În urmă cu vreo săptămână, înainte de începerea invaziei ruse din Ucraina, iar m-a enervat o știre despre aventurile echipei de la sector 6 a primarului Ciucu.
Am citit că s-au apucat să planteze stâlpișori în imediata apropiere a trecerilor de pietoni pentru a împiedica parcarea ilegală a mașinilor, care astfel reduc vizibilitatea. Putea fi o Inițiativă corectă, dacă era aplicată pe marile bulevarde, dar ea se aplică de fapt pe aleile dintre blocuri, unde nu prea înțeleg ce rost au trecerile de pietoni.
Este criticat numărul mare al mașinilor din oraș, 700 la mia de locuitori, ceea ce în sine este un atentat la libertatea fiecăruia dintre noi de a-și cheltui banii cum vrea. Și de fapt nu interzicând parcarea și reducând în permanență numărul locurilor unde mai poți opri o mașină rezolvi această problemă.
De când am intrat în Uniunea Europeană și nivelul de trai a crescut semnificativ, simultan cu eliminarea taxelor de Import, a crescut în permanență numărul de înmatriculări
Din păcate, nivelul de trai nu a crescut suficient pentru ca populația să-și poată permite mașini relativ noi și atunci am ajuns și în această privință coșul de gunoi al Europei, care ne-a exportat o mulțime de rable devenite prea scumpe în exploatare în vest. Încercările repetate ale PSD-ului de a impune o taxă de primă înmatriculare au dat greș pentru că aceasta nu respecta directivele europene. Și există totuși o soluție, dar ea nu este aplicată pentru că ar aduce, de fapt, bani suplimentari la bugetele locale, iar guvernanților le este teamă că nu vor mai putea ține în mână primarii independenți financiar.
Soluția o reprezintă o impozitare progresivă a mașinilor în funcție de nivelul de poluare, cu cele mai mari impozite pentru motoarele non-euro, iar cele mai mici pentru cele Euro 6, hibride și electrice. Acesta ar fi un prim pas. Următorul ar fi creșterea numărului de locuri de parcare și un sistem de parcare mult mai modern, complet diferit de cel feudal care se practică azi.
Am să vă prezint întâi un sistem care se practică în multe orașe din Franța, inclusiv în Auvergne de unde este originară doamna Armand, primar al Sectorului 1, București. Acolo, parcările sunt cu plată de luni până sâmbătă, între orele 9 și 19
Între ora 19 și 9 dimineața, duminica și în zilele de sărbători legale parcarea este gratuită în locurile amenajate pe domeniul public. Proprietarii de mașini, care pot dovedi că locuiesc legal în oraș, se înregistrează la primărie, plătesc o taxă modică de 0,5 € pentru 24 de ore și au dreptul să folosească orice loc de parcare găsesc liber în zona lor. Poliția locală trece în fiecare zi și verifică aceste plăți, dând amenzi acolo unde nu au fost făcute. Dar polițiștii francezi evită să dea amenzi înainte de ora 10 sau după ora 18:30, din motive lesne de înțeles. Mi se întâmplă de multe ori, în zilele în care nu lucrez de acasă și merg la birou să fie o adevărată aventură să găsesc un loc de parcare când ajung acasă după ora 18, dar de multe ori chiar pe la 21-22.
Îți recomandăm:
sector 6 ciucu
Găsesc destule locuri libere, dar dintre cele numerotate, care sunt alocate nominal de primărie și pe care nu putem parca. Eu cunosc personal asemenea persoane pensionare, care s-au retras în provincie și vin în București doar 2- 3 zile pe lună pentru a primi pensia. Ba mai mult, de când s-a scumpit taxa anuală percepută de primărie pentru locurile de parcare, unii dintre ei vor să renunțe, dar le cer doritorilor 1.000 € pentru a merge cu ei la primărie și a le ceda locul de parcare.
Și acum ce ar putea șă mai facă primăriile pentru a mări numărul locurilor de parcare fără să cheltuiască prea mulți bani?
E simplu! Să transforme aleile dintre blocuri în străzi cu sens unic, cu o singură bandă de circulație pe mijloc și cu locuri de parcare marcate și numerotate pe ambele laturi. Acest lucru ar duce și la o creștere a siguranței circulației pe aceste alei, deoarece oricum mașinile sunt parcate până în buza intersecțiilor și de cele mai multe ori n-ai nicio vizibilitate când trebuie să ieși dintr-o stradă în alta. De asemenea sunt multe locuri, tot printre blocuri unde se mai pot amenaja locuri de parcare la limita spațiului verde printre copaci, fără însă a tăia vreunul dintre aceștia.
Iar pentru cartierul în care locuiesc și pe care îl păstorește domnul Ciucu împreună cu echipa sa, mai există o soluție – refacerea parcărilor în spic de pe marginea bulevardului Drumul Taberei, așa cum au fost înainte de lucrările la metrou.
Eu tot sper ca primarul nostru să se mai ocupe un pic și de bunăstarea cetățenilor care l-au votat în loc să fii atent numai la greșelile pe care le face primarul Capitalei! De multe ori din cauza paiului din ochiul altuia nu vezi bârna din proprii ochi…
Să nu uite că dacă nu-și mulțumește alegătorii din sector îi va avea împotriva lui peste doi ani când probabil dorește să-l înlocuiască pe Nicușor Dan, ceea ce, după umila mea părere, n-ar însemna decât să scăpăm de dracu’ ca să dăm de tac-su! Sau de un om plin de bune, intenții, dar fără niciun fel de experiență de management – Nicușor Dan, cu un politruc de tip nou – Ciprian Ciucu, care, pentru că nu a fost în stare să facă nimic (pardon – a fost în stare să câștige alegerile ca primar de sector și ca șef de partid pe București, unde a înlocuit unul dintre cei mai buni miniștri din ultimii ani, dacă nu cumva chiar cel mai bun, pe doamna Violeta Alexandru), s-a apucat să-i învețe pe alții ce înseamnă o administrație publică eficientă!
Și revenind la subiectul acestui articol consider că măsurile de întărire a ordinii publice își au rostul lor, dar trebuie să vină după ce administrația a făcut tot ce poate pentru a-i ajuta pe cetățeni să le respecte și nu înainte!
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: sector 6 ciucu