adplus-dvertising

Criză majoră în porturile din Europa: Mașinile electrice chinezești nevândute inundă Bătrânul Continent, iar fenomenul ia amploare tot mai mare

În Europa sunt porturi pline de mașini chinezești ce nu și-au găsit cumpărători, mai ales în Belgia, Olanda și Germania. Presa germană, olandeză și belgiană a început să trimită semnale de alarmă cu privire la situația din porturile europene, o problemă care, deși neobservată de publicul larg, devine tot mai urgentă.

Un număr în creștere de porturi europene, echipate cu terminale specializate pentru nave Ro-Ro destinate transportului de automobile, sunt acum inundate de mașini electrice chinezești ce rămân nevândute.

În unele cazuri, aceste mașini ocupă nu numai spațiile de parcare din porturi, ci și cele din împrejurimi. Mai mulți factori au contribuit la această situație, însă se pare că producătorii chinezi ar putea adopta o tactică de a importa în masă în Europa înainte de anunțurile anticipate privind taxele de import pentru mașinile provenite din China.

De exemplu, porturile belgiene din Antwerp și Zeebrugge sunt acum aproape la capacitate maximă, ocupate în mare parte de mașini chinezești. Autoritățile portuare sunt nevoite să rezerve spațiile rămase pentru alți producători, care ar avea nevoie de câteva zile pentru descărcare. În ciuda acestui fapt, producătorii chinezi preferă să plătească pentru parcări de lungă durată în porturi și să nu-și mute mașinile de acolo după descărcare, ceea ce provoacă acum probleme logistice în operațiunile portuare. Spațiile disponibile sunt limitate, iar această situație împiedică primirea altor transporturi.

Belgienii observă că producătorii chinezi adoptă o abordare diferită și preferă să centralizeze stocarea acestor mașini electrice în porturi, în loc să le distribuie către dealeri. Mulți producători au deja ales să vândă mașinile direct către consumatori, eliminând necesitatea intermediarilor. Acest lucru înseamnă că nu există dealeri către care să fie direcționate aceste mașini, iar ele sunt preluate direct din port de companiile de transport și livrare. În plus, vânzările de automobile electrice și de mașini noi în general au scăzut în Europa în ultimele luni, ceea ce a afectat cererea pentru aceste mașini chinezești. Ca rezultat, stocurile acumulate se epuizează mai lent decât se estima inițial.

Belgienii mai menționează că există și probleme logistice în ceea ce privește transportul rutier cu camioanele. Europa se confruntă din nou cu lipsa șoferilor pentru camioanele cu trailere, ceea ce întârzie lanțul logistic al livrărilor de mașini din aceste porturi.

Germanii se confruntă și ei cu situații similare în porturile lor, însă susțin că problema ar putea fi legată de piața slabă pentru mașinile electrice în Europa. Această perspectivă este întărită de scăderea vânzărilor, în special în Germania, ca urmare a retragerii subvențiilor pentru mașinile electrice.

Este adevărat că în 2024 se remarcă un nou fenomen, în care producătorii chinezi trimit nave întregi cu mașini electrice în Europa. Un exemplu elocvent este cel al celor de la BYD, care au expediat nava lor proprie, Explorer No1, transportând 7.000 de mașini electrice în Europa. Din acestea, 3.000 au fost descărcate în Germania, iar restul au ajuns în Olanda și Belgia.

Livările masive sunt înregistrate și din partea altor mărci chinezești, iar volumele de livrări sunt mult mai mari în 2024, în ciuda scăderii generale a pieței. Acest lucru sugerează că aceste livrări ar putea fi parte a unei strategii de acumulare de stocuri pentru întregul an 2024 și posibil și pentru 2025. Se anticipează că vor fi impuse taxe în curând asupra acestor mașini, ceea ce ar putea determina vânzarea lor la prețuri promoționale.

Această strategie ar asigura o perioadă de tranziție în vânzări și ar ajuta la câștigarea de cote de piață. În același timp, producătorii chinezi se pregătesc să își dezvolte capacitățile de producție locală în UE.

De exemplu, Chery a deschis o fabrică în Spania, Leapmotor produce în Polonia la fabrica Fiat, iar BYD construiește o fabrică proprie în Ungaria. Aceste acțiuni ar putea reduce dependența de importuri și ar consolida prezența producătorilor chinezi pe piața europeană.

Este adevărat că, în cazul în care aceste mașini electrice importate acum în porturi trec cu succes prin procedurile vamale cu taxele actuale, ele nu vor fi afectate de introducerea așteptată a taxelor pentru mașinile chinezești. Odată ce vorbim de nave întregi de mașini chinezești descărcate în porturile europene, cantitatea lor devine suficient de mare încât să influențeze piața și să contribuie la realizarea acelor obiective strategice menționate anterior. Aceste livrări masive pot avea un impact semnificativ asupra pieței și pot consolida poziția producătorilor chinezi în Europa.

Îți recomandăm:

China „inundă” piața europeană cu mașini ieftine. Marile companii auto din Vest nu fac față

cuvinte cheie: porturi mașini chinezești

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate