adplus-dvertising

România lansează cel mai ambițios proiect de infrastructură din istorie. Lucrările vor începe anul acesta

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, dezvăluie că în anul 2024 va fi semnat cel mai mare contract de infrastructură din istoria României, proiect fiind integrat în Autostrada Transilvaniei și va include construcția celui mai extins tunel de autostradă din țară, numit Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 kilometri, care va trece prin Muntele Meseș, conectând localitățile Ciumărna și Crasna.

 „Anul acesta estimăm că vom semna și cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria României, între Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv tunelul Meseș, în lungime de 41 km. Valoarea estimată a acestui contract, ultimul din Autostrada Transilvania, este de 7,48 miliarde lei fără TVA.

Este vorba despre un proiect deosebit de elaborat care implică construcția celebrului Tunel Meseș, cu două galerii, având o lungime totală de 2,89 kilometri și două benzi de circulație pe fiecare sens, alături de edificarea a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Contractul are o durată de implementare de 78 de luni, din care 18 luni sunt alocate pentru faza de proiectare și 60 de luni pentru execuție. Finanțarea acestui proiect de amploare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.

În acest an, se așteaptă să fie deschiși circulației primii kilometri din Autostrada Moldovei (A7), proiect finanțat prin PNRR. În plus, va începe proiectarea primelor loturi din Autostrada Unirii (A8), marcând un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.

“Cristian Pistol, într-un interviu acordat pentru Capital, a dezvăluit că pe Autostrada Unirii, care conectează regiunile istorice ale Moldovei și Transilvaniei (cunoscută sub denumirea de A8), avem deja contracte semnate pentru capetele acestei autostrăzi. Acestea includ secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km).”

Tunelul Meseș, cea mai mare lucrare de infrastructură din istoria României

Tunelul Meseș este o realizare de excepție în domeniul infrastructurii rutiere, stabilind un nou standard în istoria României. Acest tunel rutier, proiectat ca o autostradă, se întinde pe o lungime de 2,8 kilometri și este alcătuit din două tuburi, fiecare având două benzi de circulație. Viteza de proiectare a acestuia este de 120 km/h. Tunelul face parte din tronsonul 3B al autostrăzii Transilvania. Primul portal al tunelului va fi amplasat la kilometrul 34+260,00, echipat cu o platformă betonată și asfaltată, care va continua până la intrarea în tunel. Aici, cele două tuburi vor traversa Muntele Meseș, ajungând la kilometrul 37+146,50, unde tunelul se finalizează cu portalul 2. De aici, circulația va continua pe o platformă betonată/asfaltată.

Iată câteva dintre caracteristicile principale ale Tunelului Meseș:

  • Lungimea tubului drept: 2833,54 m; între kilometrii 34+303,24 și 37+136,78.
  • Lungimea tubului stâng: 2777 m; între kilometrii 34+314,50 și 37+091,50.
  • Distanța între axele tuburilor: 30 – 38 m.
  • Ambele tuburi vor fi protejate cu o cămășuială din beton armat.
  • Acoperire maximă: 233 m.
  • Declivitate: 1,03 %.
  • Fiecare tub va avea două benzi de circulație (lățimea fiecărei benzi fiind de 3,75 m) pe sens.
  • Viteza de proiectare: 120 km/h.

Tunelul Meseș va fi amplasat în zona de sud-vest a municipiului Zalău din județul Sălaj, facilitând traversarea munților Meseș de către tronsonul 3B al autostrăzii Brașov–Borș. Acest traseu va intersecta unitățile administrativ-teritoriale Zalău și Românași. Din punct de vedere al alinierii orizontale, traseul tunelului va consta într-o curbă la stânga cu o rază de 1330,00 m, urmată de un aliniament, și apoi încă o curbă la stânga cu o rază de 48000 m. Tunelul va prezenta o declivitate constantă de 1,03%.

Îți recomandăm:

Moment istoric pentru infrastructura din România: Autostrada A8, cu 7 tuneluri, 46 poduri, pasaje și viaducte intră în linie dreaptă

cuvinte cheie: Autostrada Transilvaniei

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate