Autostrada Brașov Bacău primește undă vetrde. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a comunicat că CNAIR a selectat câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Brașov Bacău. Proiectul de infrastrictură propune construirea unei autostrăzi cu o lungime de 164 de kilometri, care va conecta regiunea Moldovei cu Transilvania. Această autostradă este planificată să devină a doua rută de mare viteză din România care va traversa munții Carpați.
„Restart pentru Autostrada Brașov Bacău!
#CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al acestei noi autostrăzi. Acest contract va putea fi semnat după expirarea perioadei în care pot fi depuse contestații și după soluționarea acestora dacă va fi cazul. Noua autostradă care va asigura conexiunea între Moldova și Transilvania va avea o lungime estimată de 164 km.”, declară Sorin Grindeanu.”
Traseul preconizat pentru autostrada Brașov Bacău
Traseul pentru autostrada Brașov Bacău urmează să parcurgă o distanță de aproximativ 164 de kilometri, conectând cele două regiuni importante ale României, Moldova și Transilvania. Autostrada va începe în zona Brașovului, situată în regiunea Transilvania, și va traversa teritoriul dintre acest oraș și Bacău, localizat în regiunea Moldovei. Pe parcursul traseului, autostrada va trece prin diverse localități și regiuni geografice, facilitând astfel transportul și conectivitatea între cele două regiuni.
De la kilometrul 86+000 (87+442), traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a DN11, în direcția Brașov-Bacău, cu orientare Nord-Est. Acesta traversează o serie de văi și drumuri de exploatare, urmând apoi să se îndrepte spre nordul localităților Poiana Sarată, Hârja și Ferăstrău Oituz, până în zona kilometrului 121+000. Este important de menționat că între kilometrii 90+000 și 98+000, s-a efectuat o modificare de traseu pentru varianta roșie, astfel încât să se evite habitatul 91E0.
Avantajele acestei variante de traseu:
1. Această variantă este mai scurtă decât varianta 2 cu aproximativ 1,7 kilometri.
2. Implementarea ei necesită investiții geotehnice și ridicări topografice mai reduse.
3. Se estimează că costurile de construcție sunt mai mici cu aproximativ 165 de milioane de euro.
4. Interacțiunea cu liniile electrice de înaltă tensiune și rețelele de gaze este mai redusă.
5. Lungimea podurilor, pasajelor și viaductelor este mai mică cu aproximativ 390 de metri.
6. Varianta este agreata de unitățile administrativ-teritoriale (UAT) locale.
7. Varianta este agreata de Transelectrica.
8. Are un impact mai redus asupra habitatelor prioritare.
9. Nu afectează habitatul de interes conservativ 91E0.
10. Are un impact mai redus asupra defrișărilor în siturile NATURA 2000.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Autostrada Brașov Bacău