adplus-dvertising

A venit nota de plata pentru litoralul românesc

A venit nota de plata pentru litoralul românesc

Litoralul e destul de pustiu în plin sezon. Cel puțin comparativ cu alți ani, se plâng hotelierii și cârciumarii, relatează martorii, în general localnici. Reporterii TV spun că în plin sezon, la Mamaia sunt terase care nu au întreaga zi niciun client. Imaginile arată într-adevăr o faleză goală, aproape ca în extrasezon.

Lumea dă vina pe scumpirile generalizate, pe creșterea ratelor din cauza cărora oamenii nu mai au bani de vacanțe. Este o explicație și aceasta, desigur

Dar dacă ar fi singura, oare nu ar trebui să aflăm și că românii au dispărut de pe plajele din Grecia și Bulgaria? Sau cum s-o face că aeroportul Otopeni este sufocat de călători, cu efecte asemănătoare celor din restul Europei?

Este probabil ca litoralul românesc să plătească acum din plin factura politicii tunului din anii trecuți și a halului în care a înțeles să-și trateze clienții, cu un raport calitate preț insultător și sume cu mult mai mari decât în destinații occidentale consacrate.

Pe vremea când banii nu erau o mare problemă pentru mulți, litoralul românesc ajunsese un jaf generalizat, mizând pe disponibilitatea la risipă, combinată cu comoditate și ceva nostalgii.

Am constatat asta pe propria piele în 2020 când, în condițiile instabilității regulilor din primul an de pandemie, am făcut imensa greșeală ca, după aproape două decenii de pauză, să dau încă o șansă litoralului românesc

Ce am primit pe un cost dublu față de cât m-ar fi costat Grecia? Pe scurt: o combinație între murdărie, prost gust și nostalgii comuniste, incluzând „mămăliga pe cocean” și gogoșile sleite plimbate în recipiente soioase pe plajă, maneaua răcnită de la terase până după miezul nopții, șezlongurile murdare la prețuri uluitoare, dar și poza cu maimuța și iguana. Am trecut o zi granița până la Balcic și mi s-a părut altă planetă, ceea ce mi-a sporit disconfortul la întoarcerea pe litoralul românesc.

Sunt convinsă că hotelierii și cârciumarii au mizat pe același bal și anul acesta, având în vedere revenirea voucherelor de vacanță. Doar că valoarea lor s-a redus în mod real, din cauza inflației. Deci acoperă mai puțin din costul unui sejur, chiar modest, în această perioadă.

Deci ce a realizat litoralul românesc cu politica de jaf în acești ani?

A alungat oamenii cu venituri bune și pretenții de raport corect calitate – preț. Ei se duc demult mai ales în Grecia și Bulgaria, unde vedem că sunt și anul acesta, în pofida crizei.

Cei care încă se lăsau jefuiți și își mai permit vacanțe sunt mult mai atenți cu banii și nu mai sunt dispuși să îi arunce. Ei se vor duce doar în puținele locuri unde au fost tratați corect în anii precedenți sau vor căuta oferte mai bune în alte părți.

Rămân cei care, chiar ajutați de vochere, nu își mai permit deloc, sau doar sejururi foarte scurte și ieftine, deci care cheltuiesc foarte puțin. Și, la extremă, pătura subțire a celor extrem de bogați care umplu cluburi de maxime fițe, zonă care nu suferă fluctuații, dar care nu poate susține o industrie.

Așadar, litoralul românesc culege ce a semănat în anii de jefuire sistematică și nesimțită a oamenilor care, la rândul lor, desigur, au fost complici, prin lipsa lor de exigență și reacție. Ani de zile ulciorul s-a dus la apă până iată-l spart

Da, sigur că sezonul la Marea Neagră are particularitățile lui. Este foarte scurt, cam 3 luni, ceea ce implică dificultăți de rentabilitate a investițiilor, dar mai ales de păstrare a personalului calificat.

Dar nici sezonul bulgarilor nu e cu mult mai lung, mai ales în zona de nord a litoralului lor. Cum or face ei?

Rețeta litoralului românesc – exorbitant și extrem de prost, pare să fi ajuns la limită și este foarte bine că se întâmplă așa pentru că, până la urmă, într-o economie de piață, doar exigența cererii poate schimba lucrurile.

Sursa: SpotMedia / Autor: Ioana Ene Dogioiu

Îți recomandăm:

Mizeria de pe litoralul românesc este produsul nostru. Nu vin suedezele să facă treaba mare-n apă pe lângă mal la Mamaia

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate