Politica economică axată pe investiții este drum cu sens unic în dezvoltarea României. Trebuie să schimbăm mentalitatea de tip “nu se poate”, cu care erau obișnuite guvernările anterioare, și să ajungem să se poată – prin seriozitate și responsabilitate. În ciuda unui an problematic, dat fiind contextul pandemiei de COVID-19, proiectele de infrastructură de transport au fost accelerate.
Proiectele de infrastructură din Moldova constituie o prioritate iar primele rezultate deja le putem vedea. Pe 2 decembrie 2020, în prezența Președintelui României, a fost inaugurat primul tronson de autostradă din Moldova, mai devreme cu un an decât era prevăzut, deși criza sanitară încă afectează economia.
Moldova trebuie să aibă o infrastructură de transport nouă și sigură, care să atragă la rândul său noi investiții, cu impact direct asupra dezvoltării regionale și asupra bunăstării oamenilor.
În următorii ani, trebuie să schimbăm paradigma dezvoltării fragmentate și să răspundem mai eficient obiectivului de integrare efectivă a României în Spațiul Unic de Transport European, prin proiecte ambițioase, care să corespundă inclusiv unor inițiative mai noi, precum Pactul Ecologic European.
Infrastructura de transport are un potențial imens de creștere a calității vieții românilor, dar avem nevoie de autorități și companii responsabile, cu capacități reale de a atinge consecvent obiectivele asumate.
În acest sens, este lăudabil faptul că, în ultima perioadă, antreprenorii locali devin tot mai performanți în privința obiectivelor și termenelor asumate în legătură cu lucrările de infrastructură.
Prin Planul Național de Redresare și Reziliență, lansat deja în dezbatere publică, dar și prin programele operaționale deja negociate, avem șansa să realizăm proiecte de infrastructură importante, care să-şi multiplice efectele economice și sociale în dezvoltarea pe termen lung a României.
Sursa: Cosmin Marinescu