Fabrica Audi din Bruxelles se află în centrul unei crize de proporții, după ce angajații au declanșat proteste intense, iar uzina a fost închisă complet. Situația a escaladat după ce lucrătorii au furat cheile mașinilor Q8 e-tron, lăsând uzina într-o stare de paralizie.
Fabrica, care era în pauza de vară, nu a reînceput activitatea după vacanță, angajații refuzând să se întoarcă la muncă în urma unui anunț recent al companiei.
Audi a informat că ar putea închide fabrica din cauza scăderii vânzărilor de mașini electrice. Într-o încercare de a rezolva criza, managementul a schimbat directorul uzinei, înlocuindu-l pe Volker Germann cu Thomas Bogus, fost project manager pentru producția de mașini electrice în Europa și China.
Tensiunile au culminat cu incendierea a patru anvelope așezate pentru a forma sigla Audi, în fața uzinei, și furtul a aproximativ 200 de chei ale mașinilor aflate în curtea fabricii. Angajații au utilizat cheile furate ca obiect de negociere, în timp ce uzina a fost închisă complet, iar accesul în interior a fost restricționat.
Audi, parte a grupului Volkswagen, a încercat să atenueze situația prin discuții cu partenerii sociali, vizând reluarea producției de Q8 e-tron pentru a onora comenzile existente. Cu toate acestea, schimbarea directorului nu a fost suficientă pentru a calma spiritele, iar fabrica a rămas închisă.
Fabrica Audi din Bruxelles este cunoscută ca fiind prima care a produs modelul e-tron, simbol al tranziției Audi către propulsia electrică. Totuși, vânzările modelului Q8 e-tron au scăzut semnificativ, înregistrând în primele șapte luni ale anului curent vânzări de aproximativ 12.000 de unități, cu 4.000 mai puține decât în aceeași perioadă a anului precedent.
În această atmosferă de criză, Audi speră că măsurile luate vor contribui la restabilirea ordinii și la găsirea unor soluții viabile pentru fabrica din Bruxelles.
Tensiuni majore între sindicate și Audi. Sindicatele amenință cu acționarea în judecată
Sindicatele vor da în judecată Audi Bruxelles din cauza escaladării conflictului de muncă. Sindicatele anunță că intenționează să acționeze în instanță Audi Bruxelles, pe măsură ce tensiunile dintre gigantul auto german și lucrători continuă să crească, relatează euronews.com.
Această dezvăluire survine după ce lucrătorii au reclamat că managementul le-a blocat accesul în fabrică și că au fost împiedicați să lucreze, astfel că au decis să acționeze pe cale legală.
Fabrica Audi din Bruxelles a suferit întreruperi ale producției timp de aproape două luni, după ce compania a anunțat în iulie că ia în considerare încetarea producției seriei Q8 e-tron mai devreme decât era planificat. Audi a mai spus că va analiza și restructurarea site-ului.
Această măsură vine în contextul în care producătorul auto se confruntă cu o scădere semnificativă a cererii pentru modelul electric Q8 e-tron și cu probleme structurale continue la fabrica din Bruxelles.
Dacă producția seriei Q8 e-tron va fi oprită, fabrica Audi din Bruxelles ar putea fi închisă, dacă nu se găsește un cumpărător. Aceasta pune în pericol 3.000 de locuri de muncă, cu Audi semnalând că 1.500 de locuri de muncă ar putea fi pierdute chiar din octombrie și mai mult de 1.100 în 2025. Restul locurilor de muncă ar putea fi pierdute la sfârșitul anului viitor.
Conflictul între conducere și muncitori se intensifică.
Incertitudinea și riscul pierderii locului de muncă au dus deja la numeroase conflicte între conducerea Audi și lucrătorii fabricii. Protestele au inclus incendierea anvelopelor în fața fabricii Audi Bruxelles, precum și furtul de către muncitori a 200 de chei ale vehiculelor.
Deși conducerea Audi Bruxelles a dezvăluit că speră ca producția să înceapă din nou până joi, sindicatele au considerat acest lucru „nerealist” și au subliniat că revenirea la producție ar trebui să fie mai ponderată. Najar Lahouari, președintele Federației Metalurgiștilor din Brabant (FGTB), a declarat pentru The Brussels Times: „Conducerea ne spune că sunt în discuții cu mai mulți investitori, dar avem aici 4.000 de lucrători (care, potrivit lui Lahouari, includ și persoanele angajate indirect de activitățile Audi în Bruxelles). Sunt investitorii pregătiți să preia 4.000 de persoane?
„Lucrătorii nu mai sunt motivați. Nu avem niciun indiciu despre ce va urma în viitor. În fiecare zi care trece, nu știi ce să le spui familiei tale. Dacă nu găsim o soluție, vom asista la închiderea completă a companiei.”
Diverse sindicate vor organiza o demonstrație națională în Bruxelles luni, 16 septembrie, pentru a protesta împotriva problemelor în curs de desfășurare la Audi Bruxelles.
Comentând situația actuală, purtătorul de cuvânt al AUDI AG, Wolfgang Schmid, a declarat pentru Euronews: „După ce am informat angajații săptămâna trecută despre reluarea producției și situația actuală, forța de muncă și sindicatele au decis să nu reia lucrul.
„Am luat act de această decizie și, prin urmare, nu am deschis fabrica luni săptămâna aceasta.
„De îndată ce condițiile pentru reluarea regulamentară și sigură a producției vor fi îndeplinite, vom relua producția.
„O reluare regulamentară a producției este în interesul tuturor părților implicate. În acest scop, suntem în contact cu partenerii sociali locali. În principiu, apelăm la toate părțile implicate să se comporte cu prudență. Ne-ar plăcea să menținem un dialog constructiv cu partenerii sociali.”
Planurile de restructurare din cauza scăderii cererii
Directorul Audi Bruxelles, Volker Germann, a anunțat posibilele planuri în iulie, spunând într-o declarație: „Anunțul intenției nu înseamnă că a fost luată o decizie. Cu toate acestea, această veste a fost simțită profund de angajații din Bruxelles și de mine, de asemenea.
„Un dialog transparent și constructiv este important în procesul care va urma. Vom lua în considerare toate perspectivele.”
Rita Beck, purtător de cuvânt al Comitetului Audi din Consiliul de Lucru al Grupului VW European, a mai spus în declarație: „Reprezentanții angajaților de la AUDI AG cer perspective pe termen lung pentru fabrică și colegii noștri din Bruxelles.
„Conducerea Audi trebuie să își asume responsabilitatea pentru acest site. Sperăm că se va găsi o soluție viabilă și durabilă în cadrul procesului de consultare care a fost acum inițiat.”
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: fabrica Audi Bruxelles