Angajații gălăgioși distrug moralul la locul de muncă. Iată cum îi puteți identifica
Timp de doi ani, angajații au îmbrățișat conceptul de “quiet quitting“, respingând cultura toxică și acordând prioritate echilibrului dintre viața profesională și cea privată.
Probabil că ați avut colegi care se laudă mereu cu marile lor realizări profesionale, aceste realizări fiind, de cele mai multe ori, inventate. De fapt, aceștia încearcă să scoată în evidență cât de indispensabili sunt. Obiectivul lor este de a se autopromova.
Aceștia sunt angajații care pun accent pentru a face cunoscută munca lor, mai degrabă decât “să se concentreze pe munca în sine”, a declarat Nicole Price, un coach de leadership și expert în domeniul muncii.
“Aceștia folosesc diverse metode de autopromovare, vorbind mai mult despre ceea ce fac sau intenționează să facă, în loc să se apuce de sarcinile lor”.
Angajații gălăgioși nu ratează nicio ocazie de a se autopromova. Dac asta chiar și pe holurile companiei unde lucrează
“Angajații gălăgioși sunt adesea destul de pricepuți din punct de vedere politic și sunt foarte activi pe holurile companiei, unde își fac publice sarcinile și realizările”, a adăugat ea.
Vicki Salemi, expert în carieră la portalul de joburi Monster.com, face distincția între o persoană care se afirmă cu încredere la locul de muncă și un angajat gălăgios: “Cel dintâi alege când să vorbească pentru a-și pune în evidență munca.”
“În timp ce cel din urmă poate tânji după atenție și adoră să se audă vorbind chiar și atunci când nu era nimic extraordinar, ci pur și simplu își făcea treaba”, a adăugat ea.
De ce unii lucrători se concentrează pe vizibilitate și autopromovare. De ce există angajații gălăgioși?
“Credeți sau nu, unii oameni vorbesc prea mult despre realizările lor – sau lipsa lor – pentru că nu au stimă de sine sau sunt nesiguri. Prin urmare, ei supracompensează”, a explicat Price.
“De asemenea, unii oameni sunt motivați de recompensele externe și de recunoaștere, mai degrabă decât de satisfacția inerentă a muncii în sine. Acest lucru poate duce la o concentrare pe vizibilitate și autopromovare pentru a atrage aceste recompense”.
Unii oameni vorbesc prea mult despre realizările lor – sau despre lipsa lor – pentru că nu au stimă de sine sau sunt nesiguri. Prin urmare, ei supracompensează, declară Nicole Price, leadership couch
Salemi a subliniat că acești angajați pot simți nevoia de a se autopromova în mod constant pentru că nu primesc recunoaștere sau atenție din partea șefilor sau a colegilor.
Impactul asupra dinamicii echipei
Din nefericire, dacă ești un angajat gălăgios, comportamentul tău ar putea avea un impact negativ asupra echipei și chiar asupra carierei tale, spun experții.
“Poate fi dizgrațios și îi poate descuraja pe oameni, în special pe colegii tăi, să te dai mereu mare”, a spus Salemi.
Mai mult, un studiu din 2021 a constatat că existența unui climat de autopromovare în cadrul grupurilor de lucru poate “diminua coeziunea grupului de lucru”.
Angajații gălăgioși pot crea un mediu de lucru în care vizibilitatea și autopromovarea sunt apreciate mai mult decât rezultatele reale, ceea ce ar putea demotiva angajații care sunt mai liniștiți sau preferă să-și lase munca să vorbească de la sine, a spus Price.
„Autopromovarea constantă poate crea mai degrabă o atmosferă de competiție decât de colaborare”, a adăugat ea.
“Aceasta poate duce la un dezechilibru în ceea ce privește efortul perceput și recunoașterea, ceea ce ar putea avea un impact negativ asupra moralului echipei.”
Ce puteți face în legătură cu angajații gălăgioși
Deși angajații gălăgioși de la locul de muncă pot fi enervanți, este important să stabiliți cât mai bine limitele, a spus Salemi.
“Dacă discutați cu membrii echipei sau participați la una și colegul dvs. nu vrea să tacă în legătură cu ceva irelevant… puteți spune: “Vreau să fiu conștient de timpul tuturor – mai avem doar 10 minute, așa că trebuie să fim direcți doar în legătură cu munca în sine.”
Pentru Price, munca zgomotoasă este persistentă la un loc de muncă deoarece un astfel de comportament a fost recompensat sau validat de către conducere.
Adesea, munca liniștită și lipsită de conflicte este cea care face ca o organizație să funcționeze. Liderii ar trebui să privească dincolo de zgomot și să recunoască contribuțiile celor care poate nu sunt la fel de vocali în legătură cu munca lor, spune Nicole Price, leadership couch
“Un lider se poate asigura că toți membrii echipei sunt evaluați în funcție de performanța lor reală și nu doar de capacitatea lor de a se promova”, a explicat ea.
“Acest lucru îi încurajează pe toți să se concentreze asupra muncii lor și ajută la asigurarea faptului că membrii mai liniștiți ai echipei sunt recunoscuți pentru contribuțiile lor.”
Iată ce sugerează ea că pot face companiile și liderii pentru a aborda problema angajaților zgomotoși la locul de muncă:
1. Recunoașteți efortul, nu doar spectaculozitatea
Adesea, munca liniștită și fără zgomot este cea care menține o organizație în funcțiune.
Liderii ar trebui să privească dincolo de zgomot și să recunoască contribuțiile celor care s-ar putea să nu fie la fel de vocali în legătură cu munca lor. Acest lucru încurajează o cultură în care productivitatea și rezultatele reale sunt apreciate, nu doar vizibilitatea.
2. Înțelegerea diferitelor stiluri de lucru
Unii sunt mai vocali în ceea ce privește eforturile lor, în timp ce alții sunt mai liniștiți și mai concentrați asupra sarcinilor pe care le au de îndeplinit.
Un bun lider ar trebui să aprecieze și să recunoască ambele abordări, recunoscând că stilurile diferite pot contribui la o echipă diversă și eficientă.
3. Comunicați și oferiți feedback
Dacă observați un membru al echipei care pune în mod constant accentul pe munca sa mai mult decât pe rezultatele reale, purtați o conversație cu el despre acest lucru, a sfătuit Price.
Oferiți un feedback constructiv care să încurajeze un echilibru între autopromovare și munca productivă. Acest lucru nu numai că ajută individul, dar aduce beneficii întregii echipe.
Îți recomandăm:
9 semne că te afli într-un mediu de lucru toxic. Semnale de alarmă și sfaturi de supraviețuire
cuvinte cheie: Angajații gălăgioși