adplus-dvertising

În România va demara în forță o investiție mult așteptată: 300 de milioane de euro pentru un drum expres visat de toți românii

O investiție pentru un drum expres București Giurgiu, mult așteptat de români a primit undă verde. Dan Motreanu, Președintele PNL Giurgiu, a dezvăluit că CNIR (Compania Națională de Investiții Rutiere) va iniția licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres București-Giurgiu.

Un drum expres mult așteptat de români se pregătește să apară.

Un drum expres visat de toți românii dornici de vacanțe în Bulgaria, Grecia și Turcia, destinații ce pot fi atinse ușor și terestru, a primit undă verde. Luni seară, Dan Motreanu, președintele PNL Giurgiu, a anunțat că va fi demarată licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres București-Giurgiu, o investiție evaluată la 300 de milioane de euro.

”Investiţiile în infrastructura rutieră şi feroviară sunt vitale pentru dezvoltarea unui judeţ. Compania Naţională de Investiţii Rutiere va lansa licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Bucureşti-Giurgiu”, a scris, luni seară, pe Facebook, Dan Motreanu.

Președintele PNL Giurgiu a confirmat că drumul de mare viteză va avea o lungime de 55 de kilometri și că valoarea proiectului este de 300 de milioane de euro. De asemenea, a subliniat că acest proiect face parte din Planul Investițional în Infrastructura de Transport pentru perioada 2020-2030.

”În prezent, se poate ajunge cu maşina de la Bucureşti la Giurgiu folosind DN 5, care tranzitează mai multe localităţi din judeţul Giurgiu. Viteza maximă admisă pentru maşini este de 120 de kilometri pe oră pe drumurile expres, 100 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri. De asemenea, lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe Bucureşti-Giurgiu s-au efectuat în proporţie de 95%”, a mai scris Motreanu.

Dan Motreanu a subliniat că acest proiect este deosebit de important pentru el și că a susținut cu tărie realizarea lui.

La finalul anului 2023, România va dispune de 997 de kilometri de autostradă.

În altă ordine de idei, la finalul anului 2023, România avea 997 de kilometri de autostradă, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS). Lungimea totală a rețelei de drumuri publice ajungea la 86.388 de kilometri.

Astfel, lungimea autostrăzilor din România a crescut cu 48 de kilometri până la sfârșitul anului 2023, iar rețeaua de drumuri publice era împărțită astfel:

  • 20,4% (17.677 km) drumuri naționale;
  • 40,6% (35.046 km) drumuri județene;
  • 39,0% (33.665 km) drumuri comunale.

Referitor la tipul de acoperământ, distribuția rețelei de drumuri publice era următoarea:

  • 49,4% (42.692 km) drumuri modernizate, dintre care 94,2% cu îmbrăcăminte asfaltică de tip greu și mijlociu;
  • 23,9% (20.671 km) drumuri cu îmbrăcăminte ușoară rutieră;
  • 26,7% (23.025 km) drumuri pietruite sau de pământ.

În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, durata de serviciu depășită era înregistrată la 27,5% din drumurile modernizate și la 39,4% din drumurile cu îmbrăcăminte ușoară rutieră.

Din totalul de 17.677 km de drumuri naționale:

  • 6.189 km (35%) reprezentau drumuri internaționale;
  • 997 km (5,6%) erau autostrăzi;
  • 70 km (0,4%) drumuri expres.

Iată rezumatul datelor prezentate:

  • 2.161 km (12,2%) din rețeaua de drumuri aveau 4 benzi de circulație, 311 km (1,8%) aveau 3 benzi, iar 37 km (0,2%) dispuneau de 6 benzi.
  • Din totalul de 35.046 km de drumuri județene, 51,5% erau drumuri modernizate.
  • Din totalul de 33.665 km de drumuri comunale, 35,1% erau drumuri pietruite.
  • La data de 31 ianuarie 2023, rețeaua de cale ferată de folosință publică în exploatare avea 10.611 km, structura fiind: 10.515 km (99,1%) cu ecartament normal, 91 km (0,9%) cu ecartament larg și 5 km cu ecartament îngust.
  • Densitatea liniilor ferate era de 44,5‰ la 1.000 km2 teritoriu, cu cele mai mari densități în regiunea București-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) și regiunea Sud-Muntenia (43,8‰).
  • Lungimea liniilor principale de cale ferată era de 5.961 km, reprezentând 56,2% din lungimea totală a liniilor de cale ferată în exploatare.

Aceste date sunt conform Institutului Național de Statistică (INS).

Îți recomandăm:

Azi noapte, pe autostradă, incident de noaptea minții…

cuvinte cheie: drum expres bucurești giurgiu

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate