adplus-dvertising

Criză iminentă: Mașinile electrice pe marginea prăpastiei, UE ruptă de realitate

Mașinile electrice pe marginea prăpastiei, UE ruptă de realitate

Pentru a atinge obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) până în 2030, Uniunea Europeană trebuie să instaleze de opt ori mai multe puncte de încărcare a mașinilor electrice pe an.

Potrivit unui nou raport al Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), există un decalaj alarmant între disponibilitatea actuală a punctelor publice de încărcare pentru mașinile electrice în Uniunea Europeană și necesarul real pentru a atinge obiectivele de reducere a emisiilor de CO2. Datele statistice relevă că vânzările de mașini electrice în UE au crescut de trei ori mai rapid decât instalarea punctelor de încărcare între 2017 și 2023.

Până la sfârșitul anului 2023, în Uniunea Europeană erau disponibile 632.423 de puncte de încărcare publice, iar aproximativ trei milioane de vehicule electrice cu baterii (BEV) erau în circulație. Aproximativ 61% dintre aceste puncte de încărcare erau concentrate în Franța, Germania și Țările de Jos.

Comisia Europeană vorbește de 3,5 milioane, ACEA, de 8,8 milioane

Este important să notăm discrepanțele dintre rapoartele Comisiei Europene și ale Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) în ceea ce privește numărul estimat de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană. În timp ce Comisia Europeană vorbește de aproximativ 3,5 milioane de puncte de încărcare, ACEA indică un număr semnificativ mai mare, de aproximativ 8,8 milioane.

Aceste diferențe pot fi atribuite unei varietăți de factori, inclusiv metode diferite de colectare a datelor sau interpretării criteriilor pentru a defini ceea ce constituie o “punct de încărcare”. De exemplu, Comisia Europeană ar putea să se concentreze exclusiv pe punctele publice de încărcare, în timp ce ACEA ar putea să includă și punctele de încărcare private sau semi-publice în evaluarea sa.

Este esențial ca aceste discrepanțe să fie clarificate și că cifrele să fie corect înțelese de către părțile interesate, astfel încât planificarea și implementarea infrastructurii de încărcare să se poată face în mod eficient și să se îndeplinească obiectivele stabilite pentru adoptarea vehiculelor electrice în Uniunea Europeană.

În ultimul an, aproximativ 150.000 de puncte publice de încărcare pentru mașinile electrice au fost instalate în întreaga Uniune Europeană, cu o medie de mai puțin de 3.000 pe săptămână, ajungând la un total de peste 632.000.

Potrivit estimărilor Comisiei Europene, pentru a atinge obiectivul de reducere cu 55% a emisiilor de CO2 până în 2030, ar trebui instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare. Acest lucru ar implica instalarea a aproximativ 410.000 de puncte publice de încărcare pe an (sau aproape 8.000 pe săptămână), aproape de trei ori rata actuală de instalare.

Cu toate acestea, conform estimărilor ACEA, ar fi necesare 8,8 milioane de puncte de încărcare până în 2030. Acest lucru ar implica instalarea a 1,2 milioane de puncte de încărcare pe an (sau peste 22.000 pe săptămână), de opt ori mai mult decât rata actuală de instalare. Pentru a realiza aceasta, va fi necesară o investiție serioasă și în rețelele electrice pentru a le putea susține pe cele noi.

„Suntem foarte îngrijorați de faptul că implementarea infrastructurii nu a ținut pasul cu vânzările de mașini electrice cu baterii în ultimii ani. În plus, acest «decalaj în infrastructură» riscă să se extindă în viitor – într-o măsură mult mai mare decât estimările Comisiei Europene.”, declară Sigrid de Vries, directorul general al ACEA.

Diferența dintre estimările Comisiei Europene și ale Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) în privința numărului necesar de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice poate proveni din mai multe motive:

1. Metode de colectare a datelor: Comisia Europeană și ACEA pot folosi metodologii diferite pentru a colecta și analiza datele referitoare la infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Aceste diferențe metodologice pot duce la rezultate variate în ceea ce privește numărul total de puncte de încărcare estimate.

2. Definiții diferite: Există posibilitatea ca Comisia Europeană și ACEA să folosească definiții diferite pentru ceea ce constituie o “punct de încărcare”. De exemplu, unele rapoarte ar putea include doar punctele publice de încărcare, în timp ce altele ar putea să includă și punctele private sau semi-publice.

3. Proiecții și perspective diferite: Comisia Europeană și ACEA ar putea avea proiecții diferite privind creșterea adoptării vehiculelor electrice și necesarul de infrastructură de încărcare în viitor. Aceste proiecții pot fi influențate de diferitele lor perspective asupra evoluției tehnologiei, a politicilor guvernamentale și a comportamentului consumatorilor.

Diferențele dintre estimările Comisiei Europene și cele ale Strategy& și Fraunhofer ISI, utilizate în calculul ACEA, sunt semnificative și pot fi explicate prin mai mulți factori:

1. Includerea diferitelor tipuri de vehicule: Cifrele ACEA includ furgonetele electrice cu baterii și vehiculele electrice hibride plug-in, în timp ce Comisia Europeană se concentrează exclusiv pe mașinile electrice cu baterii. Acest lucru poate duce la estimări diferite ale numărului total de vehicule care ar necesita încărcare până în 2030.

2. Consumul de energie al vehiculelor: Comisia Europeană utilizează cifre mai mici pentru consumul de energie al vehiculelor în comparație cu cifrele recente din monitorizarea din lumea reală. Această discrepanță în consumul de energie poate influența estimările privind necesarul de infrastructură de încărcare.

3. Recunoașterea insuficienței regulamentelor actuale: Comisia Europeană recunoaște că Regulamentul privind infrastructura pentru carburanți alternativi (AFIR) poate fi insuficient pentru a permite reducerea emisiilor de CO2 în transportul rutier. Această recunoaștere ar putea conduce la subestimarea necesității de infrastructură de încărcare în estimările lor.

În concluzie, diferențele dintre estimările Comisiei Europene și cele ale altor instituții pot avea originea în diferitele lor abordări metodologice, definiții și perspective asupra evoluției pieței vehiculelor electrice și a infrastructurii de încărcare. Clarificarea acestor diferențe și dialogul între părțile interesate ar putea contribui la dezvoltarea unor estimări mai precise și la adoptarea unor politici mai eficiente în ceea ce privește infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice în UE.

În final, clarificarea acestor diferențe și discuții între părțile interesate ar putea contribui la o înțelegere mai clară a necesităților de infrastructură pentru vehiculele electrice și la adoptarea unor strategii eficiente pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon în Uniunea Europeană.

În conformitate cu obiectivele propuse, România ar trebui să aibă 30.000 de stații de încărcare pentru vehicule electrice până în anul 2026.

La finele anului precedent, în România se găseau 2.754 de stații de încărcare pentru mașini electrice (față de 1.350 la sfârșitul lui 2022), reprezentând 0,4% din totalul din UE. Conform obiectivului 64 din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), până în 2026 România trebuie să aibă instalate 30.000 de stații de încărcare, având ca punct de pornire 2.000 de astfel de stații. În 2023, în România s-au înregistrat 16.852 de mașini electrice, în creștere cu 35% față de 2022, conform unei analize recente publicate de Lektri.co. Astfel, numărul total de mașini electrice înregistrate în țară a ajuns la 42.201 unități.

În 2023, vânzările de mașini electrice din Europa au înregistrat o creștere de 37%.

Anul trecut, vânzările de mașini în UE au crescut cu aproape 14%, atingând peste 10,5 milioane de noi înmatriculări. Segmentul mașinilor electrice a înregistrat o creștere de 37%, acum deținând o cotă de piață aproape de 15%. Aceste modele au devenit a treia opțiune preferată pentru cumpărători, depășind motorina în 2023. Pentru anul 2024, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) prevede o creștere a vânzărilor cu 2,5%, ajungând la 10,7 milioane de unități, dintre care aproximativ 20% vor fi mașini electrice, echivalentul a peste două milioane de unități.

Industria auto în Uniunea Europeană este un sector deosebit de important, generând impacturi semnificative în diverse domenii. Iată câteva aspecte relevante:

  • Este un sector major de ocupare, oferind locuri de muncă pentru aproximativ 12,9 milioane de europeni.
  • Contribuie cu 8,3% din toate locurile de muncă din producție din UE.
  • Generează venituri fiscale semnificative pentru guvernele europene, însumând 392,2 miliarde de euro.
  • Creează un excedent comercial de 101,9 miliarde de euro pentru Uniunea Europeană.
  • Industria auto contribuie cu peste 7% din produsul intern brut (PIB) al UE.
  • Investește masiv în cercetare și dezvoltare, cu aproximativ 59,1 miliarde de euro cheltuiți anual, reprezentând 31% din totalul investițiilor în cercetare și dezvoltare din UE.

Îți recomandăm:

Se adună nori negri deasupra industriei producătoare de vehicule electrice. Entuziasmul investitorilor pentru companiile din domeniul eV se diminuează

cuvinte cheie: mașinile electrice

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate