Dup ce Germania a anunțat că nu va mai acorda subvenții pentru a susține achiziția de mașini electrice, producătorul chinez Nio a anunțat că va compensa acești bani din buzunarul propriu, relatează newsweek.ro.
Chinezii sunt hotărâți, se pare, să câștige cu orice preț bătălia mașinilor electrice în Europa.
Germania a tăiat bonusul de 4500 € pentru mașini electrice din 17 decembrie 2023. Producătorul chinez Nio a anunțat imediat că îl va compensa din buzunar. Marja de profit e mare.
Constructorul chinez de mașini electrice Nio a făcut o mișcare surprinzătoare, care arată cât de hotărâți sunt chinezii să atace piața auto din Europa și să câștige cu orice preț bătălia, mai ales pe cea mai mare și mai puternică piață auto europeană.
Chinezii, hotărâți. Germania a tăiat bonusul de 4500 € pentru mașini electrice, Nio îl compensează.
Nio a reacționat imediat. A anunțat că va compensa din buzunar „Umweltbonus”-ul de 4.500 € tăiat de guvernul de la Berlin pentru toți clienții din Germania, care vor cumpăra o mașină electrică din gama sa de modele cu baterie interschimbabilă (Battery-as-a-Service, BaaS), în perioada 18 – 31 decembrie 2023.
„Când comandați un model Nio cu BaaS până la 31 decembrie, acordăm o reducere de 1.500 de euro din cota producătorului și încă 3.000 de euro drept compensație pentru subvenția federală”, a precizat Nio, într-un comunicat.
Înainte de tăierea programului echivalent cu „Rabla Plus”, clienții de mașini electrice din Germania se puteau bucura de o subvenție totală de 6.750 € la cumpărare – 4.500 € erau acoperiți de guvern și 2.250 €, de către producători.
Prin decizia de compensare din buzunar a „Umweltbonus”, Nio este primul constructor auto chinez care se alătură altor producători care au anunțat că vor acoperi subvenția până la 31 decembrie 2023, precum Tesla, Mercedes-Benz, Stellantis și Volkswagen.
China a anunțat un plan major de subvenționare a mașinilor electrice
China a anunțat subvenții importante, mai exact o sumă uriașă, de 66 miliarde de euro. Această inițiativă, care face parte dintr-o tranziție ecologică mai amplă, ar putea avea implicații majore pentru industria auto globală. Aceste stimulente fiscale plasează mașinile electrice în fruntea unei vaste campanii de stimulare a creșterii economice în China.
Subvenții pentru mașini electrice, angajamentul Chinei față de electrificare
China a anunțat, în luna iunie 2023, un pachet de stimulente fiscale în valoare totală de 66,16 miliarde de euro (520 de miliarde de yuani) între 2024 și 2027, destinat vehiculelor electrice (EV) și hibride. Această măsură, cea mai mare acordată vreodată acestor tipuri de vehicule, este menită să stimuleze scăderea vânzărilor de automobile. Vehiculele electrice și hibride vor fi scutite de taxa de achiziție de 30.000 de yuani pe vehicul în 2024 și 2025, care va fi apoi înjumătățită și plafonată la 15.000 de yuani pentru achizițiile efectuate în 2026 și 2027.
Aceste subvenții fiscale plasează mașinile electrice în fruntea unei vaste campanii de stimulare a creșterii economice în China. În ultimii ani, guvernul de la Beijing a încurajat puternic vehiculele electrice prin subvenții care au sprijinit dezvoltarea unor jucători locali precum Li Auto, NIO și BYD. Analiștii sugerează că plafonarea scutirii de taxe va contribui la stimularea vânzărilor de modele mai ieftine produse de companiile chinezești, mai degrabă decât a vânzărilor de vehicule de vârf de gamă de la producătorii străini.
Îți recomandăm:
China „inundă” piața europeană cu mașini ieftine. Marile companii auto din Vest nu fac față
cuvinte cheie: Nio Germania subvenții