Reprezentanții Toyota au tras concluzia că motorul diesel va continua să existe pentru mult timp. Electrificarea și combustibilii sintetici vor menține trenurile motopropulsoare diesel viabile în viitorul apropiat, potrivit Toyota.
Reprezentanții Toyota Australia cred că motoarele diesel mai au zeci de ani de viață, dar admit că sursa de combustibil trebuie să se adapteze într-o lume care acordă prioritate electrificării și emisiilor reduse.
Vorbind cu Drive, șeful de vânzări și marketing Toyota Australia, Sean Hanley, a respins rapoartele recente conform cărora grupul motopropulsor diesel, găsit în modelul său cel mai popular, HiLux, este aproape de a dispărea.
„Dieselul, în ciuda comentariilor populare, nu este mort”, a spus el.
„Mai rămâne ceva timp pentru motorul diesel, așa că nu va dispărea prea curând.
„Este cu siguranță o sursă de combustibil care cred că va fi examinată îndeaproape în următorii 10 până la 20 de ani, dar, între timp, există potențialul ca acesta să aibă variante hibride pentru a reduce amprenta de carbon.
Toyota despre motorul diesel: „Este o sursă de combustibil foarte credibilă, în special pentru vehiculele grele.”
Un hibrid diesel-electric nu ar fi ceva nou pentru piața Australia, deoarece Audi Q7 a fost oferit cu un motor diesel hibrid plug-in pentru scurt timp înainte de a se renunța la el.
Hibrizii diesel sunt, de asemenea, disponibili în întreaga lume, în special în Europa, regăsinudu-se la Mercedes-Benz, Range Rover, Peugeot și Volvo – deși la majoritatea modelelor s-a renunțat acum în favoarea vehiculelor complet electrice.
Cu toate acestea, un hibrid diesel ar putea fi folosit pentru a reduce emisiile flotei ca urmare a adoptării noilor standarde de emisii propuse pentru vehicule, care sunt dezbătute în prezent.
Toyota a făcut deja primii pași în direcția reducerii emisiilor la modelele diesel, introducând un grup motopropulsor turbo-diesel de 2,8 litri, asistat de un sistem electric de 48 de volți, modelului său HiLux numit „Tehnologia V-Active”.
Tehnologia adaugă până la 1605 USD la prețul cerut, în timp ce Toyota susține o îmbunătățire a economiei de combustibil de „aproximativ 10 la sută”.
Având în vedere că modelul de teren Fortuner împărtășește aceleași baze și motor ca și HiLux, este de așteptat ca sistemul de 48 de volți să-și facă în cele din urmă drum spre rivalul Ford Everest și Mitsubishi Pajero Sport.
La fel, noua generație Prado – care urmează să fie lansată în a doua jumătate a anului – va veni echipată cu un turbo-diesel de 2,8 litri cu sistem de 48 de volți de la lansare.
Cu toate acestea, Sean Hanley nu își face iluzii că tehnologia motoarelor diesel trebuie să evolueze.
„În timp, cred că toate sursele de combustibil vor fi analizate, dar nu ar trebui să reducem sau să neglijăm să înțelegem că ar putea exista un combustibil sintetic diesel de o anumită descriere”, a spus el.
„Există tot felul de alte opțiuni, este ceea ce spun.
„Dar motorina așa cum o cunoaștem astăzi este o sursă interesantă de combustibil care ne-a servit foarte bine tuturor, inclusiv Toyota.
„Nu se va stinge într-un minut – încă îți vei putea umple mașina cu motorină în următorii 10 ani.
„Dar este o sursă de combustibil pe care trebuie să o analizăm cu atenție și la ce rol va juca în viitor.”
De remarcat, Skoda Irlanda a făcut valuri recent lansând o înlocuire directă a combustibilului diesel numit Ulei vegetal hidrotratat (HVO), care este compatibil cu toate noile modele cu motor termic ale mărcii, fără a fi nevoie de modificări tehnologice.
Potrivit Skoda Irlanda, HVO este „produs din tratarea deșeurilor vegetale cu hidrogen” și nu eliberează emisii suplimentare în atmosferă, reducând emisiile cu până la 90%.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Toyota diesel