Autostrada Sibiu-Făgăraș reprezintă un pas uriaș pentru infrastructura României!
O veste deosebită răsună pentru șoferii din România: încep lucrările la o nouă autostradă! Aceasta va străbate 68 de kilometri și va interconecta drumuri esențiale, transformând astfel peisajul rutier al țării. Autostrada Sibiu-Făgăraș (A13) va include nu mai puțin de 102 poduri și viaducte, iar investiția totală se ridică la 1,3 miliarde de euro, fără TVA.
Autostrada Sibiu-Făgăraș: Un proiect ambițios
Începând cu mijlocul lunii septembrie, utilajele au pătruns pe șantier, pregătind terenul pentru un proiect ambițios care promite să revoluționeze infrastructura rutieră din România. Primele lucrări de amenajare se desfășoară în comuna Cârța, județul Sibiu, unde peste 400 de muncitori vor fi cazați pentru a asigura desfășurarea eficientă a proiectului. Constructorul turc Makyol va începe în curând activitățile de pregătire a terenului, iar pe 11 octombrie 2024 se va da startul lucrărilor de execuție pentru Lotul I al autostrăzii.
Tronsoanele Autostrăzii Sibiu-Făgăraș
Proiectul autostrăzii este structurat în patru tronsoane distincte, fiecare având un rol esențial în interconectarea regiunilor:
1. Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G)
– Lungime: 14,25 km
– Acest tronson va facilita accesul dinspre Autostrada Sibiu-Pitești, având un impact semnificativ asupra fluxului de trafic din zonă.
2. Tronsonul 2: Mârșa (DJ 105G) – Arpașu de Jos (DN1)
– Lungime: 19,92 km
– Conectează drumuri regionale importante și va îmbunătăți circulația între comunele din apropiere și principalul drum național.
3. Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
– Lungime: 17,61 km
– Acest tronson va deservi comunitățile locale și va permite o legătură mai rapidă între DN1 și DJ 105B, esențial pentru transportul de mărfuri și călători.
4. Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș
– Lungime: 16,26 km
– Această secțiune va finaliza legătura autostrăzii cu orașul Făgăraș, stimulând astfel dezvoltarea economică și turistică a zonei. De asemenea, se va construi un drum de legătură cu DN1, având o lungime de 5,6 km.
Infrastructura suplimentară
Pe parcursul autostrăzii vor fi construite:
– 7 noduri rutiere pentru a facilita intrările și ieșirile din autostradă.
– 90 poduri și 12 viaducte care vor asigura traversarea eficientă a diverselor obstacole geografice.
– Centre de întreținere și coordonare, care vor asigura gestionarea și întreținerea eficientă a infrastructurii.
– Un punct de sprijin și 4 parcări, menite să asigure confortul călătorilor.
Termene și finanțare
Lucrările la Autostrada Sibiu-Făgăraș trebuie finalizate în trei ani și vor beneficia de o garanție de 10 ani. Costul total al acestui drum de mare viteză se ridică la aproximativ 1,3 miliarde de euro, finanțarea fiind asigurată din Programul Transport.
Impactul asupra comunităților
Această autostradă nu doar că va îmbunătăți infrastructura, ci și va deschide noi oportunități pentru comunități întregi, facilitând accesul la piețe și resurse, și stimulând dezvoltarea economică. Pregătiți-vă să vedeți cum România se transformă!
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Autostrada Sibiu-Făgăraș