adplus-dvertising

Anunț cu implicații majore în infrastructură: Când vom putea circula pe Autostrada Transilvaniei

Anunț cu implicații majore: Când vom putea circula pe Autostrada Transilvaniei 2024.

Asociația Pro Infrastructura a realizat o nouă evaluare independentă a proiectelor rutiere majore din Transilvania.

Cu prilejul minivacanței de 1 Mai și Paște, Asociația Pro Infrastructura (API) a sfătuit românii să opteze pentru călătoria cu trenul.

„Veți găsi în tabele toate autostrăzile și drumurile expres care au contracte de (proiectare și) execuție semnate și cele aflate în licitație, câteva detalii critice la fiecare lot și estimarea noastră realist-optimistă cu privire la inaugurare. De asemenea, aveți și graficele cu antreprenorii care le construiesc”, se arată în postare.

Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura afirmă că România dispune în prezent de 1.101 kilometri de autostrăzi și drumuri expres operaționale (plus aproximativ 10 kilometri nefuncționali). În plus, sunt contractați 784 de kilometri pentru aproape 11 miliarde de euro, iar alți 247 de kilometri sunt în faza de licitație, având o valoare estimată de 6,5 miliarde de euro.

„Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu”, arată sursa citată, conform adevarul.ro.

În ceea ce privește valorile contractelor, clasamentul se modifică puțin: cota de piață a companiei UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, scade la “doar” 42% (22,6 miliarde lei în sumă absolută). WeBuild și Makyol își cresc cotele la 12%, respectiv 13% (aproximativ 7 miliarde lei fiecare), iar pe locul patru se află asocierea Mapa-Cengiz cu 8%. Topul cinci este completat de Nurol, cu 6%.

Stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvaniei

Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura (API) au întocmit un tabel detaliat, care cuprinde principalele lucrări de infrastructură din Transilvania, stadiul actual al acestora și estimările privind finalizarea.

Stadiul lucrărilor pe segmentul Nădășelu – Zimbor

Autorizațiile de Construcție:

  • Emise în 04.2021 pentru segmentul 3A2
  • Emise în 01.07.2021 pentru segmentul 3B1

Proiectul Tehnic:

  • Avizat pe 20.08.2021 pentru segmentul 3A2
  • Avizat pe 28.12.2021 pentru segmentul 3B1

Extensii și Mobilizare:

  • Extensie de termen până în mai 2025
  • UMB nu dispune de capacitatea necesară și are o mobilizare slabă pe acest lot
  • Ozaltin a fost desemnat câștigător pentru traseul nou

Termene și Contracte:

  • La 29 martie, a fost prevăzută o perioadă de 9 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție
  • Devieri de traseu la km 10+009 – km 12+000 și km 2M06 – km 24+890
  • Semnarea contractului este preconizată pentru luna mai

Observații API:

„Dacă în toamna anului trecut, ritmul de lucru este impresionant pentru România, acum șansele de încadrare în jaloanele PNRR sunt minime”, susțin specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura.

Zimbor – Poarta Sălajului

„În septembrie 2022 s-a extins termenul de finalizare în august 2024, ulterior iulie 2025. Deschidere posibilă în T3 2025 dacă dealul Zimbor ţine. UMB nu are capacitate şi a redus drastic mobilizarea pe acest lot“, remarcă API.

Suplacu de Barcău – Chiribiș

„Al patrulea constructor pe acest tronson / 6 luni proiectare şi 18 de execuţie. Ultima licitaţie lansată 06.01.2023. cea anterioară 07.12.2020 a fost anulată în 26.07.2022. Aşteptăm primele lucrări în teren în august-septembrie“, notează Pro Infrastructura.

Chiribiș – Biharia

„6 luni proiectare şi 18 de execuţie. NU este o greşeală, se estimează emiterea Ordinului de Începere Lucrare în luna mai 2025 Adică se aşteaptă soluţionarea procesului care acum este pe rol din contractul vechi“, mai spun cei de la API.

Îți recomandăm:

Pe autostrada Sibiu – Pitești se vede luminița de la capătul tunelului. Prima galerie de legătură a tunelului din Secțiunea 4 a noii autostrăzi, finalizată cu succes!

cuvinte cheie: Autostrada Transilvaniei 2024

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate