Vânzări vehicule electrice. În Germania, decizia de a elimina subvențiile pentru mașinile electrice a declanșat un adevărat tsunami în piața auto. Vânzările au scăzut dramatic, iar impactul a fost resimțit de întreaga industrie auto. Tesla, unul dintre liderii de piață, a suferit o prăbușire de peste 50%. Este un semnal puternic al dependenței de stimulentele guvernamentale într-o eră în care tranziția către vehiculele electrice este considerată esențială pentru combaterea schimbărilor climatice.
În martie, piața automobilelor electrice din Germania a înregistrat un declin spectaculos, cu o scădere de 29% față de aceeași perioadă a anului precedent, totalizând doar 31.400 de vehicule înmatriculate.
Această tendință a condus la o reducere a ponderii mașinilor electrice în totalul vânzărilor, coborând la 12%, comparativ cu 16% cât era înregistrat acum un an. O evoluție care subliniază provocările majore cu care se confruntă industria automobilelor electrice.
Înfruntând un declin masiv de 55,8%, Tesla, gigantul mondial al automobilelor electrice și fostul lider de piață din Germania, a fost lovita puternic. Acest declin a fost amplificat de incidentele nefericite de la uzina lor din Berlin, care produce Model Y. Într-o panoramă mai largă, întreaga piață auto germană a înregistrat o scădere de 6,2% în martie. Producători de renume precum Volkswagen, liderul pieței, au resimțit și ei lovituri considerabile, cu scăderi variind de la câteva procente până la cifre alarmante, precum 32% pentru Renault, 38% pentru Audi, 51% pentru Aston Martin, și 64,4% pentru Maserati. Aceste cifre conturează un tablou sumbru al pieței auto, reflectând provocările majore cu care se confruntă industria în prezent.
În ciuda provocărilor, piața auto germană a înregistrat un avans de 4,2% la finalul primului trimestru, cu un total de 694.800 de automobile înmatriculate. Cu toate acestea, cel puțin o treime dintre mărcile prezente au înregistrat scăderi ale vânzărilor.
În acest context, Dacia se remarcă ca una dintre puținele mărci care au reușit să păstreze direcția ascendentă, înregistrând o creștere de 2,5% în martie și impresionante 13,2% pe întreg trimestrul. În ceea ce privește creșterile notabile ale înmatriculărilor, Mitsubishi se evidențiază printr-un reviriment remarcabil pe piață, Citroen înregistrează o creștere, în special în segmentul SUV-urilor, iar Volvo, cu un avans impresionant de 62%, reușește să recupereze pierderile din anul precedent. Aceste evoluții demonstrează că, în ciuda fluctuațiilor, unele mărci reușesc să-și mențină sau chiar să-și îmbunătățească poziția pe piața auto germană.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: vânzări vehicule electrice