Vânzări mașini electrice România 2024. Vânzările de mașini electrice au suferit un declin semnificativ în ultimele luni, atât în România, cât și pe piețele internaționale majore, precum Statele Unite și Germania. În România, datele oficiale indică o scădere de aproape 70% a înmatriculărilor de mașini electrice în ultima lună, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere dramatică este atribuită în mare parte reducerii subvențiilor oferite prin programul Rabla Plus, unde sumele acordate au fost înjumătățite de la 51.000 lei la 25.500 lei pentru mașinile electrice și de la 26.000 lei la 13.000 lei pentru mașinile hibride.
Aceeași tendință de scădere a fost observată și în alte țări europene. În Germania, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 37% în luna iulie, în timp ce vânzările de autoturisme cu motoare convenționale au înregistrat o creștere modestă. De exemplu, vânzările de mașini pe benzină au crescut cu 0,1%, cele de vehicule hibride cu 18,4%, iar cele de mașini diesel cu 1,4%. Scăderi semnificative au fost raportate și în Suedia, unde vânzările de mașini electrice au scăzut cu 15%, și în Elveția, unde declinul a fost de 19% în luna iulie comparativ cu anul precedent, relatează adevarul.ro.
Motivele principale din spatele scăderii vânzărilor
Pentru a înțelege cauzele acestei prăbușiri a pieței mașinilor electrice, am discutat cu Matas Buzelis, expert auto la carVertical. Acesta a evidențiat câteva dintre principalele dezavantaje care au condus la reducerea interesului pentru vehiculele electrice, inclusiv prețurile ridicate și infrastructura deficitară de încărcare.
“Unul dintre principalele dezavantaje ale mașinilor electrice este prețul lor ridicat”, a declarat Buzelis. “Scăderea subvențiilor prin Rabla Plus are un impact negativ considerabil asupra vânzărilor de mașini electrice. Cu toate acestea, trebuie menționat că interesul pentru mașinile electrice noi a scăzut la nivel global în acest an, nu doar în România”. Expertul a explicat că această scădere este rezultatul unei combinații de factori, inclusiv infrastructura slabă de încărcare, care nu reușește să țină pasul cu creșterea numărului de vehicule electrice.
“Mulți oameni au făcut trecerea la mașini electrice, dar atât producătorii, cât și guvernele nu au reușit să dezvolte suficient de rapid rețeaua de stații de încărcare publice”, a adăugat Buzelis. “Aceasta îi determină pe potențialii cumpărători să își reconsidere opțiunile.”
El a subliniat, de asemenea, că prețurile mai scăzute și varietatea tot mai mare de vehicule electrice second-hand fac ca achiziționarea unui vehicul electric nou să nu mai fie atât de atractivă pentru consumatori.
Alți factori importanți care contribuie la declinul vânzărilor includ scăderea cererii pentru vehiculele electrice de lux, anxietatea legată de autonomie și timpii îndelungați de încărcare. “Lumea nu este încă pregătită pentru o schimbare atât de radicală în domeniul transportului”, a concluzionat Buzelis. “Cu atât de multe dezechilibre pe piața automobilelor electrice, o creștere rapidă și susținută a vânzărilor de vehicule electrice noi era nerealistă.”
În contextul actual, vânzările de mașini electrice sunt afectate de multiple provocări. De la prețurile ridicate la infrastructura insuficient dezvoltată și oferta tot mai mare de vehicule electrice second-hand, viitorul pieței EV rămâne incert. Dacă guvernele și producătorii nu vor reuși să abordeze aceste probleme, tendința de scădere a vânzărilor ar putea continua.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: vânzări mașini electrice România 2024