adplus-dvertising

Declarații tranșante ale șefului BMW: Interzicerea motoarelor cu combustie în 2035 nu mai e realistă!

Anul 2035 reprezintă un subiect de dezbateri intense cu privire la actualele motoare pe combustie. Oliver Zipse, CEO-ul BMW, a stârnit controverse la salonul auto de la Paris, declarând că planul Uniunii Europene de a interzice motoarele cu combustie până în 2035 este, pur și simplu, nerealist. Într-o lume în care BMW s-a impus ca lider al tranziției către electrificare, Zipse subliniază provocările cu care se confruntă industria auto europeană, evidențiind nevoia urgentă de a reevaluare strategiilor actuale, relatează Digi24.ro.

În ultimul an, BMW și-a consolidat poziția ca singurul mare producător german cu o strategie fermă în tranziția către vehicule electrice, având printre cele mai bune vânzări de astfel de mașini. Însă, Zipse atrage atenția că, în ciuda succesului său, industrie trebuie să abordeze provocările externe care pun în pericol viitorul sectorului auto european.

Zipse subliniază că restricțiile actuale asupra motoarelor cu ardere internă ar putea duce la o dependență periculoasă de China în ceea ce privește lanțul de furnizare al bateriilor pentru vehicule electrice. Producătorii europeni nu dispun de timp sau resurse suficiente pentru a dezvolta un sistem autonom și eficient de aprovizionare. Această vulnerabilitate ar putea lăsa Europa expusă la fluctuațiile pieței globale și la crizele de aprovizionare, ceea ce nu este deloc un scenariu dezirabil în contextul competitiv actual.

„Industria europeană are potențialul de a inova și de a crea un lanț de aprovizionare eficient, dar acest proces necesită timp și suport”, afirmă Zipse.

Menținerea interdicției motoarelor cu combustie ar putea conduce, în opinia sa, la o contracție semnificativă a industriei auto din Europa, afectând nu doar producătorii, ci și economia în ansamblu. „Dacă nu ne adaptăm, riscul este de a pierde poziția de lider în inovație și tehnologie.”

De asemenea, Zipse semnalează că vânzările de vehicule electrice au început să sufere, înregistrând scăderi semnificative. Această situație se amplifică pe fondul unei cereri fluctuante, iar companiile se confruntă cu provocări majore în a-și menține ritmul de producție și inovație. Companiile trebuie, de asemenea, să se conformeze unor ținte intermediare stricte de emisii de CO2, ceea ce pune o presiune enormă pe dezvoltarea rapidă a soluțiilor eficiente și sustenabile.

Zipse avertizează că măsurile dure impuse de UE ar putea avea consecințe devastatoare pentru industria europeană, mai ales în contextul în care alte mari economii, precum SUA și China, nu adoptă aceleași standarde riguroase.

„Când UE își impune aceste ținte stricte, dar restul lumii nu le urmează, ne auto-sabotăm industria”, explică el.

Pe de altă parte, nu putem nega că aceste interdicții au potențialul de a aduce beneficii semnificative cetățenilor europeni, contribuind la un mediu mai curat. Totuși, marea provocare este de a găsi un echilibru între ambițiile ecologice și viabilitatea economică a sectorului auto. „E nevoie de măsuri care să impună schimbări, dar fără a distruge baza industrială pe care se sprijină economiile noastre”, spune Zipse.

Apelul lui Zipse este clar:

Pentru a evita distrugerea ireversibilă a sectorului auto european, este necesară o reevaluare a abordării actuale. „Trebuie să ne gândim la o corecție a acestui plan, care să permită păstrarea motoarelor cu combustie, dar cu condiții clare de reducere a emisiilor de CO2”, afirmă el.

Industria auto europeană se află la răscruce. Pe de o parte, inovațiile și progresele tehnologice în domeniul vehiculelor electrice promit un viitor strălucit, dar pe de altă parte, provocările economice și geopolitice amenință stabilitatea sectorului. Modul în care se va acționa acum va determina direcția sa viitoare. Dacă și șeful BMW a fost atât de tranșant în această privință, este un semnal clar al stării de spirit din industrie și al presiunilor enorme pe care le înfruntă producătorii auto europeni.

Îți recomandăm:

Volkswagen amenință cu închiderea fabricilor din Germania: Gigantul auto se confruntă cu un viitor incert

cuvinte cheie: 2035 motoare combustie

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate