Drumul de mare viteză București – Giurgiu va fi construit prin utilizarea unei tehnologii revoluționare. Compania Națională de Investiții Rutiere anunță o premieră în infrastructura rutieră a României: lansarea licitației pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză București – Giurgiu. Conform Economica.net, directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a dezvăluit că acest proiect va introduce, pentru prima dată în țara noastră, cerința utilizării BIM (Building Information Modeling) prin modelare 3D. Această inițiativă promite să transforme radical modul în care sunt proiectate și construite drumurile, aducând un nivel superior de precizie și eficiență.
Softul utilizat va fi bazat pe modelare 3D, o tehnologie avansată care permite nu doar planificarea și proiectarea, dar și urmărirea și gestionarea întregului proces de construcție. Această capacitate integrată promite să revoluționeze modul în care se abordează infrastructura rutieră, asigurând o precizie și o eficiență fără precedent în fiecare etapă a proiectului.
Studiul de fezabilitate va include și soluții pentru ca viitorul drum de mare viteză să fie conectat la Autostrada București Sud (A0) și la noul pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse. În plus, există posibilitatea ca acest proiect ambițios să fie realizat printr-un parteneriat public-privat, deschizând astfel noi oportunități de colaborare și finanțare pentru o infrastructură modernă și eficientă.
În anul 2021, în zona Giurgiu, a fost inaugurat segmentul DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, având o lungime de 5,72 km. Acest drum esențial asigură legătura rutieră între DN5 și punctul de trecere a frontierei Giurgiu, facilitând traficul și comerțul transfrontalier. Tot din anul 2021, șoferii pot circula pe Centura Mihăilești, din județul Giurgiu, îmbunătățind considerabil accesul și fluiditatea traficului în această regiune strategică.
„Drumul de mare viteză București – Giurgiu este un proiect despre care am discutat cu ministrul Grindeanu, și a avut toată deschiderea. Acesta va fi un proiect nou, un SF promovat de noi. Aici îmi doresc să-l scoatem cât mai repede, dar în același timp și cât mai bine. Vreau să intervenim cu un element de noutate, să implementăm pentru prima dată într-un studiu de fezabilitate, ca o cerință a beneficiarului, soluțiile inovative de tip BIM (Building Information Modeling).
Este un soft bazat pe modelare 3D, care oferă instrumentele și informațiile pentru planificare, proiectare, urmărire, gestionare în timpul execuției a tot ceea ce înseamnă construcție în sine. Nu l-am mai utilizat noi ca și beneficiar, n-am mai cerut proiecte făcute în BIM până acum, însă ele au mai făcute la Sibiu – Pitești, secțiunea 4, de către cei de la Porr din câte știu și la podul peste Tisa”, a declarat Gabriel Budescu, într-un interviu acordat Gândul Live.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: drumul București – Giurgiu