Grupul auto Stellantis a asigurat că nu va închide fabrici și nu va recurge la concedieri colective în Italia, chiar dacă producția a ajuns la cel mai scăzut nivel din 1958. Declarațiile au fost făcute de un oficial al companiei într-o întâlnire organizată de guvernul italian, condus de ministrul Industriei, Adolfo Urso, care a reunit autoritățile, reprezentanții industriei și sindicatele pentru a analiza criza din sectorul auto italian.
Industria auto italiană se află într-un impas major, marcată de o scădere abruptă a producției și de uzine nefolosite, pe fondul unei cereri slabe pentru vehicule electrice și a concurenței feroce din partea producătorilor chinezi. Stellantis, singurul mare jucător auto din Italia, se confruntă cu o scădere a producției, care ar putea coborî sub 500.000 de unități în acest an, cel mai scăzut nivel din ultimele decenii.
Ministrul Urso a anunțat că guvernul italian va revizui planurile de reducere a fondurilor pentru industria auto, restabilind aproximativ 200 de milioane de euro în 2025, ca răspuns la criticile sindicatelor și organizațiilor de afaceri.
Cu toate acestea, Gianluca Ficco, liderul sindicatului UILM, a atras atenția că autoritățile nu au implementat măsurile promise pentru revitalizarea industriei auto, lăsând situația să se agraveze.
Această întâlnire survine într-un context de criză pentru Stellantis, care se confruntă și cu stocuri excesive pe piața din SUA, ceea ce a determinat compania să revizuiască în jos prognoza de profit și fluxul de numerar pentru acest an.
Sectorul auto italian traversează un moment de criză adâncă, marcat de scăderea producției și închiderea unor uzine, pe fondul unei cereri în declin pentru vehicule electrice și al unei concurențe agresive din partea producătorilor chinezi.
Stellantis, singurul mare jucător auto italian, se confruntă cu o scădere semnificativă a producției pe plan local.
Potrivit sindicatului FIM-CISL, producția anuală de vehicule în Italia ar putea coborî sub 500.000 de unități în acest an, atingând cel mai scăzut nivel din 1958.
În fața acestei situații, ministrul Urso a anunțat o ajustare a planurilor guvernamentale, cu promisiunea de a reintroduce circa 200 de milioane de euro pentru susținerea industriei auto în 2025, ca urmare a presiunii sindicatelor și a mediului de afaceri.
Cu toate acestea, Gianluca Ficco, liderul sindicatului UILM, a subliniat că autoritățile nu au respectat angajamentele anterioare pentru revitalizarea sectorului auto, acuzând Ministerul de Neindustrie că a permis ca problemele să escaladeze necontrolat.
Această întâlnire intervine într-un moment deosebit de critic pentru Stellantis, care se confruntă nu doar cu dificultăți pe piața italiană, dar și cu o problemă de stocuri excesive în SUA, ceea ce o forțează să ajusteze drastic previziunile de profit și fluxurile de numerar pentru acest an.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Stellantis