Oboseală angajați
Cuvântul criză e la ordinea zilei de o perioadă destul de îndelungată. Asta și datorită contextului post-pandemic și a altor evenimente cunoscute la nivel global. Însă, pe lângă criza economică în care ne aflăm, a mai apărut încă un tip de criză. Și nu e vorba de cea de hârtie igienică (doh!), ci de cea a energiei oamenilor, a angajaților din organizații.
Epuizarea la locul de muncă, barierele neclare sau inexistente între job și viața personală și mai presus de toate, bolile profesionale, despre care am mai discutat într-un articol anterior, au avut o contribuție însemnată la această criză economică a oamenilor.
Accesează Hacking Work pentru a fi la curent cu tot ce este nou și important pe piața muncii
Jumătate dintre angajații de la nivel global au ajuns la fundul sacului cu energie
Avem câteva diagnostice care ne îngrijorează și 4 idei pe care le-am preluat de la Kathleen Hogan, Chief People Officer la Microsoft. 48% dintre angajații din lume și 53% dintre managerii din lume se declară epuizați și lipsiți de energie, conform cercetării Microsoft Work Trend Index publicată în septembrie 2022. Este un sondaj global la care au răspuns peste 20.000 de oameni care folosesc platformele Microsoft.
Totodată, 7 din 10 persoane, la nivel global, au probleme în a-și menține sănătatea mintală, conform cercetărilor Gallup publicate în decembrie 2021. Înțelegem că provocările cu care ne întâlnim cu toții, ca profesioniști, în ultimii ani sunt tot mai mari și asta are efecte asupra noastră, asupra modului în care muncim și asupra rezultatelor muncii noastre. De asemenea, oamenii trag de timp, se simt epuizați și detașați emoțional, spune Kathleen Hogan într-un articol publicat recent de Fast Company.
Cum a schimbat modul de lucru hibrid activitatea oamenilor?
Viața personală și viața profesională au suferit restructurări odată cu adoptarea modelelor de lucru hibrid. Dacă lucrezi într-un mod flexibil înseamnă că lucrezi la ore la care poate nu lucrai înainte. Ai un program foarte divers și dinamic în fiecare zi, iar datorită faptului că lumea se schimbă, complexitatea lucrurilor din jurul nostru este tot mai mare.
Aceste aspecte au efecte destul de nocive asupra stării noastre de bine. În continuare vom afla cum pot managerii să reducă sau să prevină aceste aspecte dăunătoare și, mai ales, să restabilească nivelul de energie al angajaților:
1. Măsoară nivelul de energie
Este important ca managerii să acorde atenție stării de confort și bunăstării angajaților și să îi încurajeze să ofere feedback. Kathleen Hogan spune că un manager bun ar trebui să monitorizeze starea de bine a angajaților săi și să ceară feedback cu privire la aceasta prin întrebări simple.
Însă, în loc să întrebi „Cum te simți”, pune întrebări care ajung la esența energiei, cum ar fi: „Te simți împuternicit în rolul tău?” sau „Simți că faci o muncă semnificativă?”.
Aceste întrebări ar putea fi incluse într-un chestionar, iar informațiile obținute pot ajuta compania să se asigure că angajații sunt satisfăcuți și au un nivel optim de energie. Toate aceste lucruri sunt importante pentru a asigura un mediu de lucru sănătos și pentru a obține succes pe termen lung.
2. Regândește întâlnirile 1 la 1
În multe organizații există întâlniri programate. Există un ritm bine stabilit al întâlnirilor dintre liderii de echipe și oamenii din echipe. Însă, în aceste întâlnirile se discută aspecte operaționale și se pune prea puțin accent pe relațiile și conexiunile dintre oameni.
Pe scurt, managerii omit să discute exact ce este mai important. Da, aceștia ar trebui să se preocupe de problemele legate de productivitate și de aspectele operaționale. Dar, în același timp, ar trebui să fie și oameni:
- să vorbească cu oamenii despre recunoașterea meritelor;
- să-i felicite pentru lucrurile pe care le-au făcut bine;
- să le dea feedback constructiv despre ce ar putea să îmbunătățească;
- să-i întrebe ce fel de resurse ar trebui să le ofere astfel încât să îmbunătățească anumite aspecte.
Este esențial să descopere preferințele fiecărui angajat într-o astfel de întâlnire, nu doar să expună și să comenteze agenda zilei.
De obicei, activitățile sau acțiunile care oferă energie sunt reprezentate de recunoașterea meritelor, oportunități de mentorat, prioritizare, flexibilitate sau timp liber.
3. Pune accent pe priorități, nu pe productivitate
Principala preocupare a unui manager este ca responsabilitățile să fie realizate bine (sau foarte bine) și la timp. Însă, pe lângă productivitate, oamenii au nevoie de mai multe informații legate de priorități.
De ce spunem asta? Pentru că 87% dintre angajați se consideră productivi la locul de muncă. Dar în același timp, 85% dintre lideri spun că munca hibridă face foarte dificilă încrederea în această productivitate.
Există o mare prăpastie între ceea ce văd angajații și ce văd angajatorii sau managerii. Oamenii din toate rolurile, de la orice nivel, se pot simți copleșiți. O discuție sinceră despre care sunt lucrurile pe care e nevoie să le prioritizeze ar putea fi extrem de utilă.
Este foarte important ca managerii să le ofere mai multe informații și mai mult ghidaj privind aceste priorități:
- la ce să se uite mai întâi;
- care sunt lucrurile care sunt mai prețioase;
- ce reprezintă din perspectiva managerilor productivitatea, astfel încât oamenii să poată înțelege pe ce să se concentreze;
- pe ce să pună mai mult accent, astfel încât sentimentul pe care ei îl au că sunt productivi să se suprapună cu sentimentul pe care managerii îl au.
Acestea sunt doar câteva exemple, dar suntem siguri că o astfel de abordare va ajuta angajații să lucreze mai eficient și mai cu spor.
4. Condu prin puterea exemplului
Managerii ar trebui să facă ceea ce își doresc să facă și angajații. Și aici nu vorbim doar de comportament, de etică, de integritate. Vorbim și de nevoia de a-și lua pauze, nevoia de a respira, nevoia de a avea un echilibru între efortul profesional, nevoia de stabilitate, liniște și echilibru în viața personală.
E foarte important ca managerii să fie primii care pleacă la ora 17:00 dacă la ora 17:00 se încheie programul. E foarte important ca managerii să fie primii care nu mai dau e-mail-uri și mesaje în afara orelor de program. E foarte important ca managerii să dea exemplu legat de numărul de zile de concediu. De foarte multe ori comportamentul managerilor pune o presiune indirectă sau o presiune subtilă asupra oamenilor.
Văzând că managerul nu-și ia zilele de concediu, nu-și ia concedii lungi, petrece foarte mult timp peste program la birou, oamenii se simt cumva obligați să facă la fel.
Managerii ar trebui să fie primii care ilustrează acest comportament, de echilibru, stare de bine, înțelegere și armonie între ceea ce ne propunem să facem la muncă și ceea ce ne dorim să trăim și în viața privată.
Sunt lucruri pe care orice manager din lumea asta ar putea să le aplice foarte ușor, dacă are empatie și dacă îl interesează viața angajaților săi. Dar sunt lucruri pe care orice angajat care ne citește ar putea să le sugereze managerului cu care lucrează.
Credem că ambele părți ar avea de câștigat. Și mai ales organizația ar câștiga un climat de lucru mult mai bun, pentru o abordare proactivă a stării de bine a oamenilor.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: oboseală angajați