Revoluție amânată: Klaus Zellmer, șeful Skoda, dezvăluie de ce clienții refuză mașinile electrice în 2024, optând pentru motorizări 2.0 TDI
Klaus Zellmer, șeful Skoda a provocat valuri recente de discuții, afirmând cu tărie că nu poți pur și simplu să impui clienților achiziționarea de mașini electrice, indiferent cât de mult se încearcă promovarea lor în masă în Europa.
Cu o franchețe șocantă, Klaus Zellmer a adus în prim-plan o realitate crudă: mașina electrică rămâne doar un vis frumos întrucât implementarea sa în masă este, momentan, o utopie.
Acesta a subliniat că, în ciuda eforturilor, clienții Skoda continuă să opteze masiv pentru mașinile diesel cu motorizare 2.0 TDI, chiar și în fața unor prețuri mai ridicate.
Pe piața de acasă a celor de la Skoda, cifrele vorbesc de la sine: începând cu acest an, au fost vândute peste 20.570 de mașini noi diesel și pe benzină, în timp ce doar 218 modele electrice au găsit drumul către clienți. Acest lucru reprezintă doar un infim 1% din preferințele clienților Skoda pentru mașinile electrice.
Aceste cifre dezamăgitoare par să prevestească un an 2024 în care motoarele cu combustie internă își vor extinde încă o dată dominația, depășind chiar și cota de piață din 2023.
Vânzările de mașini electrice continuă să scadă pe piețele din Europa, în ciuda eforturilor intense de promovare a electrificării în toate mediile de comunicare.
În România, situația reflectă o realitate similară, cu reducerea sprijinului acordat prin programul RablaPlus conducând la o scădere drastică a vânzărilor de mașini electrice. Unul dintre cei mai afectați jucători este Dacia, cu modelul său Spring, care acum se vinde în București la prețul de 19.900 de euro, într-o variantă cu dotări.
Klaus Zellmer a declarat că marca din Cehia nu va renunța la motoarele cu combustie internă nici măcar după anul 2035, deoarece consideră că mașinile electrice sunt un eșec. O decizie îndrăzneață care aruncă o umbră de îndoială asupra direcției viitoare a industriei auto.
Dacă te îndrepți către un dealer Skoda astăzi, vei descoperi că vânzătorii sunt gata să-ți propună o mașină electrică cu o autonomie de 300 km. Dar dacă le arăți că ești sceptic în privința mașinilor electrice, nu vor ezita să scoată rapid o ofertă tentantă pentru un model Skoda cu motorizare 2.0 TDI, cu o autonomie impresionantă de 1000 km. Este o ilustrare perfectă a adaptabilității dealerilor la preferințele și nevoile clienților.
În fața presei din Asia, Klaus Zellmer a recunoscut curajos că întreaga mentalitate a Grupului VAG este depășită, deoarece nicio mașină electrică VAG nu poate concura cu Tesla, fabricată acum în Germania, la Berlin.
O declarație înfricoșătoare care subliniază necesitatea urgentă a unei revoluții în gândire și acțiune în industria auto europeană.
Având în vedere această situație tensionată, se pare că mașinile Skoda vor continua să fie echipate cu motoare termice TSI și TDI, chiar și în condițiile în care mărcile din cadrul Grupului VAG nu au modificat foarte mult aceste tipuri de motorizări în ultimii ani, în timp ce germanii au declarat că vor continua dezvoltarea vehiculelor electrice. O alegere care arată că Skoda își urmează propriul drum în această confruntare a direcțiilor tehnologice.
În timp ce Grupul VAG a ezitat în dezvoltarea motoarelor termice, acest timp pierdut a devenit un avantaj pentru competitorii lor. Companii precum Mazda, Kia, Hyundai sau Toyota și-au continuat fără întrerupere eforturile de dezvoltare a motoarelor cu combustie internă, chiar și în timpul pandemiei. Acest lucru le-a permis să își întărească poziția pe piață și să fie pregătite pentru schimbările din industrie, inclusiv decizia Uniunii Europene de a renunța la motoarele termice în Europa.