Închidere uzine auto Stellantis: Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, nu exclude închiderea uzinelor în fața asaltui chinez. Liderul grupului auto atrage atenția asupra uzinelor chineze care ar putea constrânge actorii europeni să își închidă site-urile de producție. Un nor gri se profilează la orizont pentru sectorul auto.
În cadrul celui de-al 90-lea salon auto de la Paris, Carlos Tavares, șeful Stellantis, nu exclude închiderea uzinelor din cadrul grupului său, în condițiile în care constructorii chinezi anunță tot mai multe deschideri de uzine în Europa.
„A închide granițele pentru produsele chineze este o capcană (…) Ei vor ocoli barierele investind în uzine în Europa. Uzine care vor fi parțial finanțate de subvenții guvernamentale, în țările cu costuri reduse”, a explicat directorul general al Stellantis duminică, 13 octombrie, în cotidianul Les Echos. Vehiculele electrice chineze vândute în Europa vor trebui, începând cu sfârșitul lunii octombrie, să plătească o taxă la import de până la 45%. Anumiți constructori, precum BYD, au anunțat deja deschiderea de site-uri în Europa pentru a evita aceste suprataxe. În acest context, uzinile Stellantis sunt ele amenințate?
„Nu trebuie să excludem nimic”, a răspuns Carlos Tavares.
„Dacă chinezii vor lua 10% din cotele de piață în Europa la finalul ofensivei lor, aceasta înseamnă că vor reprezenta 1,5 milioane de mașini. Asta înseamnă șapte uzine de asamblare. Constructorii europeni vor trebui astfel fie să le închidă, fie să le transfere către chinezi”.
Volkswagen a „tras primul” având în vedere închiderea unor site-uri în Germania. „Din partea noastră, nu avem motive să acceptăm o degradare a performanțelor noastre dacă chinezii progresează în Europa, chiar dacă vom păstra punctul mort (numărul de mașini necesar pentru a acoperi costurile fixe) sub pragul de 50% din activitate”, a subliniat el.
O nouă echipă de conducere Stellantis
Confruntându-se cu dificultăți în America de Nord și Europa, șeful Stellantis și-a revizuit echipa de conducere, înlocuind în special directorul financiar. Grupul auto a confirmat, de asemenea, pensionarea lui Carlos Tavares, în vârstă de 66 de ani, la finalul mandatului său în ianuarie 2026.
„Sprijinul unanim al consiliului de administrație și al președintelui său, John Elkann, permite tuturor să își recapete concentrarea pentru a lucra liniștiți până la finalul contractului meu la începutul anului 2026”, a declarat liderul grupului ce are în portofoliu cincisprezece mărci, printre care Fiat, Peugeot sau Chrysler.
Stellantis a revizuit anterior semnificativ în jos marja de profit pentru anul 2024, în condițiile în care a publicat marje de peste 10% din 2021, de la înființarea grupului
„Dacă contextul face ca atingerea acestui obiectiv să fie complet stupidă, nu ne vom agăța de el cu orice preț. Nu suntem nebuni”, a declarat Carlos Tavares.Tavares continuă să se opună oricărei amânări a înăspririi standardelor europene de emisii pentru gazele care încălzesc planeta și regretă că Stellantis este „fitilul disputelor dintre Uniunea Europeană și unii dintre membrii săi, precum Italia, care doresc să revină asupra deciziilor luate”. „Astăzi, susținerea sau opoziția față de vehiculele electrice este un clivaj politic”, a declarat el pentru Les Echos. Întrebat apoi de postul de televiziune LCI : „Franța are nevoie de migranți pentru ca fabricile dumneavoastră să funcționeze?”, Carlos Tavares a răspuns : „această problemă începe cu rata natalității”. Dar „dacă Franța vrea să continue să își crească bogăția pentru a servi stilul de viață al populației sale, are nevoie de migranți”, a spus el.
Îți recomandăm:
Toyota pune frână: Gigantul nipon, anunț cu impact majore pentru viitorul mașinilor electrice
cuvinte cheie: închidere uzine auto