adplus-dvertising

Anunț major privind autostrada Ploiești – Brașov: Un tronson vital primește undă verde

Anunț major privind autostrada Ploiești – Brașov: Un tronson vital primește undă verde.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) propune o schimbare în anexa nr. 5 a Hotărârii Guvernului din 2006 referitoare la Autostrada București – Brașov, esențială pentru implementarea segmentului Cristian – Codlea. Estimarea valorii pentru construcția acestui tronson de 5,18 kilometri este de 738 de milioane de lei, TVA inclusă.

„Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 507/2006 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti – Braşov km 0+000 – 173+300, respectiv revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate din 2006 aferentă Sectorului 5 Cristian – Ghimbav, inclusiv cu redenumirea locației de final, respectiv în zona Municipiului Codlea”, se arată în documentul publicat marți pe site-ul MTI.

Avizele Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, nr. 25/29.04.2024, au confirmat principali indicatori tehnico-economici ai proiectului de investiții.

Conform acestora, lungimea traseului este de 5,182 km, iar lățimea platformei este de 26,00 m.

Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, se ridică la 879,89 de milioane de lei, din care 738,07 milioane de lei sunt destinate Construcției și Montajului.

Durata de execuție a obiectivului de investiții este de 24 de luni.

Viteza de proiectare pentru sectorul de autostradă Cristian – Codlea este de 140 km/h. Nodul rutier Cristian este proiectat pentru o viteză de 80 km/h, în timp ce nodul rutier Codlea pentru o viteză de 60 km/h.

autostrada Ploiești – Brașov
autostrada Ploiești – Brașov

Principalele revizuiri includ adaptarea proiectului la normele și reglementările tehnice actuale în vigoare.

Acestea includ adoptarea prevederilor normelor Eurocode și ale Codului de proiectare seismică, respectarea normelor de siguranță rutieră pentru nivelul de protecție al parapetelor, instalarea iluminatului pe timp de noapte în zonele structurilor și intersecțiilor, implementarea sistemului de monitorizare a traficului ITS, ajustări privind caracteristicile mixturilor asfaltice și completări pentru relocările rețelelor de utilități.

Finanțarea proiectului de investiții provine din fonduri externe nerambursabile ale Programului Transport (P.T.) 2021-2027, precum și din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual pentru acest scop. De asemenea, se utilizează și alte surse de finanțare legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate conform legislației în vigoare.

La sfârșitul lunii februarie, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că un nou segment din Autostrada București – Brașov (A3) se apropie de finalizare.

Acesta a făcut referire la sectorul Cristian – Codlea, în lungime de 5,18 km, pentru care lansarea la licitație era estimată să aibă loc încă din anul precedent.

„Am avizat, astăzi în CTE (Consiliul Tehnico – Economic) al CNAIR, Studiul de Fezabilitate pentru sectorul de autostradă Cristian – Codlea (Ghimbav). Acest nou sector de autostradă (5,18 km) se va adăuga sectorului Rașnov – Cristian (deja în circulație) și va fi construit pe teritoriul administrativ al județului Brașov”, a declarat în luna februarie 2024 șeful CNAIR.

Conform declarațiilor lui Cristian Pistol, pe traseu vor fi construite următoarele elemente:

  • Un pod peste râul Bârsa.
  • Un pasaj peste autostradă, pe DJ 112B.
  • Două pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea.
  • Două noduri rutiere: Nodul Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov – Cristian cu DN 73G și Nodul Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1, unde se va amenaja un sens giratoriu.

Valoarea totală estimată a sectorului de autostradă Cristian – Codlea menționată de Cristian Pistol era de 743,52 de milioane de lei, fără TVA.

Directorul general al CNAIR a menționat în februarie că după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, urmează realizarea Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor.

Sectorul Cristian – Codlea din cadrul Autostrăzii Ploiești – Brașov nu a fost lansat la licitație pentru execuție în 2023 din cauza faptului că proiectantul Consitrans nu a livrat documentația promisă, conform reprezentanților CNAIR. În plus, din cauza întârzierilor și pe sectorul Ploiești – Comarnic, prestatorul urma să fie penalizat, au adăugat oficialii de la Drumuri.

Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost demarat în 2021, cu o dată inițială de finalizare a proiectării pe 11 septembrie 2024. Noul termen de finalizare este 7 ianuarie 2026, conform actului adițional nr. 4.

În august 2023, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunțase că prima secțiune, Cristian – Codlea, din Autostrada Ploiești – Brașov urma să fie lansată la licitație pentru construcție în toamna anului respectiv.

De asemenea, același proiectant, Consitrans, a fost desemnat câștigător al contractului pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău luna trecută.

Anunț surpriză privind autostrada Ford Otosan, după o mișcare de forță a constructorilor turci. Nimeni nu anticipa asta

cuvinte cheie: autostrada Ploiești – Brașov

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate