 15 minute.
Accesează Hacking Work pentru a fi la curent cu tot ce este nou și important pe piața muncii
Poți justifica orice printr-o „problemă de calitate”
Orice se putea pune ca și quality issue, se agăța de asta, deși mi-am atins targetul în jur de 150%. Am închis 1700 de tickete într-un an, iar el îmi scotea ochii pentru 9 tickete calitative și că mi-a păstrat salariul la fel, chiar dacă am avut sub 1% „greșeli” (care erau cele mai nesemnificative lucruri) și doar jumătate din ele au fost într-adevăr ceva mai aiurea.
Din 1700, 2 tickete bulite într-un an de învățare nu mi se pare rău, dar aparent era îngrozitor.
Liderii groaznici pentru oameni sunt protejați fiindcă aduc bani
Când am escalat situația la managera sa, la început de an, inițial nu a zis nimic. Câteva luni mai târziu, prin aprilie, după ce am revenit, a zis că trebuie să ne rezolvam singuri problemele. Ulterior, după alte câteva luni, să îmi spună să discutăm când se întoarce ea din vacanța de vară. Dar eu știam deja că o să îmi dau demisia atunci.
Inutil să mai spun, am fost extrem de dezamăgit de cum s-au desfășurat lucrurile. I-am zis și ei același lucru, și că nu mai are niciun rost să discutăm, dacă eu reclam ceva pe 1 ianuarie, iar tu îți faci timp de discutat în septembrie.
Cu alte cuvinte, păduchii ăștia cu tentaculele întinse peste tot, care sunt buni pentru business, dar groaznici pentru oameni, mereu vor fi protejați pentru că aduc bani. Chit că, pentru acele servicii, oamenii din subordine suferă.
Dacă ți se face rău după ce te-ai pontat, n-ai decât să recuperezi.
Mai am un alt manager care nu mi-a permis să plec de la birou când am avut o criză de hiperventilație, pentru că deja mă pontasem pe ziua respectivă. Maxim ce a putut să îmi ofere au fost 2 ore de învoire, pe care trebuie să le recuperez.
Fugiți de manageri de genul, că vă vor aduce în pragul disperării, și sănătatea fizică și mintală o să vă fie mai afectate decât credeți.”
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: micromanagement