Identitatea vizuală a unui oraș este un element extrem de important în succesul unei bune politici de administrație locală. Până la urmă, este unul din acele elemente cheie pentru o promovare turistică inteligentă. Dincolo de asta, o urbanizare cu o estetică plăcută la vedere dă cetățeanului un anumit confort psihic și fizic. Motiv pentru care atunci când discutăm de gospodărirea unui oraș consider că trebuie să ne raportăm la întregul spațiu urban, în care trăim, ca la propria casă. Această strategie administrativă are și o componentă psihică specifică confortului emoțional al cetățeanului.
Nu degeaba se spune că unul din factorii externi care influențează comportamentul unui individ este și locul în care trăiește
Revenind la promovarea identității vizuale a unui spațiu urban, putem susține cu certitudine că trăim într-o eră a turismului și a “descoperirilor” geografice. Iar această stare de fapt, tot mai evidentă, a ajuns în etapa de competiție. Ceea ce este foarte bine, deoarece competiția fair play este una constructivă care duce la dezvoltare urbană (și rurală) și, implicit, la evoluție. Marile orașe ale lumii propun, de la un an la altul, tot felul de proiecte de citadinizare smart care mai de care mai atrăgătoare și mai interesante cu scopul de a fi nominalizate pentru titlul de “Cel mai frumos oraș” sau “Capitala…” Un alt beneficiu al turismului funcțional este profitul bănesc care aduce sume considerabile la bugetul local al zonei.
Îți recomandăm:
În Grecia, recunoști imediat românii pe plajă. Câteva adevăruri incomode
Sunt țări în lume care trăiesc realmente din turism
Este cazul Egiptului, și a multor asemenea țări. Egiptul a știut să-și exploateze istoria într-un mod inteligent obținând venituri la bugetul statului din turism de 2,7 miliarde USD pentru a ajunge la 12,57 miliarde USD în anul fiscal 2018/2019, comparativ cu 9,8 miliarde USD în anul fiscal 2017/2018. Conform Reuters, “veniturile din turism în Egipt au fost cuprinse între 3,5 miliarde USD și 4 miliarde USD în prima jumătate a anului 2021, Țara a primit aproximativ 3,5 milioane de turiști din ianuarie până în iunie, a declarat Ghada Shalaby, viceministrul turismului.”
Astfel, nu doar protejându-și și conservându-și patrimoniul național dar și arătând respect față de legendara și misterioasa istorie antică a locului ci și promovând-o la nivel global arătând lumii că sunt moștenitorii unei grandioase culturi și ai unui spectaculos relief cu munți atipici, ca și structură stâncoasă, și mări cu ape cristaline și peștișori viu colorați transformându-l, pe alocuri, într-un adevărat colț de rai.
Pe cale de consecință, este extrem de important să fim gospodari atât în propria casă cât și în propriul oraș deoarece această stare de fapt ne aduce, pe lângă confortul psihic atât de necesar și multe alte beneficii, precum cel financiar.
Îți recomandăm:
Pe litoralul românesc există și altceva în afară de Mamaia. Eforie Sud, semne de (revenire la) viață