Vânzări mașini electrice Germania. Scădere dramatică a vânzărilor auto în Germania: Mașinile electrice se prăbușesc cu 69% în August
Vânzările de mașini în Germania au suferit o scădere abruptă în luna august comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu cele mai mari pierderi înregistrate de mașinile electrice, conform celor mai recente date. În luna august, înmatriculările de mașini electrice au scăzut cu 69%, iar vânzările totale de autovehicule de pasageri au scăzut cu 28%. Vânzările Tesla au scăzut cu 66% în august, în timp ce Peugeot și Volvo au înregistrat creșteri.
Executivii Volkswagen au justificat recent planurile de închidere a două fabrici spunând angajaților că piața auto este într-o recesiune și că cererea nu va reveni la nivelurile anterioare pandemiei COVID-19. Nicăieri în lume această scădere nu este mai evidentă decât în Germania, conform noilor statistici. Datele de la Autoritatea Federală de Transport Auto (KBA) din Germania arată că vânzările totale de autovehicule de pasageri au scăzut cu 28% în august comparativ cu aceeași lună a anului trecut.
Toate mărcile germane au înregistrat scăderi mari, inclusiv Mini (-45%), Audi (-37%), BMW (-23%) și Mercedes (-16%). Deși VW a păstrat poziția de lider pe piață (18%), vânzările sale au scăzut cu 23%.
Datele KBA sunt și mai sumbre pentru piața mașinilor electrice. Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 12,7% în perioada ianuarie-august, dar acest succes a fost înregistrat la începutul anului 2024. Vânzările de EV-uri au scăzut cu 69% în august, după o scădere de 37% în iulie și 16% în iunie, din cauza reducerilor de subvenții pentru EV-uri.
Tesla a fost deosebit de afectată, înmatriculările scăzând cu 66% în august comparativ cu august 2023 și cu 45% în perioada ianuarie-august. Modelul Y al producătorului american a fost cel mai vândut automobil din Europa în anul 2023, dar a suferit o scădere masivă a cererii și nu are șanse să repete această performanță în 2024. În timp ce vânzările de EV-uri au scăzut cu mai mult de două treimi în august, înmatriculările de mașini pe benzină au scăzut doar cu 7%, arătând cum clienții se îndreaptă tot mai mult către motoarele termice pe care le cunosc și le pot permite, în loc să investească în alternative electrice mai scumpe. Vânzările de hibride au fost aproape neafectate, scăzând doar cu 1,5%, în timp ce PHEV-urile au scăzut cu 7%, iar sectorul diesel (în scădere cu 24%) nu a suferit la fel de grav ca cel al EV-urilor.
Datele recente ale KBA nu au adus, totuși, vești proaste pentru toți jucătorii de pe piața auto din Germania. Excepțiile sunt Peugeot, care și-a crescut vânzările cu 17% în august și cu 36% în perioada ianuarie-august, iar înmatriculările Volvo au crescut cu 19% și respectiv 55%.
Demn de menționat că în prima jumătate a anului 2024, Dacia Sandero a revenit în fruntea clasamentului celor mai vândute automobile din Europa, reîntorcându-se pe prima poziție după o lungă perioadă în care Tesla Model Y a dominat piața. Această schimbare importantă evidențiază evoluțiile recente pe piața auto europeană, influențate de schimbările în preferințele consumatorilor și de adaptările strategiilor de marketing ale producătorilor de automobile.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: vânzări mașini electrice Germania