Autostrada Sibiu-Făgăraș (A 13) intră în linie dreaptă! CNAIR a deblocat contractul de supervizare pentru lotul 2, în ciuda a peste 100 de cereri de clarificare din partea proiectanților. În ciuda acestor provocări, nu s-a semnat niciun contract de consultanță la mai bine de un an de la începerea licitațiilor., relatează economedia.ro.
CNAIR a dat restart licitației pentru contractul de supervizare al Lotului 2 de pe Autostrada A 13 Sibiu-Făgăraș și își așteaptă acum cu nerăbdare ofertele proiectanților până pe 20 mai 2024.
Licitația, evaluată la aproximativ 50 de milioane de lei, a fost inițiată acum mai bine de un an, în aprilie 2023, dar a fost temporar suspendată în urma a peste 100 de solicitări de clarificare din partea proiectanților. După câteva luni de răspuns la întrebări, conform informațiilor consultate de la Economedia, procesul reîncepe. Termenul inițial pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 7 iunie 2023.
Noul termen din SEAP pentru depunerea ofertelor la contractul de supervizare a Lotului 2 este 20 mai 2024. Acesta este momentul crucial în care proiectanții pot prezenta propunerile lor pentru a asigura o monitorizare eficientă a proiectului Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș. Este o oportunitate vitală pentru avansarea infrastructurii și pentru a aduce beneficii semnificative comunității.
Chiar dacă toate cele patru loturi ale secțiunii Sibiu (Boița)-Făgăraș, parte din Autostrada A 13 Sibiu-Brașov-Bacău, au contracte semnate pentru proiectare și execuție cu Makyol, un constructor din Turcia cu o vastă experiență, la peste un an de la lansarea licitațiilor pentru supervizare (consultanță independentă), CNAIR nu a reușit să încheie niciun contract. Constructorul Makyol se află în faza de proiectare pe toate cele patru loturi, însumând 68 de kilometri.
Cu toate acestea, declarațiile recente ale oficialilor CNAIR indică intenția antreprenorului de a începe lucrările pregătitoare în această toamnă. “Cert este că din toamnă vom vedea lucrări pe acest tronson.
Începutul execuţiei, pe Autostrada Sibiu Făgăraş, va fi anul acesta, cu siguranţă!” a transmis directorul general al Regionalei de Drumuri și Poduri Brașov, Tudor Duțu, conform bzb.ro. Este esențial ca aceste angajamente să se concretizeze în realitate, pentru a aduce beneficii semnificative comunităților și pentru a avansa dezvoltarea infrastructurii noastre.
Lotul 2, care se întinde de la Avrig/Mârșa până la Arpașu de Jos, are o lungime de 20 de kilometri și impresionează cu 25 de poduri și viaducte pe parcursul său. Cele mai remarcabile sunt podul peste râul Avrig și DJ 105 F, cu o lungime de 420 de metri, și viaductul care străbate Valea Dincota, având o lungime de 403 metri, conform informațiilor consultate de la Economedia. Valoarea contractului se situează între 48 și 57 de milioane de lei, aceeași sumă fiind alocată și pentru serviciile de consultanță pentru Lotul 1, de la Sibiu/Boița până la Avrig. Durata totală a contractului de supervizare este de 182 de luni, dintre care 124 de luni sunt dedicate perioadei de garanție. Aceste detalii subliniază amploarea și importanța lucrărilor care vor fi efectuate pe aceste tronsoane vitale de autostradă.
Pentru Loturile 1 și 2, CNAIR a emis ordinul de începere a etapei de proiectare la data de 26 februarie 2024, însă Makyol a început deja forajele geotehnice înainte de termen. Lotul 1 a primit 5 oferte pentru serviciile de supervizare din partea proiectanților, depuse pe 9 aprilie.
În ceea ce privește Lotul 3, care se întinde de la Arpașu de Jos (DN 1) până la Sâmbăta de Sus, având o lungime de 18 km, ordinul pentru proiectare a fost emis începând cu luna octombrie 2023. Pe data de 4 aprilie, au fost depuse 4 oferte din partea proiectanților pentru serviciile de dirigenție de șantier. Evaluarea acestor oferte este estimată să aibă loc la începutul lunii iulie. Cu toate acestea, dacă vor fi depuse contestații, este puțin probabil ca lucrările să înceapă în toamnă cu un supervizor independent.
Lotul 4, care se întinde de la Sâmbăta De Sus până la Făgăraș pe o distanță de 16 km, a primit ordinul de proiectare începând cu luna ianuarie 2024. Pentru serviciile de supervizare, pe data de 9 aprilie, au fost depuse șase oferte din partea proiectanților, iar CNAIR estimează că desemnarea câștigătorului va avea loc până pe 5 iulie 2024.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție masivă de aproape 7 miliarde de lei, va avea o durată de realizare de 4 ani. Aceasta reprezintă prima secțiune a autostrăzii care leagă municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). În ceea ce privește secțiunea II, care se întinde de la Făgăraș până la Brașov pe o lungime de 48 km, în august 2021, CNAIR a semnat un contract cu SEARCH pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic, care trebuie finalizat până la finalul anului (contract întârziat).
Dacă nu vor fi depuse contestații astăzi sau mâine, există șanse ca contractul pentru proiectarea preliminară a Autostrăzii Brașov-Bacău (A13) să fie semnat cu Consitrans în curând. Aceste proiecte majore vor contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii rutiere din această regiune și vor aduce beneficii substanțiale comunităților locale și economiei naționale.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Autostrada Sibiu Făgăraș