Statele Unite nu mai vor să importe mașini electrice din China: „Vehiculele lor prezintă riscuri pentru securitatea noastră națională”
Președintele Joe Biden a fost îndemnat să interzică importurile mașinilor electrice chinezești în Statele Unite. Președintele Comisiei Bancare a Senatului, Sherrod Brown a spus: „Mașinile electrice chinezești sunt o amenințare existențială pentru industria auto americană.”, relatează BBC.
Ceilalți congresmeni au vrut să mărească tarifele pentru mașinile electrice chinezești pentru a le ține cumva departe de Statele Unite. În februarie, Casa Albă a spus că au deschis o investigație având ca temă dacă mașinile electrice chinezești sunt o amenințare de securitate la nivel național. Senatorul Sherrod Brown a postat pe platforma socială X, următorul mesajul: „Nu putem să lăsăm China să își aducă înșelăciunea susținută de guvern în industria auto americană”.
Casa Albă nu a răspuns imediat unei solicitări a BBC pentru a comenta.
În februarie, președintele Biden a declarat că politicile Chinei “ar putea inunda piața noastră cu vehiculele sale, punând în pericol securitatea națională” și că “nu voi permite ca acest lucru să se întâmple în timpul mandatului meu”.
Washingtonul ar putea impune restricții din cauza preocupărilor că tehnologia din mașinile fabricate în China ar putea “colecta cantități mari de date sensibile despre șoferii și pasagerii lor”, a declarat Casa Albă.
A avertizat că mașinile conectate la internet “folosesc în mod regulat camerele și senzorii lor pentru a înregistra informații detaliate despre infrastructura din SUA; interacționează direct cu infrastructura critică; și pot fi pilotate sau dezactivate de la distanță”.
China este cel mai mare producător de mașini din lume și concurează cu Japonia pentru a fi cel mai mare exportator de vehicule.
Numărul mașinilor chinezești pe șoselele din SUA este însă extrem de scăzut din cauza faptului că aceasta impune în prezent o taxă vamală de 27,5% pe vehicule.
Săptămâna aceasta, în timpul unei vizite în China, secretarul Trezoreriei SUA, Janet Yellen, a avertizat Beijingul că Washingtonul nu va permite repetarea “șocului chinezesc” din începutul anilor 2000, când importurile chineze au inundat America.
În răspuns, vice-ministrul chinez al finanțelor, Liao Min, a exprimat “grave preocupări” cu privire la restricțiile impuse de SUA asupra comerțului și investițiilor.
Liao Min a spus că avantajele competitive ale Chinei se datorează “pieței sale de amploare, sistemului industrial complet și resurselor umane abundente”.
De asemenea, cele mai mari companii aeriene americane au cerut administrației Biden să oprească aprobările de noi zboruri între SUA și China.
Într-o scrisoare către secretarul de stat Antony Blinken și secretarul Departamentului de Transport, Pete Buttigieg, ei au declarat că „politica anti-competitivă dăunătoare” a Chinei plasează transportatorii americani într-o situație dezavantajoasă.
“Dacă creșterea pieței aviației chineze este permisă să continue fără restricții și fără preocupare pentru egalitatea de acces pe piață, zborurile vor continua să fie cedate transportatorilor chinezi în detrimentul muncitorilor și afacerilor americane.”
Cele două economii cele mai mari din lume sunt într-un război comercial începând din 2018, când administrația Trump de atunci a impus tarife pe mai mult de 360 de miliarde de dolari în bunuri importate din China.
Beijingul a răspuns cu tarife pentru produse americane în valoare de 110 miliarde de dolari.
Președintele Joe Biden a menținut în mare măsură aceste tarife.
Anul trecut, valoarea bunurilor pe care SUA le-au cumpărat de la China a scăzut cu puțin peste 20% la 427 miliarde de dolari. În același timp, exporturile SUA către China au scăzut cu 4% la puțin sub 148 miliarde de dolari.
cuvinte cheie:mașini electrice China