Investiții în infrastructura rutieră. Guvernul, prin vocea purtătorului său de cuvânt, Mihai Constantin, a anunțat joi aprobarea unui pachet substanțial de Hotărâri pentru modernizarea și reabilitarea infrastructurii rutiere. Printre măsurile adoptate se numără reabilitarea a 42 de kilometri din Autostrada A1, în județele Giurgiu, Dâmbovița și Argeș, modernizarea Drumului Național Soveja – Lepșa din județul Vrancea, și conexiunea crucială dintre proiectul „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea” și „Pasaj Suprateran, Centura București-Domnești”.
Sectoarele expertizate tranzitează următoarele Unități Administrativ Teritoriale: județul Giurgiu (Lot 2.1) pe sectorul cuprins între km 44+000 – km 48+922, județul Dâmbovița (Lot 2.2) între km 48+922 – km 80+182 și județul Argeș (Lot 2.3) între km 80+182 – km 86+000.
Lungimea amplasamentului pe care sunt prevăzute lucrările este de 42 km, iar lățimea platformei este de 26,00 m. Valoarea totală a investiției (inclusiv T.V.A.) 1,108 miliarde de lei, din care C+M (inclusiv T.V.A.) 879,634 milioane de lei, iar durata de execuție este de 48 de luni.
Mihai Constantin a anunțat după ședința Executivului că Guvernul a aprobat un set important de Hotărâri pentru modernizarea și reabilitarea infrastructurii rutiere. Purtătorul de cuvânt a subliniat că unul dintre proiecte vizează reabilitarea a 42 de kilometri din Autostrada A1, pe raza județelor Giurgiu, Dâmbovița și Argeș.
„Investiţia pentru care au fost aprobaţi astăzi indicatorii tehnico-economici este estimată la 1,1 miliarde de lei şi are o durată de execuţie de 48 de luni. Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”, a declarat Mihai Constantin.
Încep lucrările pentru modernizarea DN Soveja-Lepșa, din județul Vrancea.
Mihai Constantin a subliniat că pentru modernizarea Drumului Național Soveja – Lepșa din județul Vrancea, Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici, asigurând astfel finanțarea necesară pentru acest proiect de infrastructură rutieră.
„Stadiul fizic de realizare a lucrărilor este de 75%, iar principalele revizuiri constau în suplimentarea măsurilor de siguranţă rutieră – suplimentarea de parapeţi, indicatoare rutiere etc. Valoare totală a investiţiei este de aproximativ 226 milioane de lei, iar finanţarea va fi tot de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Cei 16,2 kilometri de drum ar urma să fie finalizaţi în următoarele 7 luni, durata rămasă de execuţie a lucrărilor”, a anunţat Mihai Constantin. Reprezentantul Executivului a mai anunţat că o altă decizie a Guvernului are în vedere o investiţie din Capitală, conexiunea proiectului „Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea” cu proiectul „Pasaj Suprateran, Centura Bucureşti-Domneşti”.
Mihai Constantin a anunțat că Guvernul a aprobat, prin Hotărâre, declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele private aflate pe traseele lucrărilor de modernizare. În acest context, s-au alocat 16,5 milioane de lei pentru plata despăgubirilor, facilitând astfel derularea lucrărilor mult așteptate de bucureșteni.
Constantin a adăugat că alte trei acte normative suplimentează fondurile pentru despăgubiri și aduc clarificări tehnice necesare pentru buna desfășurare a proiectelor viitoare. Printre acestea se numără Legătura Centură Oradea – Autostrada A3 (Biharia), „Centura de ocolire Craiova”, și Subsecțiunea Ogra-Târgu Mureș din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: investiții în infrastructura rutieră