Depreciere mașini electrice. Vehiculele electrice uzate se depreciază de 10 ori mai repede decât cele pe benzină, potrivit unui nou studiu de la iSeeCars.com. Prețul mediu al unui vehicul electric uzat a scăzut cu 31,8% în ultimele 12 luni, comparativ cu o scădere totală de 3,6%, relatează mynews13.com.
Ce trebuie să știi
- Prețurile vehiculelor electrice rulate au scăzut de aproape 10 ori mai repede în comparație cu mașinile pe benzină, în ultimele 12 luni
- Prețurile vehiculelor electrice uzate au scăzut cu 31,8% în februarie, comparativ cu anul anterior. Prețurile mașinilor uzate pe benzină au scăzut cu 3,6% în același interval de timp
- Prețul unei mașini electrice, hibride sau pe benzină este acum aproximativ același, de aproximativ 31.000 USD
- Prețurile vehiculelor rulate sunt de așteptat să rămână constante până în toamnă, potrivit unei analize de la iSeeCars.com
„Reducerile inițiale aplicate de compania lui Elon Musk la noile Tesla aveau deja un impact asupra valorilor vehiculelor electrice în urmă cu un an”, a declarat Karl Brauer, analist executiv iSeeCars, într-un comunicat. „Dar scăderile repetate de preț au continuat să împingă în scădere prețurile autovehiculelor Tesla folosite, decizie care s-a propagat la toate vehiculele electrice, având efecte asupra întregii piețe de vehicule electrice uzate.”
Anul trecut, Tesla a scăzut prețul pentru sedanul său standard Model 3 cu aproximativ 17% și pentru versiunea sa cu rază lungă Model Y cu aproximativ 26%. Luna trecută, compania a redus temporar prețurile la două versiuni ale modelului său Y cu încă 2%.
Chevrolet Bolt este liderul vehiculelor electrice care au înregistrat cele mai mari scăderi de preț în ultimul an. Nissan Leaf, Kia Niro, Hyundai Kona și Tesla Model X completează primele cinci locuri. Tesla Model 3 și Model S au fost, de asemenea, în top 10.
Scăderea dramatică a prețurilor la vehiculele hibride uzate și la vehiculele electrice a echivalat condițiile de joc între cele trei grupuri motopropulsoare. Un vehicul electric folosit a costat 30.904 USD în februarie, comparativ cu 30.489 USD pentru un hibrid folosit și 31.169 USD pentru un vehicul alimentat pe benzină uzat.
„Cumpărătorii de mașini second hand cu un buget de 31.000 USD au acces astăzi la majoritatea modelelor, indiferent de trenul de rulare”, a spus Brauer. „Dar ei plătesc cu aproximativ 50% mai mult pentru mașina uzată medie decât plătesc înainte de pandemie.”
Înainte de COVID, prețul mediu al mașinii uzate era de aproximativ 20.000 USD.
Dintre mărci, Tesla a înregistrat cele mai mari scăderi de la un an la altul al prețului vehiculelor uzate, urmată de Alfa Romeo, Maserati, Lincoln și Volvo.
Unele modele de mașini second hand, totuși, văd prețurile crescând. Prețul unui Porsche 718 Cayman second-hand a crescut cu 29,4% în februarie, comparativ cu un an mai devreme. BMW seria 5 (hibrid), Volvo S90, Porsche 718 Boxster și BMW seria 4 (sedan) au completat primele cinci vehicule rulate care au crescut în valoare în ultimele 12 luni.
Îți recomandăm:
Tesla S are cea mai rapidă depreciere dintre masinile electrice pe o perioada pe 5 ani
cuvinte cheie: depreciere mașini electrice