Situația financiară a CFR este dezastruoasă. Lucrurile s-au înrăutățit de la an la an. CFR a înregistrat în 2020 cele mai mici venituri din ultimul deceniu, cuplat cu cele mai mari pierderi (-354 milioane lei, cât pierderile cumulate in ultimii 7 ani).
Datoriile restante la furnizori au ajuns la maxime istorice (254 milioane lei).
Din venituri de 1,8 miliarde lei / 2020, doar 0,6 miliarde (o treime) reprezintă încasări din servicii prestate. Restul de 1.2 miliarde sunt subvenții, bani înghițiți de la bugetul public.
Salariile reprezintă aproape 0,9 miliarde lei, aproape DUBLU față de 2014. Salariul mediu brut este 6.511 lei, cu 30% peste media națională.
Aproximativ 12.000 salariați, zero restructurare în ultimii 5 ani. Doar salariile depășesc cu 50% veniturile companiei din serviciile prestate. Va imaginați așa ceva la privat?
Îți recomandăm:
CFR a înghițit subvenții aproape de 10 miliarde lei în ultimul deceniu, bani de la bugetul public. Bani cu care se puteau face 200 km autostradă sau 40 spitale publice Doar 20% din subvenții s-au dus către investiții. Restul: gaură neagră (pierderi si salarii).
Să nu ne mire ca avem întârzieri la maxime istorice ale trenurilor. Ieri un tren a fost abandonat în câmp și directorul general al CFR invită un jurnalist să găsească soluții.
Nu pot să înțeleg declarațiile premierului Cîțu.
Declarație februarie 2021, legat de planul de restructurare (Sursa: HotNews):
În cazul în care nu prezintă un astfel de plan, nu vor primi subvențiile și vor trebui să se descurce cu banii pe care îi au. Sunt acele companii de stat care au pierderi de ani de zile. Trebuie să spunem stop. Ajunge. Aici oprim această hemoragie a banului public și bătaia de joc asupra banului public. Așa că aceste companii de stat care au pierderi trebuie să vină cu un program de restructurare dacă vor să mai fie susținute a subliniat Florin Cîțu.
Astăzi, după ce, intre timp, ZERO companii publice care au pierderi au prezentat un plan de restructurare, Cîțu postează pe Facebook:
„Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă.”
Situația financiară a CFR nu este deloc bună. Nu înțeleg. CFR nu raportează către Ministerul Transporturilor, care face parte din guvern?
Îți recomandăm:
România se împrumută într-un ritm accelerat. Presiunea pe generațiile viitoare va fi enormă