Ford reduce semnificativ producția modelelor electrice Capri și Explorer în Germania, la doar câteva luni după lansare.
Printr-o mișcare surprinzătoare, Ford a anunțat o reducere semnificativă a producției modelelor electrice Capri și Explorer, doar la câteva luni după ce acestea au intrat în producție. Aceasta reprezintă un eșec major pentru marca americană, care traversează o perioadă extrem de dificilă în Europa.
O schimbare riscantă care a dus la un declin al vânzărilor
Ford a luat decizia de a pensiona modelele sale cu motoare pe combustie, precum Fiesta și Focus, pentru a se concentra exclusiv pe vehicule electrice. Însă, această mișcare nu a fost însoțită de o lansare rapidă a unor modele electrice competitive, iar rezultatul a fost o scădere bruscă a vânzărilor. În iunie 2024, majoritatea liderilor din cadrul Ford Europa au fost înlocuiți de americani, care au preluat controlul asupra operațiunilor. Chiar și în august 2024, Ford a revizuit strategia, anunțând că va introduce și motorizări hibride, însă până acum nu a prezentat modele care să producă schimbări semnificative.
Ford a încercat cu Capri și Explorer o soluție rapidă cu modele pe platformă VW
Pentru a recupera timpul pierdut, Ford a ales să accelereze procesul de lansare a două modele electrice, Explorer și Capri, ambele construite pe o platformă provenită de la Volkswagen, utilizată pentru modelul ID.4. Cu toate acestea, la doar câteva luni de la lansare, ambele modele înregistrează vânzări mult mai slabe decât anticipase compania. Ford a invocat „condițiile de piață deteriorate” drept cauză principală a performanțelor sub așteptări.
Producția afectată și impactul asupra angajaților
Modelele electrice Ford Capri și Explorer sunt fabricate în uzina Ford din Koln, Germania, un loc emblematic pentru brandul american, care a fost transformat într-un centru de competență pentru vehicule electrice, după o investiție de 2 miliarde de dolari. Aici, producția anuală de mașini electrice ar fi trebuit să atingă 250.000 de unități, dar realitatea s-a dovedit a fi diferită. Ca urmare a vânzărilor sub așteptări, Ford a anunțat că va aplica un regim intermitent de lucru, în care angajații vor lucra doar o săptămână pe lună, iar linia de producție va stația periodic. Aproape 2.300 de angajați ai fabricii din Koln vor fi afectați de această măsură, iar decizia de a extinde regimul de lucru intermitent până în 2025 va depinde de evoluția cererii pe piață.
Un început promițător care a dus la o adevărată criză
Ford încearcă acum să își regăsească echilibrul în Europa, dar cu modelele sale electrice care nu întregistrează performanțele așteptate, viitorul acestora rămâne incert. Într-o piață europeană extrem de competitivă și în continuă schimbare, marca americană se află acum într-o poziție vulnerabilă, în fața unui eșec semnificativ al strategiei sale electrice.
Producția la scară completă a Ford Explorer EV la Centrul de Vehicule Electrice Ford din Köln, Germania, a început în luna iunie a acestui an, urmată de lansarea modelului său înrudit cu platforma MEB, Capri.
Nu cu mult timp în urmă, compania americană plănuia să își transforme întreaga gamă de vehicule de pasageri din Europa în modele complet electrice până în 2030, sau chiar mai devreme. În acest context, noile modele Ford Explorer EV și Capri erau așteptate să joace un rol esențial în atingerea acestui obiectiv.
Cu toate acestea, cererea globală pentru vehicule electrice s-a dovedit a fi mai slabă decât se anticipase, iar în urma acestui fapt, producția celor două modele, Ford Explorer și Capri EV, va fi redusă. În vara acestui an, Ford a oprit producția modelului Fiesta la fabrica din Köln, înlocuindu-l cu Ford Explorer EV și Capri, pe aceleași linii de asamblare, ca urmare a unei investiții de 2 miliarde de dolari în modernizarea facilității respective.
Având în vedere că consumatorii nu au adoptat încă în mod semnificativ vehiculele electrice, iar interesul față de acestea rămâne mai scăzut decât se prognoza, Ford a renunțat în luna mai la planul său „ambițios” de a trece complet la vehicule electrice pentru pasageri până la sfârșitul deceniului.
În continuare, compania are în vedere să ofere în Europa vehicule cu motoare cu ardere internă și hibride, pe măsură ce regiunile, inclusiv Marea Britanie, intenționează să impună reglementări stricte privind emisiile zero, care ar obliga producătorii auto să treacă la electrificare. Totuși, Ford și alți actori din industrie susțin că, fără stimulente puternice, atingerea acestor obiective va fi dificilă, având în vedere cererea actuală de pe piață.
Îți recomandăm:
Donald Trump amenință cu anularea legii electrificării parcului auto dacă va redeveni președinte!
cuvinte cheie: Ford Capri Explorer